PDA

View Full Version : HNGD Music Man JP7



allochthomas
17 maart 2017, 21:25
Alweer een hele tijd geleden dat ik een nieuwe gitaar heb aangeschaft dat geen project is.

Tijdje terug weer mijn gitaren opgepakt na een hele periode van niet meer spelen. Na een ibanez jpm p1 voorbij zien komen op marktplaats begon het toch weer te jeuken om naast mijn 62avri strat een gitaar aan te schaffen waar ik wat minder tegen moet vechten als ik weer wat serieuzer solo's wil gaan oefenen.
De ibanez jpm's zijn helaas behoorlijk duur geworden ben ik eens wat verder gaan kijken naar de music man jp6. Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van de eerdere modellen en dan vooral in de mystic dream finish. Op marktplaats was niet veel te vinden dus ben ik maar eens via ebay gaan zoeken. Toen kwam deze jp7 naar voren voor een gunstige prijs. Ik was helemaal niet op zoek naar een 7 snaar maar de prijs was dusdanig gunstig dat ik er serieus over ben gaan na denken(plus dat ik altijd al eens een 7 snaar heb willen kopen). Ik heb wel eens een paar 7 snaren geprobeerd maar eigenlijk nooit 1tje gevonden die ik lekker vond spelen. Na een nachtje slapen toch de knoop doorgehakt en de gitaar aangeschaft. Het heeft een tijdje geduurd tot de gitaar hier was mede doordat ik op vakantie was en de verkoper op mijn verzoek de gitaar op een later tijdstip heeft verzonden.

Het is 1 van de eerste jp7 modellen met nog de custom dimarzio pickups ala air norton en steve's special(Petrucci had toen nog geen sig pickup). De verkoper heeft hem nog voordat hij in Engeland werd verkocht geïmporteerd uit Amerika. Eerste reactie was wauw toen ik de gitaar vast had. Ik heb op een hoop gitaren mogen spelen maar dit is verreweg de beste gitaar waar ik op heb mogen spelen. Voor mij klopt alles gewoon. De neck voelt voor mij erg natuurlijk aan, was een beetje bang dat het onwennig zou zijn maar na een paar minuten was ik al aan de neck gewend.
De vorige eigenaar heeft heel wat jaren op de gitaar gespeeld wat altijd een goed teken is. Er zitten hier en daar wat krassen op de lak en er mist een stukje van de verf maar dat vind ik allemaal niet erg. De gitaar is ook uitstekend afgesteld wat het speel plezier alleen maar groter maakt. Enige wat ik nog wel ga doen is een tremol-no systeem toevoegen omdat ik nog wel eens van tuning wil wisselen wat niet handig is met een zwevende brug. Op die manier kan ik altijd kiezen voor free floating of hardtail mode.

Foto:
https://i.imgur.com/UyxhVMZ.jpg

D3nnis
18 maart 2017, 07:52
Gefeliciteerd met deze aanwinst, erg fijne gitaren!

Wel bijzonder dat je eigenlijk vanwege de prijs naar MM bent gaan kijken ipv de ibanez Petrucci; ik zou zelf sowieso liever de MM variant hebben :-)

allochthomas
18 maart 2017, 08:24
Ik heb in het verleden een tijd een jpm p3 gehad en had stiekem een beetje spijt dat ik die toen weg had gedaan. De prijs van de jpm komt voornamelijk door de verzamelaars en ik dacht toen: als ik toch zo'n bedrag wil gaan neer leggen kan ik net zo goed verder kijken naar MM. Echt geen seconde spijt en ik heb nog een stuk minder betaald dan de jpm p1 die een tijdje op marktplaats stond.

Schrevel
18 maart 2017, 09:07
Je moet instellen dat iedereen die foto kan bekijken. Nu is de foto alleen zichtbaar als je en ingelogd ben in Google en bent toegevoegd aan mensen die de foto mogen zien.

arjanb01
18 maart 2017, 09:44
Musicman, altijd een goeie keus! Qua afwerking en speelcomfort de beste combinatie in een elektrische gitaar.
Enige nadeel van die petruccis vind ik die ongelooflijk platte hals, niks voor mij.

D3nnis
18 maart 2017, 09:50
Enige nadeel van die petruccis vind ik die ongelooflijk platte hals, niks voor mij.

Hmm, plat, als in dun? Vond dat nogal meevallen, bij de jp6 in ieder geval.
Hij voelt wel "breed", is dat wat je bedoelt? Dat moet inderdaad wel een beetje je ding zijn denk ik.

arjanb01
18 maart 2017, 10:11
Ik vond hem plat en breed ja. Kreeg gelijk prs associaties. Dat was een groene jp6 die ik in de handen had van iemand die meedeed bij onze band vorig jaar. Was ook een metalgitarist die gek op shredding en flat tapping was😆

D3nnis
18 maart 2017, 10:24
Ik vond hem plat en breed ja. Kreeg gelijk prs associaties.

Ja, dat is wel enigszins herkenbaar.
Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat jij de hals van een Luke wel prettig vind, en het bij mij precies andersom is.

arjanb01
18 maart 2017, 10:29
Inderdaad, die luke halzen vind ik fijn. Maar het dikke 59 halsprofiel van m'n les Paul vind ik ook erg comfortabel. Geeft veel rust tijdens het spelen. Allebei ook geen brede halzen trouwens.

allochthomas
18 maart 2017, 23:21
Ik vind het reuze meevallen hoe dun de neck is, de proporties zijn wat anders door de extra snaar waardoor hij misschien dunner aan kan voelen. Ik heb eens een paar 7 snaren van ibanez in mijn handen gehad en die hadden echt een dunnere hals, iets wat ik echt niet lekker vind vasthouden.

Fusion
18 maart 2017, 23:23
Niet slecht Voor een niet-Ibanez dan he ;)

Mp3s or it didn't happen!