PDA

View Full Version : Les paul classic 2017 hoge e snaar ' flikt' eraf



samdevos
5 maart 2017, 08:55
Beste Mensen ,
Ik heb hier een gloednieuwe les paul classic 2017 aangeschaft allemaal top enzo
maar alleen heb ik nogal een probleem met de hoge e snaar op de 1ste 3 frets , als je daar pull offs op doet schiet de snaar zo van de rand van de fret . Vrij irritant ik moet zeggen dat het nog de 009 's snaren zijn die erop liggen dus mss helpt een stuggere snaar wel. In ieder geval lees ik dat dit nogal een algemeen probleem is . of mss moet ik me gewoon aanpassen aan de gitaar . ik ben fender , gretsch gewend....

iemand ervaring mee?

Duhsjaak
5 maart 2017, 09:02
Ik heb geen ervaring met een 2017 LP.
Maar als ie gloednieuw is en een issue heeft, dan zou ik contact opnemen met de leverancier en met diegene afstemmen of de gitaar wordt aangepast of geruild.

Als jij ervan bent overtuigd dat je geen bijzonder rare dingen uithaalt op die gitaar, moet ie gewoon functioneren. Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

barno
5 maart 2017, 09:11
Dat is toch eentje met (binding)nibs? Dat wil zeggen dat de snaar al niet echt kortbij de rand kan liggen. Maar verder heeft het idd ook met speelstijl te maken. de pull offs daar iets gecontroleerder doen, en idd tochmaar wat dikkere snaren proberen

MikeD
5 maart 2017, 10:38
ik vermoed dat je de pull-offs dus doet van 'boven-naar-beneden' en dan trek je de snaar idd theoretisch fractioneel naar de rand van de toets. de remedie zou dan wellicht kunnen zijn de pull-offs 'van-beneden-naar-boven; te doen. Dat vraagt om aanpassing van je speeltechniek en als je het al jarenlang (ik vermoed probleemloos) 'van beneden naar boven' hebt gedaan, kan dat moeten omschakelen 'vervelend' zijn .

the sure thing
5 maart 2017, 12:53
Mijn Gibson LP had dat ook. De topkam laten aanpassen toen was het weg.

D3nnis
5 maart 2017, 12:55
Of gewoon iets minder enthousiast pull off-en.