PDA

View Full Version : fender strat Fender Classic Series 70 vs Fender Jimi Hendrix Strat



SloeGin
5 maart 2017, 09:53
Hey,

Ik heb weinig ervaring met strats, ben vooral een LP man.
Desondanks zit ik al enige tijd te gassen op een mooie strat voor Hendrix toestanden.
Nu heb ik interesse voor deze 2.
Beiden van dezelfde prijs:

https://www.thomann.de/be/fender_70_classic_stratocaster_mn_olw.htm

https://www.thomann.de/be/fender_jimi_hendrix_strat_owh.htm?ref=search_rslt_ hendrix+strat_372488_1

Hoe groot is het verschil tussen een U en C shape?
Welke zou jullie voorkeur geniet en waarom?
Of is er een beter alternatief?

Alvast bedankt voor de hulp!

Erik de Perik
5 maart 2017, 09:59
Is het niet beter om eens op wat strats te gaan spelen?

arjanb01
5 maart 2017, 10:17
Ga je in die prijsklasse testen, zou ik ook de fender Japanse classic serie testen. Schijnen heel goed aangeschreven te staan.
De rest is smaak en comfort, de Japanse fenders hebben dunnere nekjes. Wat plattere shape. Verschil tussen u en c nek: c nek is wat ronder en u shape heeft een wat dikkere vorm.

telerocker
5 maart 2017, 15:35
Je woont in Antwerpen. Ga eens langs bij Bax en van jouw woonst is het ook maar 40 minuten naar Bax Goes. Daar hangen genoeg stratocasters.

RoryVDW
5 maart 2017, 16:23
Ik denk...als je een typische LP man bent zal je aardig opkijken van de klankkleur van een stratocaster...Pas op, niet in nadeel van strato (integendeel) maar de klank is behoorlijk anders dan de LP's. Dat moet je inderdaad eerst eens uittesten of het wel jou ding is..(mijn mening)

telerocker
5 maart 2017, 16:29
Ik denk...als je een typische LP man bent zal je aardig opkijken van de klankkleur van een stratocaster...Pas op, niet in nadeel van strato (integendeel) maar de klank is behoorlijk anders dan de LP's. Dat moet je inderdaad eerst eens uittesten of het wel jou ding is..(mijn mening)

Volgens mij hoef je TS niet de verschillen tussen een LP en strat uit te leggen.

Mr.Fingers
5 maart 2017, 16:38