PDA

View Full Version : Amp uit UK of US



matty
3 april 2017, 13:41
Ik ben al lang op zoek naar een Line6 Duoverb en heb er eindelijk wee gevonden. Eentje in de UK en eentje in de US.

Klopt het volgende:
De amp uit UK kan ik naar hier laten komen zonder import en kan ik ook gewoon met een ander netsnoer aansluiten?

De amp uit de US ga ik extra op moeten betalen (hoeveel?) en kan ik ook gewoon met een ander netsnoer aansluiten (of moet hier een aanpassing aan de amp voor gebeuren?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim Wilson
3 april 2017, 13:45
Een Engelse stekker is wel anders, maar daar hebben ze ook 220V 50Hz. Dus met een andere stekker ben je klaar.

In de USA hebben ze 110V en 60Hz, daarvoor heb je dus een trafo nodig.

matty
3 april 2017, 16:56
dus best voor de UK versie gaan dan :)

uit nieuwsgierigheid, wat kost zo'n trafo?

en hoe komt het dat andere apparaten, zoals een iphone, ipad of laptop wel gewoon werken?
vergen die gewoon niet dezelfde hoeveelheid stroom zodat dat hier geen issue is?

Pepe
3 april 2017, 17:40
Een trafo zal je ongeveer tussen de 30 en 50 euro vinden gok ik.

Hoe bedoel je, je laptop of Iphone? Hetzelfde geldt toch ook voor pedalen? Zolang de output 9 (of 18) voltage is (en je negativ center en mA correct) dan maakt het een pedaal niks uit waar zijn adapter zijn stroom vandaan haalt. Die adapter moet natuurlijk wel de goede input hebben voor US, Japan of Europa.

rozh
3 april 2017, 18:53
Je kan bij de meeste trafo's/amps toch gewoon t voltage selecteren? dat kon zelfs bij de oude buizenradio die ik gekocht had op marktplaats uit 1958!!

the sure thing
3 april 2017, 19:03
Uit de UK nemen!! Geen USA versie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
3 april 2017, 19:26
Je kan bij de meeste trafo's/amps toch gewoon t voltage selecteren? dat kon zelfs bij de oude buizenradio die ik gekocht had op marktplaats uit 1958!!

Ik heb op dit moment 5 gitaarversterkers en bij geen van deze 5 kan ik de ingangsspanning kiezen (en 1 ervan komt uit de usa, en heeft hier een andere voedingstrafo gekregen).
Zegt statistisch niet veel, maar voor mij genoeg om de opmerking over 1 versterker uit 1958 niet als waarheid aan te nemen.

Plant
3 april 2017, 19:37
en hoe komt het dat andere apparaten, zoals een iphone, ipad of laptop wel gewoon werken?
vergen die gewoon niet dezelfde hoeveelheid stroom zodat dat hier geen issue is?

Die adapters / voedingen zijn geschakelde voedingen. Niet een trafo die maar 1 spanning in en 1 spanning uit kan, wel een regeling die een groot bereik aankan. 100 - 240V AC in zonder zelf iets te hoeven omzetten is geen probleem.


Je kan bij de meeste trafo's/amps toch gewoon t voltage selecteren? dat kon zelfs bij de oude buizenradio die ik gekocht had op marktplaats uit 1958!!

Sinds een jaar of 20 mogen dat soort voltage selectors niet meer worden toegepast. Als je geluk hebt kun je intern de spanning (laten) omzetten door omsolderen, in het ergste geval heb je een trafo die maar 1 primaire spanning aankan en moet er meteen een hele nieuwe trafo in.

Erik de Perik
3 april 2017, 19:48
Ik kan alleen bij m'\n '63 en '69 versterkers het ingangsvoltage veranderen. Bij m'n plexi's ook niet, maar die zijn verre van origineel. Bij m'n nieuwere Fender HRD en Kitty Hawk ook niet.

matty
3 april 2017, 21:14
bedankt voor de reacties!

hopelijk snel een HNAD pots vanmijnentwege ^^