PDA

View Full Version : Edwards gitaren...ervaring?



RoryVDW
15 maart 2017, 11:29
Hallo,
Ik heb me een gitaar op de kop getikt "Edwards" LP92c Les Paul model.
Iemand ervaring mee deze gitaren ..kwaliteit?
Blijkbaar dochtertje van ESP gitaren en worden in Japan gemaakt.
Heb ze nog niet, maandag gaan kijken.

MikeD
15 maart 2017, 14:11
wellicht die blauwe LesPaul ? zoveel Edwards-en staan er niet te koop hier in Olland…. 't zijn idd goede gitaren volgens de 'buitenlandse' fora en 'elders' liggende prijzen voor Edwards LesPaul copieen aanmerkelijk hoger dan 'hier'..

fred dons
15 maart 2017, 16:31
ik heb er 5 of 6 gehad en heb er nu nog 2, erg goede gitaren en niet alleen voor het Geld

Malle Eppie
15 maart 2017, 22:49
Ik heb er 1 maar zou er zo nog een paar bij willen! Ziet er erg goed uit en speelt heerlijk. Prima afwerking!

Erik de Perik
15 maart 2017, 23:47
ik heb er 5 of 6 gehad en heb er nu nog 2, erg goede gitaren en niet alleen voor het Geld

Weet jij waar ze worden gebouwd?

fred dons
16 maart 2017, 09:16
Weet jij waar ze worden gebouwd?

het gerucht gaat dat ze in China worden geassembleerd en afgewerkt in Japan, gezien de hardwarde (seymour duncan, gotoh) en de prijs zetting kann ik me niet voorstellen dat ze volledig in Japan worden gemaakt

RoryVDW
16 maart 2017, 22:49
MikeD ik ben gene ollander maar ne rasechte belg . Neen het is een zwarte Les paul. Foto volgt nog wel. Ik ben blij te horen dat er hier vele goede reacties zijn. Op internet had ik ook al vele goede reacties gelezen. hetzij in 't engels.
Ik heb op verschillende forums gelezen dat ze inderdaad in china (body) en in japan afgewerkt worden. Dat is voor mij eigenlijk geen probleem. Als hij maar goed speelt. Ik laat jullie nog wel weten wat ik er van vind. Bedankt voor de reacties.

Erik de Perik
17 maart 2017, 01:01
het gerucht gaat dat ze in China worden geassembleerd en afgewerkt in Japan, gezien de hardwarde (seymour duncan, gotoh) en de prijs zetting kann ik me niet voorstellen dat ze volledig in Japan worden gemaakt

Dat vermoeden had ik ook al. Mij zul je weinig negatiefs over Chinese gitaren horen zeggen.... het ligt wel aan de opdrachtgever natuurlijk :)

RoryVDW
17 maart 2017, 08:32
Tzou mij nog niet verwonderen dat de bodys van Gibson en fender ook al in china gemaakt worden !!! ze gaan het u nie zeggen... Het is inderdaad de opdrachtgever die bepaald met welke kwaliteit, zorg en degelijkheid ze moeten vervaardigd worden. Ik zit in de fietsbranche, dit is net hetzelfde !!

Brum
18 maart 2017, 20:31
het gerucht gaat dat ze in China worden geassembleerd en afgewerkt in Japan, gezien de hardwarde (seymour duncan, gotoh) en de prijs zetting kann ik me niet voorstellen dat ze volledig in Japan worden gemaakt

Da's naar mijn weten geen gerucht meer. Wordt naar mijn weten inderdaad in China gebouwd en in Japan verder afgebouwd en gecontroleerd. Maar verder prima gitaren. Ik heb er zelf ook eentje, klinkt heel volwassen. Sowieso een stap hoger dan bijv. Epiphone.

fred dons
19 maart 2017, 09:25
Da's naar mijn weten geen gerucht meer. Wordt naar mijn weten inderdaad in China gebouwd en in Japan verder afgebouwd en gecontroleerd. Maar verder prima gitaren. Ik heb er zelf ook eentje, klinkt heel volwassen. Sowieso een stap hoger dan bijv. Epiphone.

doe maar 2 stapjes, de lacquer series is meer vintage correct dan de gibson standard serie

Hotpepper01
19 maart 2017, 10:06
Eentje gehad, Een LPC met P90 er in van Seymour Duncan. Gitaar was prima, voelde heel degelijk aan, speelde erg goed met lage actie en was zonder meer netjes afgewerkt. De P90s van SD vond ik wat tegenvallen. Beetje dun.. Ooit van plan geweest om er een Alnico V staple in te zetten. Niet gedaan omdat er een echte LPC langskwam. De Edwards heeft daarom het veld moeten ruimen.

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00043.jpg

RoryVDW
20 maart 2017, 11:36
Gitaar in mijn bezit....prachtig gitaartje, speelt goed, mooie klank,ligt zeer goed in de hand. ZEER TEVREDEN!!

http://i739.photobucket.com/albums/xx37/frode_vdw/2017-03-20%2011.01.19.jpg (http://s739.photobucket.com/user/frode_vdw/media/2017-03-20%2011.01.19.jpg.html)

TW-Pieter
20 maart 2017, 18:26
Daar zou ik ook zeker tevreden mee zijn, enkel op het zicht al. Schitterend instrument!

telerocker
20 maart 2017, 21:09
Gefeli, chique plank!

RoryVDW
22 maart 2017, 09:39
Ik kon het niet laten om eens binnenin te kijken van mijn Edwardje.. Eerlijk gezegd, ik al heb er al enkele opengedaan maar toch zelden zo'n verzorgde electro gezien, alles mooi gesoldeerd, afgeschermd en...om al enkele geruchten weg te werken..op de onderdelen "made in Japan" Het hout waar de electronica zit mooi aangeverfd met speciale shieldverf.
In de toekomst ga ik nog de humbuckers opsplitsen om keuze te maken van singlecoil, ik ga daarvoor de tonepotmeters gebruiken (deze worden toch nooit gebruikt door mij), zo moet ik geen gaten bijmaken, dat zou zonde zijn.

http://i739.photobucket.com/albums/xx37/frode_vdw/2017-03-22%2009.23.20.jpg (http://s739.photobucket.com/user/frode_vdw/media/2017-03-22%2009.23.20.jpg.html)

Duhsjaak
22 maart 2017, 11:07
Leuke gitaar.
Als je achteraf splitsen overweegt, sta dan eens stil bij de mogelijkheid dat traploos te doen. Dus niet push/pull - aan/uit maar inderdaad via het erin/eruit rollen van de 2e helft van je pup.

Ik heb zo'n gitaar die dat heeft en om die reden nog nooit het veld heeft geruimd. Single coil met een heel klein randje van de 2e helft is een veel gebruikte klank hier in huize Gus.

Maar wat je zegt: Het ziet er allemaal heel verzorgd uit.
Vriendelijke groet, Gus

Tabula Rasa
22 maart 2017, 11:31
Leuke gitaar.
Als je achteraf splitsen overweegt, sta dan eens stil bij de mogelijkheid dat traploos te doen. Dus niet push/pull - aan/uit maar inderdaad via het erin/eruit rollen van de 2e helft van je pup.

Ik heb zo'n gitaar die dat heeft en om die reden nog nooit het veld heeft geruimd. Single coil met een heel klein randje van de 2e helft is een veel gebruikte klank hier in huize Gus.

Maar wat je zegt: Het ziet er allemaal heel verzorgd uit.
Vriendelijke groet, Gus
Dit werkt echt geniaal goed! Soms wil je een singlecoil sound, maar dan net ietsjes voller.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Malle Eppie
22 maart 2017, 12:41
Wat een beauty!! Geef maar een gil mocht je er ooit van af willen. Neem 'm zo van je over!

RoryVDW
22 maart 2017, 12:52
Leuke gitaar.
Als je achteraf splitsen overweegt, sta dan eens stil bij de mogelijkheid dat traploos te doen. Dus niet push/pull - aan/uit maar inderdaad via het erin/eruit rollen van de 2e helft van je pup.

Ik heb zo'n gitaar die dat heeft en om die reden nog nooit het veld heeft geruimd. Single coil met een heel klein randje van de 2e helft is een veel gebruikte klank hier in huize Gus.

Maar wat je zegt: Het ziet er allemaal heel verzorgd uit.
Vriendelijke groet, Gus

Dit ga ik ook traploos doen, heb ik met mijn andere gitaren ook gedaan, ik gebruik de potmeters van de toneregelingen !

E-J
22 maart 2017, 14:40
Ik heb een E-LP-85SD Goldtop (nu 92) gehad. Super afwerking, goed gewicht. Een iets helderder geluid met minder laag dan een doorsnee Les Paul. Ik vond hem qua kwaliteit en sound vergelijkbaar met de Japanse Epiphones.