PDA

View Full Version : Bekende nicknames muzikanten



barno
15 maart 2017, 17:59
en van waar komen ze? Met wie delen ze een nickname enz... Voor alle duidelijkheid, ik bedoel niet artiestennaam,

maar wel bv the King, the Boss, enz...

enkele die ik zelf tof / toepasselijk vind:

Albert King : the Velvet Bulldozer
Charlie Parker: Bird
Jimmy Smith: the Cat
Sinatra: Ol' Blue Eyes, the Voice
Albert Collins: the Iceman
Gilbert Bécaud: Monsieur Cent Milles Volt
Tony Joe White: the Swamp Fox
Barry White: the Walrus of Love




en niet te vergeten: the Voice of Europe... Eddy Wally dedju!

Brad
15 maart 2017, 20:02
Freddy Mercury, The great pretender.

edje kadetje
15 maart 2017, 20:06
slow hand (Eric Clapton)

Erik de Perik
15 maart 2017, 21:54
Chet Atkins: Mr. Guitar
James Brown: Godfather of Soul, Hardest-working Man in Show Business
Elvis Presley: The King
Ozzy Osbourne: Prince of Darkness
Benny Goodman: King of Swing
Michael Jackson: King of Pop
Jerry Lee Lewis: The Killer

barno
15 maart 2017, 22:10
Ozzy: funny dat ie dezelfde nickname heeft als Miles Davis. Muzikaal niet echt related nochtans :)

Pepe
15 maart 2017, 23:04
Ik dacht trouwens dat James B. Mr Dynamite was?

Bijna alles en iedereen is king, queen of iets anders van blauw bloed. Elvis en Michael J., that's it wat mij betreft. Niemand interesse voor, ik roep maar wat, generaal? Of sloophamer? Drilboor? Nee dus.
De enige uitzondering zou Prince mogen zijn die obviously zijn naam mee heeft maar uitgerekend hij kiest dan voor His Royall Badnes. Kijk, zo doet echt adel dat.
Je, Killer is natuurlij ijzersterk maar NIEMAND die dat zal gaan jatten zolang Jerry nog leeft want hij zoekt je op en slaat je helemaal verrot met zijn krukken.

Mijn bijnaam is al 40 jaar 100% pure beef. Maar het slaat vooralsnog niet erg aan.

Erik de Perik
15 maart 2017, 23:15
Ozzy: funny dat ie dezelfde nickname heeft als Miles Davis. Muzikaal niet echt related nochtans :)

Het is een kleine stap van Ozzy naar Miles........ :soinnocent:


Ik dacht trouwens dat James B. Mr Dynamite was?

Bijna alles en iedereen is king, queen of iets anders van blauw bloed. Elvis en Michael J., that's it wat mij betreft. Niemand interesse voor, ik roep maar wat, generaal? Of sloophamer? Drilboor? Nee dus.
De enige uitzondering zou Prince mogen zijn die obviously zijn naam mee heeft maar uitgerekend hij kiest dan voor His Royall Badnes. Kijk, zo doet echt adel dat.
Je, Killer is natuurlij ijzersterk maar NIEMAND die dat zal gaan jatten zolang Jerry nog leeft want hij zoekt je op en slaat je helemaal verrot met zijn krukken.

Mijn bijnaam is al 40 jaar 100% pure beef. Maar het slaat vooralsnog niet erg aan.
Ik vind iemand die zichzelf een bijnaam (of meer) aanmeet zoals Prince, niet meetellen. James Brown had er meerdere en The Killer zou ook prima bij hem gepast hebben. Little Richard had er ook eentje toch? Iets met "King" maar vast niet "of Staying in the Closet."

Buxtra
16 maart 2017, 08:07
Neil Young: Godfather of grunge

Duhsjaak
17 maart 2017, 07:59
Steve Miller: Gangster of love

Kijk, dit raakt de essentie.
Waar kun je als musicus beter op concentreren? De man die het hardste werkt? Of de man die het beste gangstert! Ik zou het wel weten.
Vriendelijke groet, Gus


The wicked Mr. pickett. Nou ik er over denk.
Is het fair te veronderstellen, dat het vooral een blues- en soulkikkertraditie is?

barno
17 maart 2017, 10:28
The wicked Mr. pickett. Nou ik er over denk.
Is het fair te veronderstellen, dat het vooral een blues- en soulkikkertraditie is?

komt volgens mij in eerste instatnie uit de jazz wereld; Satchmo, Bird, Dizzy, Count Basie, Cannonball , Fats, Toots enz

telecastermaster
17 maart 2017, 16:59
Eddy Wally: The Voice of Europe. Lijkt me duidelijk. Gewoon de beste......

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?110210-Het-grote-Eddy-Wally-waarderingstopic



http://youtu.be/2mKFVLwAJXQ
(http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?110210-Het-grote-Eddy-Wally-waarderingstopic)

Pepe
17 maart 2017, 18:42
Over essentie gesproken, Dave Sabo (Skid Row) heeft als nick "The Snake" en dat is niet omdat zijn gitaarsnoeren altijd in de knoop raken. Maar het is waar, de jazz jongens waren er veel inventiever ook al is de royalty ook daar goed vertegenwoordig met the Duke, Earl, Count, King en Baron. En bij veel van die namen heb ik nooit doorgehad dat het nick's waren maar als je er even bij stil staat dan kan je op vingers wel natellen dat niemand zijn kind Django of Gatemouth noemt.

Iedereen noemde de zanger van mijn rockabilly bandje Fats, het heeft zeker een jaar duur geduurd voordat ik er achter kwam dat ie gewoon Theo heette. Zijn familie noemde hem Teet dus dat hielp ook niet mee.

Over Fats gesproken, Ernest Evans koos zijn nick mollige damsteen omdat hij bekend werd met een imitatie van de bekende dikke dominosteen.

Duhsjaak
22 maart 2017, 21:36
Ol' Big Ben Webster said to me
Don't underrate simplicity
All blah and hoopla swept away
Played the happy blues as from that day

Schreef ik 'subtiel' rond mijn16e.
Big Ben Webster dus.
Moest er ineens aan denken toen ik de andere Big Ben (die oninteressante, die van steen) prominent in beeld kreeg.
Dat, in verband met een aanslag in Londen, waarbij iemand ongeveer 10 mensen omver reed op de brug, waardoor er 20 gewonden waren.
Aanslag met Carbon papier? Maar niemand van het journaal die er ook maar bij achter zijn oor krabt.

Muizenissen van een boze witte man, maar ik ben altijd boos na een aanslag. En om het overlijden van Big Ben. Ik weet wat het was om hem de trap op te krijgen na optredens. Dan is twee hoog in de Waalstraat heeeeeeel errug twee hoog. Heel errug Big Ben dus.

Vriendelijke groet, Gus

Plant
22 maart 2017, 23:53
Don Williams: "Gentle Giant" (of country music)

barno
23 maart 2017, 12:05
ja, in de country heel wat nicknames
comes to mind: No Show Jones: George had nl een reputatie

Pepe
23 maart 2017, 12:50
Danny Gatton: the Humbler. Origineel bedacht door fans die in bezit waren van bootleg tapes, na zijn dood is er postuum een album uitgebracht onder die naam waar wat van die bootlegs zijn opgenomen.

beruk
23 maart 2017, 14:23
Paul Weller: The Modfather
Siouxsie: Queen of Goth

Duhsjaak
23 maart 2017, 21:56
Paul Weller: The Modfather
Siouxsie: Queen of Goth

Twee weinig gehoorde maar wel (voor mij) heel interessante bijdragen.
Paul Weller heeft stiekum toch een behoorlijke invloed gehad.

Ook (heel geniepig) heel leuke dingen in Amsterdam opgenomen. Geniepig dat ik dat noem, niet geniepig dat ie het deed. Even bij wijze van toelichting hè.....

Ik vind bij wijze van strikt persoonlijke opvattting, zijn opvatting over zijn inspiratiebronnen leuker dan de uitkomst vaak. Het had soms iets krampachtigs. Kijk eens, ik kan het ook.

Maar een factor om rekening mee te houden? Dat zeker.
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid2
24 maart 2017, 12:39
Ian Fraser Kilmister: Lemmy

JVGM-music
24 maart 2017, 18:30
Jan Akkerman- Ontzettende eikel!


Zo heb ik hem tenminste al vaak horen noemen, Speelt niet onaardig gitaar, dat dan weer wel.

barno
24 maart 2017, 19:20
In jazz en blues is het ook een ding van een nickname te kiezen als saluut aan een eerdere held. van Fats Waller naar Fats Domino, Duke Ellington naar Duke Robillard, Toots Mondello naar Toots Thielemans, Earl King naar Ronnie Earl enz

Geen muzikant maar soit: de beste nickname die ik ken, is die van Frans voormalig rugbyspeler Chabal. hij had er meerdere zoals the Caveman, the Bulldozer maar vooral l'Anesthésiste vind ik boenk derop.

http://vignette2.wikia.nocookie.net/desencyclopedie/images/7/7a/Sebastien-chabal.jpg/revision/latest?cb=20090223165702

Pepe
24 maart 2017, 21:38
Als het over sport gaat; De tank, Dutch windmill, de generaal, de spijker, ijzeren Rinus, de tulp... supporters zijn wat georganiseerder dan de modale rockfan.
Over georganiseerd gesproken, daar wordt ook flink met bijnamen gestrooid; de dominee (vorige week nog op tv), Flipper, duo Spic & Span en natuurlijk de Neus.

Opvallende trouwens dat de meeste bijnaam sporters Rotterdammers zijn en de crimineel bijnamen allemaal Amsterdams.

JVGM-music
25 maart 2017, 10:06
Jimmy ''The mouth'' Pursey...Sham69

Hij zong vrij hard...

https://www.youtube.com/watch?v=7yYdMyHroNM

Duhsjaak
25 maart 2017, 17:28
De heer W. (Willem) van Hanegem.
Aka de kromme.

Er wordt mij nog wel eens verweten dat veel van wat ik doe betrekking heeft op biologie.
En hieraan kan ik echt helemaal niks doen.
Laat ik subtiel proberen te zijn: volgens mij ging het niet om zijn voorzetten.

Zeer verdienstelijke Zeeuw. Need I say more?
Vriendelijke groet, Gus

JVGM-music
26 maart 2017, 12:49
''Gentleman Jim" Reeves

Beste country stem ooit?

https://www.youtube.com/watch?v=PWPQhH4N4fs

Plant
29 maart 2017, 00:35
Clarence Clemons - The Big Man