Inloggen

View Full Version : hoe gitaar versturen naar VS?



gitaargerrit
23 maart 2017, 10:26
hoe kun je als particulier het beste een gitaar versturen naar de vs?
post.nl kan niet, want de afmeting is beperkt tot 1 Meter......

duckman
23 maart 2017, 10:54
Met UPS of Fedex is het handigste.

gitaargerrit
23 maart 2017, 15:55
weet je ook wat dat kost?

duckman
23 maart 2017, 16:18
Nee, want dat kan verschillen met welke opties je selecteert (prio,verzekering, afleveren op zaterdag etc.)
Neem anders even contact op met de klantenservice,bijv UPS : https://www.ups.com/content/nl/nl/contact/index.html?WT.svl=Footer


weet je ook wat dat kost?

gitaargerrit
23 maart 2017, 19:20
het probleem met al die verzenders is dat ze alleen een prijsopgave kunnen doen als je het exacte adres weet.
en dat weet ik nog niet, want ik heb de gitaar nog niet verkocht.......

Vester
23 maart 2017, 19:32
Dan zou ik dat gewoon zo in je advertentie vermelden. Of je moet met een fictief adres een prijsopgave vragen, heb je in ieder geval een richtprijs...

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Erik de Perik
23 maart 2017, 23:56
Als je via Ebay verkoopt, kunnen zij jou ook een verzendkosten prijs noemen. Maar je zit ook nog met douane etc.

zjanke
24 maart 2017, 09:40
Als je verstuurt heb je niks met de douane te maken (buiten het feit dat je een invoice moet opmaken, maar die heeft de koper nodig voor de douane aan zijn kant en maar daar zijn wel wat tooltjes voor te vinden). Wat je kunt doen is een adres in Los Angeles selecteren en op basis daarvan een prijsindictie opvragen met een aantal opties (verzekering, afleveren op specifieke dag). Bij de grote vervoerders (UPS en Fedex zijn groot in de USA, maar DHL kan dit ook prima) kun je dan online een prima prijsopgave krijgen. Hou er wel even rekening mee dat er ook een volumegewicht-berekening wordt gemaakt. Geef daarom het exacte gewicht en de afmetingen in. Als het volumegewicht hoger is dan het echte gewicht wordt op basis daarvan een berekening gemaakt.

Maar uit interesse: Als je hem nog niet verkocht hebt, hoe weet je dan zeker dat ie uiteindelijk naar de USA gaat?

postbus31
24 maart 2017, 10:02
Denk bij versturen buiten de EU ook even aan CITES certificaat
http://rikkersgitaarbouw.nl/cites.php?lang=nl


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

gitaargerrit
6 april 2017, 09:14
ik ga hem verkopen op Ebay, en amerika is de grootste markt.....