PDA

View Full Version : *** ExtremE S H R E D = Boudewijn LINK FIXED



Bosch
30 juli 2003, 11:38
Hi Fellow Frogs,

Een goede vriend van mij [BOUDEWIJN], die naar mijn bescheiden mening (zoniet stellige overtuiging) gruwelijk goed kan gitaarspelen en of course kan S h r e d d e N, heeft zich uitgeleefd op de megajam-backingtrack!!!

Save as(s)

http://home.wanadoo.nl/b.cornelissen/Jam_GJ_Shakeel_Bosch_Boudewijn.mp3

Het is maar approx~1 3.3 mb

Hij valt in na Shakeels bijdrage: ergens bij 2:50.

(Anders werd het weer zo’n groot bestand. Bovendien geldt dat na al dat geconverteerd van wav-mp3-wav-mp3-etc. de kwaliteit van de laatste jams zuigt! Bij een volgende jam moet het gewoon zoals Shakeel en ik het doen: lever je solo centraal aan in mp3 formaat: dan blijft de backing origineel/wav en hoeft alleen de solo twee keer te worden geconverteerd = prima geluidskwaliteit).

Check de sound, viberato, timing, shred, etc. van deze knakker! 8-)

Het is een SUPERLATIEF en EXPONENT!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor de geïnteresseerden: opgenomen met zijn Ibanez Custom met SD pickups over een Rocktron Chameleon On-line in de return van mijn 5150.

Oh ja, … als je NIET van ExtremE SHRED houdt, luister er dan ook niet naar! :-D

Adios,

~Bosch~

Mithrandir
30 juli 2003, 12:24
yep, hij kan shredden. Maar wat een chaotisch zooitje is het verder. Ik vind de stukken van jou, gert-jan en shakeel stukken beter om naar te luisteren.

Maar no doubt dat ie kan shredden :)

delphiro
30 juli 2003, 13:03
tja.. veel geschreeuw weinig wol zei de duivel en hij schoor een varken... dat vind ik er van.

en ik houd best van shredden (heb hier zo'n leuke CD van Gambale maar die weet tenminste tussen al het gepiel nog af en toe een leuke toon of lick te pakken)

el loco
30 juli 2003, 13:03
Is inderdaad niet lekker om te luisteren maar wel supervet! Satch on steroids zeg maar. :o

Bosch
30 juli 2003, 13:37
Ik vroeg Boudewijn om even achter elkaar een aantal extreme-shred-licks te planten. (Ik achter Cakwalk 9 en hij achter die gitaar). Dus dat het enigszins minder gestructureerd klinkt, is aan mij te wijten. Ik heb het dan ook ExtremE SHRED genoemd 8-)

Maar ik zal binnenkort wel een uitgewerkte track van hem posten, dan kun je horen dat ie de vloer aanveegt met al die zolderkamergitaar-pilo's! :-D

Wat ik koel aan deze takes vond, is dat het geen eenheidsworst shred is, maar echt allemaal licks zijn die bijna niemand kan. Dus geen standaard tap maar een gealtereerde stringskipping tap enzovoort.

Maar wel bedankt voor het luisteren :cool:

Mithrandir
30 juli 2003, 13:40
Zolderkamerpilo's? Klinkt negatief...waarom?

+ reactie van ene kittyhawk, prive berichtje

Inbox :: Bericht
Van: kittyhawk
Aan: Mithrandir
Geplaatst: 30 Jul 2003 13:49
Onderwerp: positief
nee jij klinkt lekker positief er stond toch duidelijk als je niet
van shredden houd dan ...............

FNaRK
30 juli 2003, 14:42
Maar ik zal binnenkort wel een uitgewerkte track van hem posten, dan kun je horen dat ie de vloer aanveegt met al die zolderkamergitaar-pilo's!

:???: ik dacht dat we er geen competitie van zouden maken...je begint nu wat hoogdravend denigrerend te bazelen...ik ga er maar vanuit dat je het zo niet bedoeld..........

Bosch
30 juli 2003, 14:49
:)

Hey Roadkill,

Ik bedoel het anders dan het (kennelijk) overkomt.

Namelijk, in mijn enthousiasme wilde ik eigenlijk alleen maar zeggen:
"Ik vind die gast GOED!!!!!!!!!"

So: No Offence 8)

basswasp
30 juli 2003, 16:11
Van sjredden heb ik geen verstand, dus daar ga ik ook even niets over zeggen. Wel even iets anders: waarom benadruk je altijd zo dat ge-save-as? Als ik dat wil kan toch ook gewoon op Open douwen? :)

FNaRK
30 juli 2003, 16:23
:)

Hey Roadkill,

Ik bedoel het anders dan het (kennelijk) overkomt.

Namelijk, in mijn enthousiasme wilde ik eigenlijk alleen maar zeggen:
"Ik vind die gast GOED!!!!!!!!!"

So: No Offence 8)

Cool, ik kon het me ook niet voorstellen :-D
En idd, die man kan spelen...ik moet helaas zeggen dat ik dit stuk niet mooi vind, ben uiteraard wel heel benieuwd naar een ander (beter) opnomen jam !!

Bosch
30 juli 2003, 16:23
Soms werkt het dan niet. Save as werkt altijd. Dus vandaar.
Het gaat dus niet om het "saven" als je dat misschien d8 :roll:

basswasp
30 juli 2003, 16:50
Nee dat dacht ik niet, maar ik had ook niet door dat hij het soms niet doet... bedankt

Maiden Michiel
30 juli 2003, 21:35
Tering, hij heeft zijn sweeps goed geoefend

Bosch
30 juli 2003, 21:48
Ja! Goed gehoord! :-D Die laatste bedoel je toch he?!

Dat zijn dus echt de NIET standaard sweeps, ... zeg maar met van die lastige tussen hammer en pull-offs 8-)

Ik kan ze trouwens ook .................................................. .....
maar dan 1/3 x bpm ofzo :-? :evil:

Die skipping taps bij 2:51 vind ik ook BRUUT!

hoofd
30 juli 2003, 22:38
Zolderkamerpilo's? Klinkt negatief...waarom?

+ reactie van ene kittyhawk, prive berichtje

Inbox :: Bericht
Van: kittyhawk
Aan: Mithrandir
Geplaatst: 30 Jul 2003 13:49
Onderwerp: positief
nee jij klinkt lekker positief er stond toch duidelijk als je niet
van shredden houd dan ...............

Leip PB'tje...who the fuck is kittyhawk en waarom denkt ze dat je niet van shredden houdt?

Overigens heb ik het mp3tje niet gehoord, en zal ik waarschijnlijk ook niet doen --> ik hou niet van shredwerk :).

Barret Wallace
31 juli 2003, 10:37
DAMNIT WHAT THE FUCK :o

DEZE GAST OWNED ELKE DUDE HIER HAHAHA ( no offence ;) )


Boudewijn ik heb respect voor dit man ik weet hoe fucking moeilijk deze licks zijn en je neemt ze ff in 10 minuten op in een brute snelheid :D


I WANT MORE ~~! :-D

Negative K3 fan
31 juli 2003, 14:53
ik vind het niet echt mooi, wel goed gespeeld, maar verder... tja, extreme shjred zeker, maar mooie muziek met hoge artistieke waarde nee.


Hij is trouwens ook erg verliefd op zn whammy bar of niet?

el loco
31 juli 2003, 16:04
By the way, die boudewijn is dat DE boudewijn van Gorefest? (ik moet eerlijk toegeven, ik heb die platen van hun al jaren niet meer gehoord en was ook niet echt een groot fan, dus ik zou ook echt niet meer weten hoe hun solo`s klonken)

BLOK182
31 juli 2003, 16:15
Die Boudewijn is iid echt supergoed en snel, maar tis niet echt mijn ding.

Bosch
31 juli 2003, 16:16
By the way, die boudewijn is dat DE boudewijn van Gorefest?

Nee, hij heeft niets van doen met Gorefest. (De eerste twee albums van hun vond ik overigens wel erg gaaf).

Hij heeft wel meegedaan aan de git.kamp.schappen en net als ik in de finale gestaan en eveneens tegengeworpen gekregen dat zo exponentieel technisch werd gespeeld. Op de vraag Sucksioni waarom het zo ultra-virtuoos moest, antwoorde Boudewijn: "omdat de gelegenheid zich er goed voor leent"! 8-) :-D 8-)

el loco
31 juli 2003, 16:30
OK, just checkin`. Ik vind het wel cool, zou hem niet in m`n band willen maar da`s een kwestie van smaak. Altijd leuk om te horen wat je zelf (nog) niet kan!

Maiden Michiel
1 augustus 2003, 09:42
Mindloss HEERST!

Ik denk niet dat die Boudewijn zulke solo's speelt?

Barret Wallace
1 augustus 2003, 09:58
ik vind het niet echt mooi, wel goed gespeeld, maar verder... tja, extreme shjred zeker, maar mooie muziek met hoge artistieke waarde nee.


Hij is trouwens ook erg verliefd op zn whammy bar of niet?

ohja dat was ik vergeten te zeggen erg gecontroleerde bewegingen met zen whammy !! 2.14 tot 2.50 cacophony stylo 8-) :D !
maarja negk3kut zal dat wel weer negatief bedoeld hebben

want immers :

whammy bar = OH JEEEE HIJ DOET VAI NA!!

melodish deuntje = OHJEE HIJ DOET SATRIANI NA!!




''geen muziek met hoge artistieke waarde'' negk3 sinds wanneer kan je een track volledig in c mineur met constant dezelfde beat muziek met een hoge artistieke waarde noemen dit is een maar jamtrack..... die opmerking die je maakt maakt net zoveel sense als een dansende vogel..

maargoed jij hebt altijd wat te zeiken en koop nou eens die microfoon verdomme ik ben wel benieuwd naar je toon. Want na al dat gezeik van jou verwacht ik de ultieme toon BRING IT ON BAYBEE

delphiro
1 augustus 2003, 11:14
''geen muziek met hoge artistieke waarde'' negk3 sinds wanneer kan je een track volledig in c mineur met constant dezelfde beat muziek met een hoge artistieke waarde noemen dit is een maar jamtrack

Niet mee eens, er zijn zat gitaristen die een simpele, herhalende track kunnen omtoveren in een luisterfeest. Zappa kon dat, Metheny, Scofield etc. etc. kan dat. Dat de track simpel is is geen reden om de rest ook 'artistiekloos' te laten.

Houden we alleen over wat iemand als artistiek beschouwd en daar lopen de meningen gelukkig ver over uiteen... anders wordt de muziek wel erg saai :)

kittyhawk
3 augustus 2003, 10:08
ik wist niet dat deze site ontworpen was om gal te spugen
is dat frustratie of zo ? :harmony: :zz:
groet kittyhawk ( boudewijn )

Negative K3 fan
3 augustus 2003, 14:58
ik vind het niet echt mooi, wel goed gespeeld, maar verder... tja, extreme shjred zeker, maar mooie muziek met hoge artistieke waarde nee.


Hij is trouwens ook erg verliefd op zn whammy bar of niet?

ohja dat was ik vergeten te zeggen erg gecontroleerde bewegingen met zen whammy !! 2.14 tot 2.50 cacophony stylo 8-) :D !
maarja negk3kut zal dat wel weer negatief bedoeld hebben
Was niet negatief bedoelt mr homo



want immers :

whammy bar = OH JEEEE HIJ DOET VAI NA!!

melodish deuntje = OHJEE HIJ DOET SATRIANI NA!!

Heb je mij d at ooit (concreet of abstract) horen zeggen?



''geen muziek met hoge artistieke waarde'' negk3 sinds wanneer kan je een track volledig in c mineur met constant dezelfde beat muziek met een hoge artistieke waarde noemen dit is een maar jamtrack..... die opmerking die je maakt maakt net zoveel sense als een dansende vogel..

Dan maakt een dansende vogel veel sense, want het is wel zo, net wat delphiro zijn er zijn wel mensen die met backing tracks als deze iets moois neer kunnen zetten. En als het "maar" een jamtrack is dan is het niet erg als er niks artistieks in zit? Dan vraag ik me om waar muziek eigelijk over gaat.


maargoed jij hebt altijd wat te zeiken en koop nou eens die microfoon verdomme ik ben wel benieuwd naar je toon. Want na al dat gezeik van jou verwacht ik de ultieme toon BRING IT ON BAYBEE

Niks gezeik van mij, niks ultieme toon, heb ik nooit over gepraat.

Barret Wallace
3 augustus 2003, 15:15
ik hoef het niemand concreet of abstract te horen zeggen de skittie puni's die niet verder kijken dan hun neus lang is zeggen altijd het lijkt op vai het lijkt op satriani

maar ze zeggen nooit van hey je stijl lijkt op ron thal of shawn lane, maargoed daar hebben we de connaiseurs voor. ( die hier helaas niet aanwezig zijn :D )


Niks gezeik van mij, niks ultieme toon, heb ik nooit over gepraat.

Nee niks over jou want dan waren we al veel eerder uitgepraat :P

ik kan nog verder ingaan op derest wat je hebt zitten quoten maar ik heb geen zin in al dat geknikker WIJ ZIJN AL DIE AANDACHT EN TIJD TOCH NIET WAARD JOH ;) :-D

SiNiSTRaL
3 augustus 2003, 15:19
wtf is een skitte puni's?, daar houdt mijn ebonische taalkennis echt op

Negative K3 fan
3 augustus 2003, 15:37
ik hoef het niemand concreet of abstract te horen zeggen de skittie puni's die niet verder kijken dan hun neus lang is zeggen altijd het lijkt op vai het lijkt op satriani
Dan val ik daar dus niet onder


maar ze zeggen nooit van hey je stijl lijkt op ron thal of shawn lane, maargoed daar hebben we de connaiseurs voor. ( die hier helaas niet aanwezig zijn :D )


Niks gezeik van mij, niks ultieme toon, heb ik nooit over gepraat.

Nee niks over jou want dan waren we al veel eerder uitgepraat :P

ik kan nog verder ingaan op derest wat je hebt zitten quoten maar ik heb geen zin in al dat geknikker WIJ ZIJN AL DIE AANDACHT EN TIJD TOCH NIET WAARD JOH ;) :-D
ow jewel hoor. kleine moeite

Mithrandir
3 augustus 2003, 15:47
Bla bla bla bla, het gaat helemaal nergens meer over jongens. Hou er maar mee op.

hoofd
3 augustus 2003, 15:55
Bla bla bla bla

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=18855

Barret Wallace
3 augustus 2003, 15:57
Barret Wallace schreef:
ik hoef het niemand concreet of abstract te horen zeggen de skittie puni's die niet verder kijken dan hun neus lang is zeggen altijd het lijkt op vai het lijkt op satriani

Dan val ik daar dus niet onder

MUAHAHAHAHAHAHAHAHA :


Negative K3 fan



Geregistreerd op: 14-10-2002
Berichten: 5655
Woonplaats: haaksbergen
Geplaatst: 18 Mrt 2003 16:30 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

negatieve dingen:
-het is té steve vai
-er zitten wat slordighedeen in (de snelle stukjes vooral)
-dee gitaartoon kan beter

de rest was wel in orde.


Negative K3 fan




Geregistreerd op: 14-10-2002
Berichten: 5655
Woonplaats: haaksbergen
Geplaatst: 30 Mrt 2003 00:00 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

leuk ingespeeld, maar weer erg steve vai achtig, maar misschien ligt dat wel aand e foute backtrack.

misschien je eens want andere invloeden proberen te zoeken, of een andere backtrack nemen?

en die sweeps op 3:20 zijn erg slordig gespeeld, niet dat ik het beter kan, maarja...

Negative K3 fan



Geregistreerd op: 14-10-2002
Berichten: 5655
Woonplaats: haaksbergen
Geplaatst: 30 Mei 2003 20:12 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

nog een toevoeging, ik vind het intro en outra wel erg van Steve vai gejad (bad horsie voor de liefhebbers).
_________________
Te koop: Visual Sound: Jekyll & Hyde Ultimate Overdrive. Perfecte staat.


Negative K3 fan




Geregistreerd op: 14-10-2002
Berichten: 5655
Woonplaats: haaksbergen
Geplaatst: 16 Mei 2003 17:04 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

w00t, dit klinkt echt gaaf, de gitaartoon van de allereerste solo vind ik alleen behoorlijk kut, de tweede is te dof, maar beter.

Verder is het leuk gespeeld, en hoe in godsnaam heb jke die lelijke baspartij in de backing tracik gemaakt?

ik vind bepaalde stukken toch weer erg vai, dat zullen die van barret dan wel zijn , ik vind ded allereerste solo gaaf, lekker barok-geinspireerd.

Barret Wallace
3 augustus 2003, 15:59
10 van de 10 keer noem je VAI congrats you just won the yellow skittie car !!!!!!!!! :-D :-D :-D

Negative K3 fan
3 augustus 2003, 19:56
Wel mislukt, heb ik daar ook maar een klein beetje geimplioceerd dat ik het te Vai vond door je whammy gebruik? Dacht het niet, dat kwam vooral door de melodie, en ik sta nog steeds achter mijn standpunt. Verder heb ik satch niet genoemd met betrekkign tot jouw geplaatste nummers.

Barret Wallace
3 augustus 2003, 20:46
Wel mislukt, heb ik daar ook maar een klein beetje geimplioceerd dat ik het te Vai vond door je whammy gebruik? Dacht het niet, dat kwam vooral door de melodie, en ik sta nog steeds achter mijn standpunt. Verder heb ik satch niet genoemd met betrekkign tot jouw geplaatste nummers.

nou ok dan voor jou hier speciaal eentje van Satch


Negative K3 fan



Geregistreerd op: 14-10-2002
Berichten: 5663
Woonplaats: haaksbergen
Geplaatst: 31 Mei 2003 16:03 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Het deed me heel erg aan Satch denken dit nummer, echt zo'n satch opbouw en dat soort licks enzo. Je hoort alleen vrij veel distortion bijgeluiden wat op zich niet echt mooi is, gain ietsje lager volgende keer (of een noise supressor), maar de toon was wel heel lekker en sneed ook lekker door dee mix heen, heel duidelijk. Het nummer is op zich ook wel leuk, het thema/motief wordt alleen iets te veel herhaald imo, maar ik doen het je zoals normaal niet na. Geen enkele fout kunnen ontdekken.

Het intro vind ik trouwens niet echt mooi.


:-D :-D :-D

FNaRK
3 augustus 2003, 21:18
Shakeel: je wordt vervelend - eentonig - voorspelbaar

Cut the crap, ga iets doen waar je goed in bent (ga gitaar spelen ofzo)

Barret Wallace
3 augustus 2003, 21:19
mee eens roadkill

maar ik moest even die negk3 op zen plek zetten :)

Negative K3 fan
3 augustus 2003, 21:25
tja,m ik nopem een keer satch (nog niet eens bij jouw) en volgensjouw klinkt volgens mij alles naar satch en vai. tja...

FNaRK
3 augustus 2003, 21:26
oh well.....BEEN THERE - DONE THAT - POINT TAKEN
:-D

Obsidian
19 augustus 2003, 16:34
He hij doet het niet.
Ik krijg een Lycos pagina niet gevonden :(

is er nog een backup plaats of moet ik gewoon even wachten?

Bosch
20 augustus 2003, 11:27
Hey Obsidian,

De link is idd dood. Ik heb 'm ook niet meer upgeload want ik kom echt ruimte tekort voor alles :-? . Binnenkort komt Boudewijn met een andere zwaar koele opname 8-) .

Adios,

~Bosch~

MonkeyFace
20 augustus 2003, 14:37
als je em ff naar mij mailt, dan zet ik em wel online... :)

MonkeyFace
20 augustus 2003, 20:33
oke, hij is weer te beluisteren :D

http://home.wanadoo.nl/b.cornelissen/Jam_GJ_Shakeel_Bosch_Boudewijn.mp3

btw: OMFG!!! :o wat kan die gozer shredden... t klinkt idd hier wat onsamenhangend maar daar hadden we al een schuldige voor ;) Maar wat een sweeps :o

Bosch
20 augustus 2003, 20:51
:) hey MonkeyFace,

Thanx for uploading!!!! (Y)