PDA

View Full Version : Daar gaan we weer ;-)



tnijland
25 maart 2017, 12:43
Een nieuwe buizen variant van Rivera op amp modeling:

http://www.bestguitareffects.com/rivera-venus-recording-review-best-guitar-amp-recording/

Wel een mooi concept.

apekop
26 maart 2017, 00:35
Dat onderste filmpje klinkt wel aardig, maar dat filmpje er boven klinkt behoorlijk slecht vind ik. Ik heb er alleen even snel doorheen gezapt en niet het hele verhaal gelezen. Op een gegeven moment raak je verzadigd van al die nieuwe modellers en klinkt alles een beetje het zelfde.

Erik de Perik
26 maart 2017, 03:39
Dat onderste filmpje klinkt wel aardig, maar dat filmpje er boven klinkt behoorlijk slecht vind ik. Ik heb er alleen even snel doorheen gezapt en niet het hele verhaal gelezen. Op een gegeven moment raakt raak je verzadigd van al die nieuwe modellers en klinkt alles een beetje het zelfde.

dat tweede filmpje is Tim Pierce, die echt wel weet hoe hij ergens een goeie sound uit kan halen en het eerste filmpje is een rebel without a sound.

NLF
26 maart 2017, 13:26
dat tweede filmpje is Tim Pierce, die echt wel weet hoe hij ergens een goeie sound uit kan halen en het eerste filmpje is een rebel without a sound.

Dat is ook het probleem, Tim Pierce krijgt overal wel een goed geluid uit.

dml
28 maart 2017, 07:33
Dat is ook het probleem, Tim Pierce krijgt overal wel een goed geluid uit.

Ik lees dit soort opmerkingen wel vaker. "Ja, gitaargod X en Y krijgen er WEL een goed geluid uit". Je zou dus kunnen stellen dat het dan aan de onkunde van de gebruiker ligt en niet aan het apparaat. Ben er ook wel van overtuigd dat het in 99 van de 100 gevallen zo is.

NLF
28 maart 2017, 12:14
Ik lees dit soort opmerkingen wel vaker. "Ja, gitaargod X en Y krijgen er WEL een goed geluid uit". Je zou dus kunnen stellen dat het dan aan de onkunde van de gebruiker ligt en niet aan het apparaat. Ben er ook wel van overtuigd dat het in 99 van de 100 gevallen zo is.

Zelf dit apparaat niet geprobeerd en geen behoefte aan (want niet nodig en heb genoeg spullen). Of het een goed apparaat is: weet ik niet, kan ik niet zo snel beoordelen. Hangt ook weer sterk af waarvoor iemand het wil gebruiken / speelstijl etc. dus spreek ik mij niet over uit (was ook niet mijn bedoeling).

Wat betreft deze clip: zo iemand als Tim Pierce heeft verschrikkelijk veel ervaring met allerlei apparatuur. Daarnaast is het natuurlijk een hele goede gitarist. Dan moet je ook niet raar opkijken dat het lekker klinkt. Ik heb niet gezegd dat iemand die minder goed kan spelen er GEEN goed geluid uit zou kunnen halen (omdraaiing van mijn uitspraak).

Duhsjaak
28 maart 2017, 18:19
Toch is het zo.
Veel 'tutorials' gaan mank aan overmatige techniek van de gitarist of bassist. Bij bassen is het helemaal bont. De ene na de andere mafkees gaat staan slappen als een malle, waardoor klankvorming helemaal niet tot stand komt.
Voor mij niet in ieder geval.

Ik ben voor de EH soulfood gevallen doordat ze een minuut of 10 relaxed spelende gitaristen daarop loslieten die afwisselend geen soulfood aan hadden staan en wel soulfood aan hadden staan. Single coils en humbuckers.
Heerlijk op hun gemak, waardoor je goed kon horen wat die pedaal vooor de toon deed.
Met gitaristen die dingen doen die ik ook zou kunnen.

Dát is de manier om pedalen of modellers te demonstreren. Naar mijn idee.
Vriendelijke groet, Gus

NLF
28 maart 2017, 20:52
Ik vind zelf de clipjes van gearmandude wel grappig, die zijn vrij realistisch en vormen een afspiegeling van hoe de gemiddelde muzikant iets uitpakt, aansluit en uitprobeert.

arjanb01
28 maart 2017, 21:03
Ik denk dat het genuanceerder ligt.
Om gear te testen moet je beide kanten van het geluid demonstreren dus rustig spelen en zowel clean als overstuurt laten zien wat apparatuur doet maar ook shredding. Zo krijg je een goed beeld wat de klank doet met de verschillende manieren van spelen.
Tim Pierce doet dit maar ook Pete Thorn. Ook die Duitse gasten van Session wisselen goed af met langzaam en snel spel en clean en overstuurt. Scheelt voor mezelf testen en maakt het mogelijk snel en goed te kunnen beslissen wat je wilt kopen.

NLF
29 maart 2017, 00:11
De clips van Pete Thorn zijn ook heel goed en zo zijn er natuurlijk wel meer: er wordt dan gewoon goed gedemonstreerd wat er allemaal kan. Het blijft alleen wel zo dat Pete Thorn zo'n beetje alles goed kan laten klinken, in de eerste plaats omdat die vent een waanzinnige gitarist is. Die van Session ben ik niet zo kapot van.

telerocker
29 maart 2017, 02:25
De clips van Pete Thorn zijn ook heel goed en zo zijn er natuurlijk wel meer: er wordt dan gewoon goed gedemonstreerd wat er allemaal kan. Het blijft alleen wel zo dat Pete Thorn zo'n beetje alles goed kan laten klinken, in de eerste plaats omdat die vent een waanzinnige gitarist is. Die van Session ben ik niet zo kapot van.

Ik word gek van die overdreven attack van Olli. Bij hem klinkt elke amp of gitaar ongeveer hetzelfde. Bij de boys van Andertons - dat is inmiddels een hele klas - vind ik het soms lastig om te beoordelen of iets in de praktijk lekker zal klinken of niet.
Vergeleken daarbij is Pete Thorn van Champions League-niveau. Vergelijk de demo's van de Bogner La Grange maar eens.

Pepe
29 maart 2017, 03:21
Ik snap dat de producenten aan de lijn hangen bij Thorn omdat hij je spullen gelikt presenteert maar het is niet zijn doel om het gitaar spelend volk wijzer te maken. Maar dat geldt natuurlijk voor elke commerciële demonstrateur.
Het zijn geen reviews en kritische noten zal je niet tegenkomen maar Olli maakt het wel erg bont met zijn alles is te gek, super, geil en geniaal.

Ik zelf heb het meeste aan vergelijkingsdingen zonder teveel gelul. Als ik wil weten hoe ik een pedaal moet zien in het licht van een pedaal dat ik goed ken kom ik vaak bij Shnobel uit.

Erik de Perik
29 maart 2017, 04:00
Ik snap dat de producenten aan de lijn hangen bij Thorn omdat hij je spullen gelikt presenteert maar het is niet zijn doel om het gitaar spelend volk wijzer te maken. Maar dat geldt natuurlijk voor elke commerciële demonstrateur.
Het zijn geen reviews en kritische noten zal je niet tegenkomen maar Olli maakt het wel erg bont met zijn alles is te gek, super, geil en geniaal.

Ik zelf heb het meeste aan vergelijkingsdingen zonder teveel gelul. Als ik wil weten hoe ik een pedaal moet zien in het licht van een pedaal dat ik goed ken kom ik vaak bij Shnobel uit.

Klopt, Pete Thorn is een kritiekloze brood-tester. Maar...... hij laat wel horen wat er mogelijk is en vertelt ook precies hoe de routing is en waar hij mee/op speelt. Komt toch net even beter over dan de doorsnee brekebeen om over Peppie en Kokkie maar te zwijgen.

arjanb01
29 maart 2017, 07:22
Bij Session lopen er meer testers rond. Olli is inderdaad overdreven enthousiast. Maar er loopt nog een andere tester rond die wel beheerst test. Ook de basgitaren tests zijn gewoon goed daar.
Dat Thorn commercieel is boeit me niet. Hij geeft duidelijk de mogelijkheden weer van de gear die getest wordt.
Ook deze Fransman is te gek in deze test, Allart Martial niet lullen, testen. Eerst een muziekstuk dan de gitaar afzonderlijk testen ook de reden dat ik toch deze strat ga kopen:

https://youtu.be/KCxNG-qySLY

telerocker
29 maart 2017, 10:55
Ik snap dat de producenten aan de lijn hangen bij Thorn omdat hij je spullen gelikt presenteert maar het is niet zijn doel om het gitaar spelend volk wijzer te maken. Maar dat geldt natuurlijk voor elke commerciële demonstrateur.
Het zijn geen reviews en kritische noten zal je niet tegenkomen maar Olli maakt het wel erg bont met zijn alles is te gek, super, geil en geniaal.

Ik zelf heb het meeste aan vergelijkingsdingen zonder teveel gelul. Als ik wil weten hoe ik een pedaal moet zien in het licht van een pedaal dat ik goed ken kom ik vaak bij Shnobel uit.

Ik volg Shnobel ook, maar hem vind ik ook niet echt een referentie. Hij post te veel matige sounds.
Pete Thorn laat gedetailleerd horen wat gear kan. Hij steekt boven het maaiveld uit, commerciële broodtester of niet.

tnijland
30 maart 2017, 00:21
Nou, Pete Thorn speelt enorm goed maar ik vind wel dat sounds van verschillende pedalen vaak wel op hetzelfde uit komen en dat zal wel zijn huis-sound zijn.

Ik waardeer het juist enorm als gitaristen het pedaal meer bij een muziekstijl richting versterker/gitaar plaatsen.

Met als voorbeeld de Amplifire demo van Nick Sterling met Fender- Vox- en Marshall-actige demo's incl. verschillende gitaren: https://www.youtube.com/watch?v=ubTsfqXoZjM (advies: verkoop intro even overslaan)

Pepe
30 maart 2017, 00:34
Dat vind ik ook goed van RJ Ronquillo, aan zijn muziekkeuze hoor je al waar zo'n gitaar zich fijn in voelt.

Maar... jij bent toch van de dure boetiek spullen enzo? Ik bedoel, je bent wel wat gewend neem ik aan. Dan snap ik eerlijk gezegd niet hoe je kan luisteren naar die sound met dat ingebakken digitaal snerpend hoog randje?

dml
30 maart 2017, 03:04
Zelf dit apparaat niet geprobeerd en geen behoefte aan (want niet nodig en heb genoeg spullen). Of het een goed apparaat is: weet ik niet, kan ik niet zo snel beoordelen. Hangt ook weer sterk af waarvoor iemand het wil gebruiken / speelstijl etc. dus spreek ik mij niet over uit (was ook niet mijn bedoeling).

Wat betreft deze clip: zo iemand als Tim Pierce heeft verschrikkelijk veel ervaring met allerlei apparatuur. Daarnaast is het natuurlijk een hele goede gitarist. Dan moet je ook niet raar opkijken dat het lekker klinkt. Ik heb niet gezegd dat iemand die minder goed kan spelen er GEEN goed geluid uit zou kunnen halen (omdraaiing van mijn uitspraak).

Mijn opmerking was niet specifiek voor jou bedoeld, meer in algemene zin.
Met de reacties hierboven wordt het alleen maar bevestigd. Of de genoemde reviewers nou commerciële heroïne prostitutie hoertjes zijn of niet, ze weten stuk voor stuk een goed geluid te halen uit ieder stukje gear wat ze in handen hebben. Of dat nou gaat om een 101% buizen amp of een modeling ding of daar tussenin. Over stijl en klank kun je twisten maar overall weten ze wel waar ze mee bezig zijn.

tnijland
30 maart 2017, 19:11
Dat vind ik ook goed van RJ Ronquillo, aan zijn muziekkeuze hoor je al waar zo'n gitaar zich fijn in voelt.

Maar... jij bent toch van de dure boetiek spullen enzo? Ik bedoel, je bent wel wat gewend neem ik aan. Dan snap ik eerlijk gezegd niet hoe je kan luisteren naar die sound met dat ingebakken digitaal snerpend hoog randje?

Ha, ha, ik zou het apparaat ook zeker niet kopen maar het ging me hier meer om het feit dat de demonstrator specifieke sounds met passende voorbeelden/stijlen toelicht zodat de koper een redelijk beeld krijgt van de (on)mogelijkheden.