PDA

View Full Version : Wie kent deze (CTS) speakers?



PeeVee
30 juli 2003, 00:19
Uit mijn 2 x 10" cabinetje die ik bij mijn Fender PA-100 kreeg, zaten twee CTS speakertjes (foto komt binnenkort) met een "vierkante" ceramische magneet achterop.

Het typenummer is 038-0078-00
Het serienummer is 137-7350 (CTS 1973 week 50)
Opschrift: 8 - 16 OHMS (ze zijn 16 Ohm)

Kwam uit een ogenschijnlijk Italiaans zangzuiltje wat er van binnen bij nader inzien toch verdacht Amerikaans uit lijkt te zien.

Iemand een idee wat voor speakertjes het zijn en voor wat voor toepassingen geschikt?

Al
30 juli 2003, 02:27
Uit mijn 2 x 10" cabinetje die ik bij mijn Fender PA-100 kreeg, zaten twee CTS speakertjes (foto komt binnenkort) met een "vierkante" ceramische magneet achterop.

Het typenummer is 038-0078-00
Het serienummer is 137-7350 (CTS 1973 week 50)
Opschrift: 8 - 16 OHMS (ze zijn 16 Ohm)

Kwam uit een ogenschijnlijk Italiaans zangzuiltje wat er van binnen bij nader inzien toch verdacht Amerikaans uit lijkt te zien.

Iemand een idee wat voor speakertjes het zijn en voor wat voor toepassingen geschikt?


16ohm CTS heeft in 70er Bassmans gezeten. AJ had er ooit een stelletje. Ik had de indruk dat hij zich er mee vergaloppeerd had en dacht dat hij de klassiekers uit de Super reverbs in huis had. Jay heeft er even een paar in huis gehad dus misschien weet hij meer.

Al

Mr.Jay
30 juli 2003, 11:54
>16ohm CTS heeft in 70er Bassmans gezeten. AJ had er ooit een stelletje. Ik had de indruk dat hij zich er mee vergaloppeerd had en dacht dat hij de klassiekers uit de Super reverbs in huis had. Jay heeft er even een paar in huis gehad dus misschien weet hij meer.
Al[/quote]

Die ik van AJ had waren alnico, ook 16 ohm en zilverkleurig > klonken afschuwelijk. Heb ze meteen terug kunnen geven gelukkig.
Vlg. mij hebben die ik ook in BassmanTen o.i.d. gezeten.

Jay

PeeVee
30 juli 2003, 13:57
Ja, die van AJ ken ik wel, volgens mij inderdaad o.a. gebruik in (vroege) BM Ten, waren alnico's en klonken AFSCHUWELIJK: neuzig en muf... Zagen er trouwens wel koel uit vond ik (helemaal aluminium).

Dit zijn echt andere, zal vandaag fotootje maken. De cone lijkt erg op de CTS alnico's uit mijn SR, maar dan met een platte vierkante ceramische magneet.