PDA

View Full Version : Nieuwe plank



BS
29 juli 2003, 23:13
Ging vandaag een line6 PODxt kopen en kwam met iest te veel thuis :P

dit is m geworden probeer er binnenkort fotos bij te posten.

http://www.espguitars.com/html/ec-1000_stbc.html

Echt onder de indruk van die deluxe LTD's keurig afgewerkt en uitstekende hardware gebruikt. Al denk ik er wel over om de nek EMG-81 op den duur te vervangen door een 85 maar das voor later.

Ic3gl0vE
29 juli 2003, 23:20
zo... die's mooi!
veel plezier ermee, lukt vast wel.

Chris Wolstenholme
30 juli 2003, 00:00
dude heavy man 8-)

bert k
30 juli 2003, 00:11
Waaaaa... Die kleur! Geweldig! Veel plezier ermee :)

Dude
30 juli 2003, 00:12
wow dude, hoe duur is die dan ???

Anders Destium
30 juli 2003, 00:29
Die staat ook HEEL HOOG op mijn verlanglijstje, zeker in de cherry kleur :)

Veel plezier ermee, dat zal zeker lukken!

Hoe is de hals? Ik heb nog nooit op 1 mogen spelen, dus ik ben wel benieuwd. Hoe dik is hij bijvoorbeeld?

PS En hoe bevalt je POD XT? Ik moet hoe dan ook wat meer electronica, al kan ik voor relatief weinig geld een POD Pro van iemand overkopen :)

BS
30 juli 2003, 00:50
wow dude, hoe duur is die dan ???

1398 euro maar omdat ik er die pod bij heb gehaald er nog 100 euro af kunnen lullen :P

De hals is wat dunner dan bij gibsons maar niet te plat speelt in ieder geval lekker soepel en van mijn 3 elektrische gitaren geef ik de voorkeur aan deze nek. Aktie is heerlijk laag zonder gekletter en de jumbo frets zijn echt jumbo.

Ben nog niet serieus met die pod in de weer geweest tot nu toe alleen de fabrieks instellingen gebruikt en daarin wat zitten rommelen :). Ik heb m in de return van mijn Mesa gehangen en dat klinkt als een tiet. Van het weekend ga ik eens zelf een paar presets in elkaar sleutelen eerste indruk is dat het allemaal makkelijk is in te stellen.
Er zit een specialen stand op ( pa +cab ) die ze aanraden voor de manier waar op ik hem nu gebruik maar ik vind de direct stand ( studio/pa ) veel warmer klinken terwijl die niet bedoelt is voor een losse versterker.
Maar die was op slaapkamer volume vrijdag in oefenruimte de boel eens opengooien :P

BLOK182
30 juli 2003, 12:09
Hey, jij bent die dude die ook een NOmad heeft! Coole gitaar is dat, laat je me weten hoe die EMG81's klinken op de Nomad? Ben wel benieuwd wat voor sound je er dan uithaalt.

BS
30 juli 2003, 21:13
Hey, jij bent die dude die ook een NOmad heeft!

:P yup dat ben ik , tijdje afwezig geweest hier maar ben er weer.

EMG's doen het uitstekend zo direct in de mesa zonder effecten. Brug element gaat van licht bluesy naar behangafscheurende oversturing en alles ertussen. in de neck geeft ie een wat dieper geluid met iets minder hoog. ( glazig wordt het sowieso niet, maar daar heb ik een fender voor ). Oh en voor het clean over een 81 ? de volume knop iets terug draaien en voila :). Ze klinken in ieder gaval prima in deze gitaar ( mahonie ) ook overstuurd hoor je iedere toon goed en die comby door een mesa zijn genoeg voorbeelden van hoe het dan kan klinken.Ben nu een beetje met die pod aan het rommelen en heb al een paar hele mooie settings voor clean gemaakt ( beter dan de fabrieks instelling al geven die een leuke indruk wat er allemaal mee kan.) Ga ze nu zo tweaken dat ze perfect bij mijn nieuwe gitaar passen, pod uitversterken over een mesa had ik eerst wel zoiets bij van is het niet een beetje overdone maar het klinkt echt heel goed dus waarom niet.

Heb jij je setup nog uitgebreid de laatste tijd ?

BLOK182
30 juli 2003, 21:16
Ik heb laatst een nieuwe PRS CE22 gekocht, maar verder nog niks. Ik ben nu een beetje aan het kijken om de sound uit mun Nomad flink op te pompen met een extra cab+equalizer, of misschien nog eens van amp wisselen, aangezien ik alleen het clean en kanaal 3 in modern mode gebruik. Oh ja, met kerst heb ik een Stagg strat gekocht, voor de heb :-P