PDA

View Full Version : problemen met mijn rockette 30



pim raaijmakers
27 maart 2017, 05:48
Ik heb sinds kort een Session Rockette 30. Een prima versterkertje voor in mijn atelier. Nu is het zo dat de versterker, als ik mijn gitaar in input 1 of 2 prik, er een heel zacht overdrive gitaargeluid te horen is. prik ik de gitaar rechtstreeks in de return van de effect loop, is er wel gewoon volume te horen. Weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? dank alvast voor het delen van jullie kennis.

Tabula Rasa
27 maart 2017, 06:56
Steek de jack eens 25 keer in de send en in de return. Daar zit vaak een probleem.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Little Jay
27 maart 2017, 07:00
Yup, corrosie/oxidatie van de jack-inputs. Tabula's oplossing werkt meestal wel. Ik heb standaard een patchkabeltje zitten in de effect-loop van mijn Rockette.

cluseau
27 maart 2017, 11:43
Ik denk niet dat hier sprake is van een probleem met de FXloop switch, niet alle vervormde signalen hebben de FXloop als oorzaak he. Het is eenvoudig te testen door het doorluskabeltje zoals aangegeven. Blijft het probleem dan is het niet te wijten aan de FXloop.

Ik kan het mis hebben maar dacht dat dit normaal was bij deze amp. Het komt voor dat het audio signaal lekkage vertoont langs de volume potmeter. Ik bedoel daarmee dat bij hele lage volumestand het audio een andere weg volgt. Sommige marshalls hebben dat verschijnsel ook en kan op lage volume's behoorlijk irritant zijn. In principe mag er niets te horen zijn als de volumepotmeter op minimaal staat, hoor je wel dat bevestigd dat mijn vermoeden.

Little Jay heeft dacht ik ook zo'n bakkie, misschien wil hij het even testen.

pim raaijmakers
27 maart 2017, 20:50
ik heb net even de effectloop doorgelusd en voilà... Hij doet het weer. Dankuwel eenieder voor uw hulpvaardigheid.. Ik zal standaard een patchkabeltje inprikken... nogmaals dank voor jullie snelle hulp

Tabula Rasa
27 maart 2017, 21:46
Noodoplossing Pim. Maak de contacten anders ff schoon


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

cluseau
27 maart 2017, 22:48
ik heb net even de effectloop doorgelusd en voilà... Hij doet het weer. Dankuwel eenieder voor uw hulpvaardigheid.. Ik zal standaard een patchkabeltje inprikken... nogmaals dank voor jullie snelle hulp

Hmmm dus toch. Je had toch vervormt geluid op laag volume? Laag is wel rekbaar natuurlijk maar idd op flink geluidsniveau bewegen de contactjes genoeg om het contact tijdelijk te herstellen omdat het een combo is. Je kan van buitenaf een weinig (maar dan ook echt maar een kort spuitje) contactspray in de jack spuiten zonder de combo open te hoeven maken. Dan een paar keer schakelen met een jack dan zou het over moeten zijn. Deze FX jacks kunnen echt voor de gekste verschijnselen zorgen en dit was een van de bekendste.

Erik de Perik
27 maart 2017, 23:25
Is een typische Sesionette kwaal, die je ook bij andere amps ziet met een seriele effectloop.

Little Jay
29 maart 2017, 12:40
Ik moet het toch nog even kwijt: wat een heerlijk ampje is die Rockette toch! Voldoende power om in de band mee te kunnen komen en net licht genoeg om op de fiets mee te kunnen nemen. Het kán wat schel worden (maar ik heb een weerstand en een capje vervangen om het hoog wat te temperen en dat werkt perfect!) maar het klinkt ook nog eens geweldig, vooral als je hebt ontdekt hoe je met het drive kanaal het clean kanaal wat dikker kunt maken door beide kanalen tegelijk te gebruiken. Nog steeds één van de beste transistor amps die ik ken! Thank you Steward Ward!

postbus31
29 maart 2017, 18:57
Eensch!
Alleen jammer dat de mosfet eindtrap van de Session's niet bijster duurzaam is........ bijkomend nadeel: die dingen zijn niet meer te krijgen ☹️


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

cluseau
29 maart 2017, 22:46
die dingen zijn niet meer te krijgen

Altijd een oplossing voor.

Plant
29 maart 2017, 23:41
Eensch!
Alleen jammer dat de mosfet eindtrap van de Session's niet bijster duurzaam is........ bijkomend nadeel: die dingen zijn niet meer te krijgen ☹️


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 

Gaat dat niet over de Sessionette (75)?

http://music-electronics-forum.com/attachments/34086d1432501406-originals.jpg

En daar is toch een 1 op 1 vervangende module voor?

Een Rockette 30 is een ander ding toch?

http://i180.photobucket.com/albums/x120/mamouna_1/Rockette%2030/Rockette30_9.jpg

postbus31
29 maart 2017, 23:46
Gaat dat niet over de Sessionette (75)?



En daar is toch een 1 op 1 vervangende module voor?



Dacht dat zelfs die er niet meer zijn.


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

cluseau
30 maart 2017, 07:59
Dacht dat zelfs die er niet meer zijn.
Klopt al staan ze nog wel op hun site.

Deze ampjes zijn zo eenvoudig dat je de eindtrap gewoon kan repareren met vervangers.

Een session75 is ook te repareren mits je een eindtrap hebt met losse torren. Met een ILP module wordt het een stuk lastiger maar ook niet onmogelijk. Het is vaak een kwestie van geld.

postbus31
30 maart 2017, 08:57
Het is vaak een kwestie van geld.

Precies dat, plus dat je waarschijnlijk de geluidskarakteristiek verandert.


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

Dirk_Hendrik
30 maart 2017, 09:49
Dat loopt nogal los. Die eindversterkers zijn vrij recht en doen dus niet zoveel met de klank.

Problemen met Sseesinette 75 eindversterkers slaan eigenlijk alleen op die met een ILP module. De AX100 module, zoals bovenstaand afgebeld, heeft nagenoeg geen gezeik.

postbus31
30 maart 2017, 11:57
Hmm, toch maar eens de Sessionette 75 met gesneuvelde eindtrap na 10 jaar uit het stofnest halen dus.


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏