PDA

View Full Version : Ervaringen met Vintage V6MRLB Icon Series



matty
4 maart 2017, 18:07
iemand ervaring met deze gitaren: http://www.leocaerts.be/vintage-guitars-v6mrlb-rw-distressed-laguna-blue

ik heb wel wat posts gevonden maar die zijn al 5 a 10 jaar oud en gaan misschien niet meer over dezelfde modellen?

ik zoek een leuke strat en ik hou wel van die relic look en mojo, mijn favoriete strat ooit was een road worn maar die kan en wil ik voorlopig niet betalen :) als je dan ziet wat dat een standard mexicaantje tegewoonwordig al het dubbel kost van deze ...

Rogueny
4 maart 2017, 18:43
Ken deze serie niet, maar over t algemeen heeft dat merk prima instap gitaren. Niks mis mee. Vriend van me heeft een sunburst strat van dat merk. Valt niks op aan te merken.

matty
4 maart 2017, 19:49
En wat versta je onder instap gitaren? Op de meeste sites lees ik dat deze een mex strat of Squier Classic vibe ver achter zich laten ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

jetlennon
4 maart 2017, 20:38
Ik heb de thomas blugg gehad. Heel erg goede gitaar!

maxdb
4 maart 2017, 23:36
Vintage Icon series v52 tele hier, erg fijn gitaartje, alleen een beetje scherpe randjes van de frets moeten vijlen.

rocker_71
5 maart 2017, 00:03
En wat versta je onder instap gitaren? Op de meeste sites lees ik dat deze een mex strat of Squier Classic vibe ver achter zich laten ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zijn zeker leuke gitaarjes! De hardware is goed en ze zitten prima in elkaar.
Ik vind zelf de MIM en CV een tikkie beter, maar de Vintage zit daar net onder. Heb diverse modellen gehad en ook mee opgetreden. Gaat prima. Heb nu alleen de Vintage Blackie nog en die is tof!

Duhsjaak
5 maart 2017, 08:57
Heb de Vintage Advance AV1 al een jaar of 6, gok ik.
Heel goeie voor het geld. Het is de luxe LP kloon. Is niet meer leverbaar.

De strat is in onbeschadigde vorm (zonder relic) hier 6 weken in da house geweest tijdens verhuizing etc van de eigenaar. Die was netjes, had geen issues maar was net een tikkie minder dan de LP. Statistisch een waardeloze vergelijking natuurlijk. Ik weet niet hoe die zich tot de rest van de strats van Vintage verhoudt.

Ik ben niet op zoek naar een strat. Zou dat zo zijn, dan was een Vintage strat een serieuze optie.
Happy hunting.
Vriendelijke groet, Gus

MikeD
5 maart 2017, 10:28
ik heb totaal geen ervaring me deze gitaren maar ik vind m er leuk uitzien met die nep-relic… voor die prijs gewoon proberen en eventueel polijst je toch zelf de scherpe randjes van de frets…..

dagrim1
6 maart 2017, 16:54
Heb zelf de vintage v6 icon stressed white gehad ( https://www.premierguitar.com/articles/22225-bottom-feeder-vintage-icon-series-v6-distressed-s-style ).

Was echt een prima gitaartje, idd wel scherpe fret-randen en de body voelde een beetje... plastic-ig (coating voelde wat apart oid denk ik)? Echt hele leuke gitaren voor het geld, heb later zelfs een Les Paul model gekocht hiervan ook (beviel ook top) die ik uiteindelijk wel weggedaan heb toen ik een Studio had gekocht (en meer omdat ik ruimte moest maken).

matty
6 maart 2017, 17:36
Top! Kijk er naar uit op ze te testen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rogueny
6 maart 2017, 18:16
En wat versta je onder instap gitaren? Op de meeste sites lees ik dat deze een mex strat of Squier Classic vibe ver achter zich laten ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dat t voor t geld prima gitaren zijn. Best degelijke kwaliteit. De prijs maakt dat t voor nieuwe gitaristen gewoon een super deal is. Veel beter zul je voor t geld niet vinden denk ik.

arnoldtims
6 maart 2017, 18:17
Ik heb een Vintage v6 reissued maar die staat weer iets boven de icon series.
Ik weet van mijn gitaar dat hij degelijk is en mij goed bevalt. Na ruim 5 jaar zijn alle pots en de schakelaar nog in prima conditie.
De kwaliteit van de icon serie is wat wisselend en deze vind ik wel wat aan de dure kant voor een icon maar dat zal wel door de relic komen.
Ik zou voor deze gaan, is een reisseud en goedkoper en dan rag je hem zelf afhttp://www.leocaerts.be/vintage-v6lb-laguna-blue

matty
6 maart 2017, 19:26
Hoe komt het dat de reissued goedkoper is en toch beter dan de icon serie?


Sent from my iPhone using Tapatalk

arnoldtims
6 maart 2017, 19:51
Zo ver ik weet is de icon serie iets goedkoper maar een relic weer wat duurder. Het relicen van een gitaar is een extra handeling dus duurder.

matty
6 maart 2017, 20:28
Ik zie maar twee verschillen op hun site: Nickel vs Chrome hardware en eastern poplar vs american alder body


Sent from my iPhone using Tapatalk

arnoldtims
6 maart 2017, 20:48
Dat is dus het verschil tussen beide, iets beter hardware en hout al hoe wel dat hout niet heel veel zal uitmaken denk ik. Naar ik begrepen heb is de afwerking van de reissued beter.
De icon zonder relic is goedkoper dan de reissued maar met relic iets duurder.

stratie
7 maart 2017, 17:38
Ook ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het merk Vintage... Als je echt een stap wil maken moet je deze eigenlijk ook even checken:

https://www.thomann.de/nl/gl_tribute_legacy_lpb.htm?glp=1&gclid=CjwKEAiA0fnFBRC6g8rgmICvrw0SJADx1_zAPOKfTFF5 4JtR485_baQezlT3Md0flE0YVQBgfFSPihoCjMjw_wcB

Iets duurder, maar G&L maakt echt waanzinnige gitaren voor het geld!

Succes er mee en ik ben benieuwd!

Grt, S

Vester
7 maart 2017, 22:14
Ook ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het merk Vintage... Als je echt een stap wil maken moet je deze eigenlijk ook even checken:

https://www.thomann.de/nl/gl_tribute_legacy_lpb.htm?glp=1&gclid=CjwKEAiA0fnFBRC6g8rgmICvrw0SJADx1_zAPOKfTFF5 4JtR485_baQezlT3Md0flE0YVQBgfFSPihoCjMjw_wcB

Iets duurder, maar G&L maakt echt waanzinnige gitaren voor het geld!

Succes er mee en ik ben benieuwd!

Grt, S
Mee eens. Heb ooit een rechtshandige bluesboy semi hollow orange clear tele in m'n handen gehad, speelde heerlijk en klonk nog beter. Heb van hier tot ginder gevloekt dat ze de Indonesische versie niet linkshandig hadden, alleen de asat tribute. De usa ligt ver buiten mijn budget.

Snap ook eigenlijk niet dat G&L zo impopulair lijkt te zijn, ook bij 2e hands. Persoonlijk vind ik ze beter klinken als de standaard fenders... Maar ja, zal wel (gebrek aan?) naamsbekendheid zijn denk ik...

Denk zelfs dat je een G&L strat 2ehands ook voor een zacht prijsje kunt kopen, of moet het perse nieuw zijn?

matty
7 maart 2017, 22:53
Ik heb net een g&l adat deluxe verkocht. Goeie gitaar hoor, maar ik had er niks mee op een of andere rede :/ no Mojo :p


Sent from my iPhone using Tapatalk

steeferdesteef
8 maart 2017, 05:57
Ik heb laatst in de winkel 2 Vintage LP junior modellen getest. Allebei hadden ze foutjes. Een slagplaat die niet goed paste en daardoor omhoog kwam, bushing waar de brug in rust die zeker een halve centimeter uit de body stak, element niet goed vastgezet waardoor ie flink rammelde. Allemaal zelf op te lossen probleempjes. Alleen die niet goed gemonteerde brug had schade kunnen geven, er staat kracht op. Ze klonken wel allebei erg lekker.

apekop
8 maart 2017, 09:30
En wat versta je onder instap gitaren? Op de meeste sites lees ik dat deze een mex strat of Squier Classic vibe ver achter zich laten ...


Niet alles geloven wat je leest. Het is een goede beginnersgitaar maar zeker niet beter dan een Fender mex.....

dagrim1
8 maart 2017, 11:57
Ik heb laatst in de winkel 2 Vintage LP junior modellen getest. Allebei hadden ze foutjes. Een slagplaat die niet goed paste en daardoor omhoog kwam, bushing waar de brug in rust die zeker een halve centimeter uit de body stak, element niet goed vastgezet waardoor ie flink rammelde. Allemaal zelf op te lossen probleempjes. Alleen die niet goed gemonteerde brug had schade kunnen geven, er staat kracht op. Ze klonken wel allebei erg lekker.

En dat is het vooral met dit soort gitaren denk ik, kans op foutjes en dergelijke is wat groter. Je kan dus geluk hebben en een prima spelende en afgewerkte gitaar krijgen voor het geld, maar het risico op pech is wat hoger...

raabje
11 maart 2017, 12:57
Ik heb een V6 stratocaster gehad, reissued, en na 1 uurtje uit de doos weer snel terug gestopt en retour naar de winkel gestuurd. Voelde aan als een ruw stuk hout, niet als een muziekinstrument. Ook een lelijke knoest zichtbaar door de sunburst lak. Ongelakt hals, en de frets waren echt slecht, staken aan alle kanten uit.

Dit was hem:

http://www.jhs.co.uk/brands/vintage/vintage-electrics/vintage-v6-reissued-electric-guitar-sunset-sunburst

raabje
11 maart 2017, 12:59
Edit: Bericht samengevoegd, op iphone kon ik niet edditen, thuis wel.