PDA

View Full Version : epi standard of black beauty



Bassie79
29 juli 2003, 22:58
Ik wil een nieuw gitaartje gaan kopen en dit wordt een epi (niet zeiken ik heb geen geld voor gibson en wil geen 2e hands)

Nu zit ik te twijfelen tussen de black beauty en de standard.

Wat is nu precies de toegevoegde waarde van die 3e pu op de bb
Wat voor pu's zitten er op de bb
Zijn de pu's op die std een beetje goed ('57 classic)

Ik speel van alles zoals: Led Zeppelin, Santana, Pearl Jam, Tool, Pink Floyd, en blije BrEeZaH muziek (top 40 shit)

Ic3gl0vE
29 juli 2003, 23:07
als je de looks vergelijkt... die 3e pu maakt 'm véél patseriger.

Bassie79
29 juli 2003, 23:09
tja aan de ene kant wel, maar ik kijk (luister) meer naar geluid

bert k
29 juli 2003, 23:10
Volgens mij was het gewoon een poging van Gibson om tegen Fender te concureren, die had ook 3 pups.
Hoe het klinkt weet ik echt niet, ik heb dat 3de element nooit gemist op de mijne, maar wie weet mis ik van alles.

Dude
29 juli 2003, 23:19
de gitarist uit mijn band heeft de black beauty.... en hij klinkt dus GEIL ! !


uniek geluid, heel gaaf en dik !

ik zou ze zeker effe gaan vergelijken, feedback rotterdam heeft er momenteel eentje staan

Bassie79
30 juli 2003, 00:02
Ja wil ik van de week gaan doen, maar wat voor type pu's zitten er nu op die dingen, op de bb zitten wel gibsons op (type???) maar op die std?

Dude
30 juli 2003, 00:10
Ja wil ik van de week gaan doen, maar wat voor type pu's zitten er nu op die dingen, op de bb zitten wel gibsons op (type???) maar op die std?

het zijn dus geen gibson elementen maar epi's

ontworpen door gibson staat erop maar een elementen upgrade wordt door veel mensen al vrij snel gedaan...

Bassie79
30 juli 2003, 10:56
Ja wil ik van de week gaan doen, maar wat voor type pu's zitten er nu op die dingen, op de bb zitten wel gibsons op (type???) maar op die std?

het zijn dus geen gibson elementen maar epi's

ontworpen door gibson staat erop maar een elementen upgrade wordt door veel mensen al vrij snel gedaan...

Ok maar wat voor type en waar kan ik dat type mee vergelijken

Mithrandir
30 juli 2003, 12:26
Types? Volgens mij heeft epiphone maar 1 type, type: als je niet beter weet klinkt het nog best aardig ook.

Dude
30 juli 2003, 12:31
ja volgens mij ook, alleen of ze aardig zijn is natuurlijk een mening, ik zei al de een vind ze goed en de ander weet niet hoe snel die ze moet vervangen... luister gewoon goed en vergelijk wat je met dat derde element kan gaan doen.

Mithrandir
30 juli 2003, 12:40
Klopt is een mening, ik heb zelf een Epi LP Custom, met 2 HB's en ik vind ze best goed klinken, wat weinig output naar mijn smaak. Maar zeker het hals element klinkt best goed.

Het middelste element ga je denk ik weinig gebruiken, ik vind hem eigenlijk overbodig en ook nog eens lelijk staan.

Mitch
30 juli 2003, 13:22
Wat heb je eigenlijk tegen een goede 2ehands Epi ? :D heb een leuke voor je in de aanbieding

hoofd
30 juli 2003, 17:49
Just curious, maar wat vraag je voor die 2de hands epi?

Mitch
30 juli 2003, 19:44
Heb ge-PB'ed naar je.

P
30 juli 2003, 20:20
Ik heb zelf een Black Beauty (volledig aangepast, maar ik kan me de originele staat nog wel herinneren). De epi BB komt met epi custom PU's en de standaard met...jaja... standard pu's. Ik moet zeggen dat ik wel tevreden was met het geluid van de BB...beetje weinig output en wat modderig (vandaar dat er nu wel 3 gibsons in zitten). Ik denk overigens dat et met de standard niet veel anders is. Verder isset een top gitaar. Hij's lekker zwaar en zo ook de sustain en klank. De afwerking is op sommige plaatsen wel wat minder, maar daar zie je weinig van.

Dus: De bb is iig een leuke gitaar en als hij je niet bevalt isset een van de beste upgradable gitaren die zij.

ieme
1 augustus 2003, 23:40
Ik heb een Gibson uitvoering van de LPclassic (is 2 pickups) en een LP custom (met 3 PU's ja een BB) die Black Beauty heeft naar mijn idee veel meer toon power en feel, tsja hij is ook een keer zo zwaar dan een gibson lp classic en 3 of 4 keer zo zwaar als een fender strat...
maar goed ik zou als het om een epiphone ging voor de custom black beauty gaan en dan langzaam maar zeker de hardware en elementen vervangen voor echte elementen! :) just kidding! :) (lp)