PDA

View Full Version : EHX Synth9



Midwolda
24 februari 2017, 14:44
Een pedaal met 9 classic synthesizers (http://www.ehx.com/products/synth9)... toch mooi gedaan.


https://www.youtube.com/watch?v=3qebnkmvjiw&feature=youtu.be

showband
24 februari 2017, 14:55
maar als de video al zoveel scheet-bijgeluiden en wobbel-tracking heeft. Dan voorspelt dit niet veel goeds.

Wel een knap stukkie techniek. Maar ik denk dat de boss synth-unit dit ding fluitend achter zich laat.


https://www.youtube.com/watch?v=h90EqUeuiPc

Midwolda
24 februari 2017, 15:04
Die Boss SY-300 is niet echt een stompbox he... voor erbij op het trapbordje lijkt de EHX wat toegankelijker.
Het doet dingen die ik nu doe door de gitaar door een synth keyboard te laten lopen, maar dan simpeler.
Helaas, 249 eurootjes... dat valt me toch effe tegen. :(

Erik de Perik
24 februari 2017, 15:19
Die Boss SY-300 is niet echt een stompbox he... voor erbij op het trapbordje lijkt de EHX wat toegankelijker.
Het doet dingen die ik nu doe door de gitaar door een synth keyboard te laten lopen, maar dan simpeler.
Helaas, 249 eurootjes... dat valt me toch effe tegen. :(

Hoezo geen stompbox..... vanwege de prijs? Verder toch wel, lijkt me. Volgens mij is die Boss wel een stuk praktischer en uitgebreider qua sounds.

Midwolda
24 februari 2017, 15:53
Nee, ik bedoel een beetje grooooot voor bij mij op het effectenbord. :)
Ik hou wel van small & simpel om een bepaald doel te bereiken, en qua geluid kan alles altijd beter.
Wat kost die Boss trouwens?

Erik de Perik
24 februari 2017, 16:17
Je boft dat ik internet heb.... 699 bij Bax.

von haulshoven
24 februari 2017, 16:18
Die boss klinkt als karton. vind het helemaal niks.

fred dons
24 februari 2017, 16:22
die kost 700 Dollar, dus in ieder geval qua prijs niet geheel vergelijkbaar, ik heb met de C9 geen tracking problemen (met de Roland alleen maar, en met de tripplesound een klein beetje) en ik ben reuze benieuwd hoe de boss zich verhoud tot de EHX in dat opzicht

Midwolda
24 februari 2017, 16:28
Je boft dat ik internet heb.... 699 bij Bax.
Ik kreeg geen prijs te zien, surry heur. Thanks. Duur.

Erik de Perik
24 februari 2017, 16:51
Geluid zit in je vingers.











:hide:

Midwolda
24 februari 2017, 17:38
:seriousf: oh ja, was ik effe vergeten

telerocker
24 februari 2017, 17:57
Even voelen, .. nee, ik voel geen aanvechting voor een nieuwe aankoop. De C9 vind ik een stuk leuker, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met mijn aversie tegen de jaren '80 synth sounds. Toen Pat Metheny aan de gitaarsynth ging, ben ik definitief afgehaakt. Wel weer een goede prijs van EHX.

mountainman
24 februari 2017, 20:47
Nee, dit pedaal wordt ook niet toegevoegd aan mijn EHX collectie. Die orgel pedalen waren fijn en zo'n mellotron rammelkast is ook te gek. Met de key9 die daarna kwam had ik dan weer niets, en bij deze synth9 hoor ik alleen maar klanken die ik liever aan een software plugin overlaat.

Overigens, het synth pedaaltje waar ik bij zweer is de Digitech Dirty Robot. Bescheiden van formaat en hij kost je geen rib uit je lijf. Ok, hij is minder veelzijdig dan die synth9 maar oh zo lekker... smerig. En met het filter in standje neutraal kun je zelfs leuke fuzzgeluiden produceren.

apekop
25 februari 2017, 20:13
Net als bij de Boss wordt ik niet warm van de geluiden. Ik ben een groot liefhebber van synths en met name analoge, naar deze geluiden halen het bij lange na niet bij de originele synths die ze trachten te benaderen. Klinkt erg kunstmatig en niet warm.

vulvasonic
28 februari 2017, 00:31
Ik vind die EHX dan juist wel heel erg geinig. En ik ben ervan overtuigd dat je het ding veel beter kunt laten klinken dan de demo doet vermoeden. Verkeerd gekozen voorbeelden als je het mij vraagt. Vaak ook settings van de twee dinges knoppen die ik te overdreven vind. Ik denk dat ik er veel lol mee zou beleven. :)