PDA

View Full Version : Fender stratocaster 50's special ?? Te mooi om waar te zijn?



komopi
31 maart 2017, 10:20
iemand die deze gitaar kent? De verkoper biedt mij deze aan voor 450 euro een geeft aan dat dit meer is dan een standaard mexicaan?
https://link.marktplaats.nl/m1148921069

Klinkt deze niet te mooi o waar te zijn?

edje kadetje
31 maart 2017, 10:31
iemand die deze gitaar kent? De verkoper biedt mij deze aan voor 450 euro een geeft aan dat dit meer is dan een standaard mexicaan?
https://link.marktplaats.nl/m1148921069

Klinkt deze niet te mooi o waar te zijn?

Probeer je met deze post het bieden op gang te brengen?

arjanb01
31 maart 2017, 10:31
Lijkt mij een normale prijs voor een classic. Ga es testen zou ik zeggen.
Het is gewoon een classic 50s strat, Mexico dus. Vergeet dat Dennis Galuzka verhaal. Bull....

komopi
31 maart 2017, 10:40
ok..dank je wel...wordt dus in het verhaal erg overtrokken

Shredder Mike
31 maart 2017, 10:41
Hij had een close up van de barst van de slagplaat kunnen toevoegen. Ik vind de gitaar mooi van de foto. Ik heb nooit een shoreline gold in het echt gezien. Heb je al op een 50's gespeeld ?

Succes

komopi
31 maart 2017, 10:45
http://www.musicradar.com/reviews/guitars/fender-classic-player-50s-stratocaster-26214 als het dezelfde is dan klopt zijn verhaal toch wel denk ik zo...

komopi
31 maart 2017, 10:46
Probeer je met deze post het bieden op gang te brengen? nee, ben opzoek naar een leuke betaalbare strat

fred dons
31 maart 2017, 12:36
het verhaal klopt in zoverre dat deze gitaar de zelfde tremelo set up heeft als zijn customshop broertje en dezelfde kleur (niet de zelfde lak en de zelfde materialen in de hardware) overigens staat in dit artikel niet dezelfde gitaar ze hebben een stockfoto genomen van een shoreline Gold strat, het bijzondere van de customshop design is de 2 Point trem + vintage zadels en dat heeft de marktplaats variant wel (dus het is er 1 uit die serie)

[QUOTE=komopi;3302797][url]http://www.musicradar.com/reviews/guitars/fender

Hendriks
31 maart 2017, 12:47
"Custom shop" , moet ik altijd toch wat om lachen.

jutter
31 maart 2017, 12:59
"Custom shop" , moet ik altijd toch wat om lachen.

Ik raak er altijd van aan de schijterij :D

Hendriks
31 maart 2017, 13:05
Gewoon een massa product uit Mexico , misschien heeft iemand van de custom shop de kleurtjes uitgezocht . Het is natuurlijk gewoon een marketing ding en schijnbaar werkt het ook nog.

Tabula Rasa
31 maart 2017, 13:07
Marketing of niet, het blijft een lekkere strat.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Hendriks
31 maart 2017, 13:26
Natuurlijk , zegt verder niets over de gitaar , alleen de term CS is misplaatst .

fred dons
31 maart 2017, 13:43
ja, klopt, het is en blijft een strat, daar is niets customshops achtig aan, maar zoals gezegd de trem is "bijzonder" en dat onderscheid deze strat van de "normale" 50ties

Mr.Fingers
31 maart 2017, 14:15
Het is een Classic Player '50, de geupgrade versie van de "Classic '50" MiM gitaar. Die zijn inderdaad Custom-shop designed, met een plattere toets, grotere frets, een 2-punts Fulcrum vibrato en betere pickups. Dus de Custom Shop (waaronder Ghaluska) heeft de gitaar ontwikkeld, en dan de specificaties doorgegeven aan de fabriek in Mexico. Gitaar kost nieuw 870€, dus 450 lijkt me wel een faire prijs.

fred dons
31 maart 2017, 15:23
ik geloof niet dat iemand dat bestrijd, meer dat er weinig customs achtig is aan een strat met een platte radius en betere pickups . als je een masterbuilder nodig hebt omdat te verzinnen dan doe je iets verkeerd ;)

Tabula Rasa
31 maart 2017, 15:32
ik geloof niet dat iemand dat bestrijd, meer dat er weinig customs achtig is aan een strat met een platte radius en betere pickups . als je een masterbuilder nodig hebt omdat te verzinnen dan doe je iets verkeerd ;)
Yep, iedere partsocaster bouwer heeft dat al bedacht.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Masod
31 maart 2017, 15:38
Ik heb precies zo'n gitaar gehad.. met de custom shop 57/62 pickups voor zover die cs waren🤔 de oudere jaren (tm 2009 oid) hadden deze pickups en de locking tuners..

Een gitaar waar ik altijd haat liefde mee had.. de brug pickups was ijzig schel en de neck en middle pickup waren heerlijj.. weg gedaan en nu spijt... achteraf een andere brug pup in moeten doen..

Heb m overigens voor 425 gekocht dus 450 is an sich niet heel goedkoop ofzo..

Heb de classic player 60s een jaar later voor 350 gekocht bij een man die m in een opwelling had gekocht..