PDA

View Full Version : Italia Rimini 12 string



denis.hermans
23 februari 2017, 19:14
Hello,
Zoals al eerder gemeld ben ik aan het uitkijken naar een 12 string elektrische gitaar. Ik heb de danelectro dc 59 12 string al uitvoerig getest. Deze bevalt mij wel maar ik wil wel wat vergelijkingsmateriaal hebben.

In mijn zoektocht kwam ik ook Italia gitaren tegen. Heeft iemand daar al ervaring mee ?

Persoonlijk vind ik de looks wel fantastisch (beetje tot heel wat kitsch met een duidelijke verwijzing naar Rickenbacker)

Ik zie wel dat deze gitaren een stuk duurder zijn dan de danelectro maar indien de kwaliteit goed is, is dit niet echt een probleem.

Bedankt alvast.

Duhsjaak
23 februari 2017, 20:02
geen ervaring met Italia.
Een jaar of 10 geleden was het sterk wisselend qua kwaliteit, maar de laatste jaren hoor je steeds meer positieve geluiden.

Maar eerlijk = eerlijk, geheel uit de tweede hand.
Wel een leuke oplossing met die tuners.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van je jacht.
Happy hunting.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
24 februari 2017, 07:00
Ik heb mezelf erop betrapt dat ik er van ben uitgegaan, dat een stvige jengel (ook) jouw doel was.
Daardoor zijn de 12 string Les Pauls een beetje ondergesneeuwd geraakt.

Op het gevaar af de keuze stress alleen maar erger te maken...

http://www.rondomusic.com/3010se12crcsbf.html

Ze hebben ook versies net onder de $350,00, want die zouden vrij van invoerrechten zijn. Naar verluid.
Alors, aan jou te bepalen naar wat voor een geluid je precies op zoek bent. En vooral het geluid dat je verwacht ook vaker te gaan gebruiken. Ook niet onbelangrijk.

Vriendelijke groet, Gus

MikeD
24 februari 2017, 09:01
Ik heb mezelf erop betrapt dat ik er van ben uitgegaan, dat een stvige jengel (ook) jouw doel was.
Daardoor zijn de 12 string Les Pauls een beetje ondergesneeuwd geraakt.

Op het gevaar af de keuze stress alleen maar erger te maken...

http://www.rondomusic.com/3010se12crcsbf.html

Ze hebben ook versies net onder de $350,00, want die zouden vrij van invoerrechten zijn. Naar verluid.
Alors, aan jou te bepalen naar wat voor een geluid je precies op zoek bent. En vooral het geluid dat je verwacht ook vaker te gaan gebruiken. Ook niet onbelangrijk.

Vriendelijke groet, Gus

die is idd wel erg leuk voor dat geld.... en met 12 zadeltjes...goed gevonden....

gitaargerrit
24 februari 2017, 09:11
mij lijkt die dunne constructie met de onderste mechanieken niet erg stabiel.
verder begrijp ik die 7 niet overal op de gitaar.

denis.hermans
24 februari 2017, 09:52
Bedankt voor al jullie reacties ( en nee ik krijg hier geen stress van !)

De 7 is overigens geen zeven maar een "I" van Italia !

Groeten,

Denis

Tupelo
24 februari 2017, 10:08
Italia was begin deze eeuw weer ff in the picture, herinner mezelf kekke gitaren om te zien, maar niet van bijzondere kwaliteit; then again, misschien was dat exemplarisch.

gitaargerrit
24 februari 2017, 10:16
ik vindt hem ook nog behoorlijk prijzig
je kunt ook es kijken bij de chinese gitaarleveranciers, dhgate/alieexpress, daar koop je voor rond de 350 euro een prachtige namaak rickenbacker van prima kwaliteit.

MikeD
24 februari 2017, 15:59
hadden we je als eens op de onvermijdelijke harley benton attent gemaakt?? quasi Likkenbakkel-looks voor 229 (!) euro... https://www.thomann.de/nl/harley_benton_rb_612cs_classic_series.htm

en de B stock voor nog minder.....
https://www.thomann.de/nl/harley_benton_rb_612cs_classic_serie_b_stock_2.htm ?ref=prod_rel_308769_2

Run to the Hills.. oh nee da's een ander smaakje

Duhsjaak
24 februari 2017, 16:40
Lachen hoor, die wist ik dan weer niet.
Ik word steeds nieuwsgieriger naar de uitkomst.
Fijn weekend.
Vriendelijke groet, Gus

denis.hermans
24 februari 2017, 16:44
Bedankt voor jullie suggesties.

Nu heb ik wel een voorkeur voor gitaren die ik in een lokale handelaar kan kopen. De danelectro die ik kon testen is eigenlijk best wel goed en blijft goed op stemming. In die zin zou ik hem wel wille kopen als ik
"niets beter zou vinden".



Niettemin is de Thomann route een valabele optie als de DanElectro het toch niet zou worden.

Voor alieexpress voel ik - zonder een oordeel te willen uitspreken over wie het wel doet - toch veel minder.


Mvg,

Denis

denis.hermans
24 februari 2017, 18:00
Dit alles sluit natuurlijk niet uit dat jullie suggesties mogen blijven doen !

denis.hermans
23 augustus 2017, 20:52
Ik heb er lang op moeten wachten maar sinds enkele dagen ben ik de zeer trotse bezitter van een elektrische 12 string.En het is geworden : een eigenlijk best wel zeldzame Italia Rimini 12 Jeremy Foskett signature .
Met dank aan the Guitar Bar in Antwerpen !

Ik ben er zeer blij mee. De gitaar heeft een zeer ruim klankpallet : van een akoestische 12 string sound tot werkelijk de 60 jangle.

Speciale features : -verrukkelijk metallic blauwe kleur.
-12 verstelbare zadels
-ingebouwde compressor en boost.


.

denis.hermans
23 augustus 2017, 20:55
Euhm sorry : Jeffrey Foskett 😯😓

gitaargerrit
24 augustus 2017, 11:43
mooie gitaar!
hoe bevalt je de ruimte tussen de snaren?
bij de danelectro is die vrij smal, eigenlijk te smal naar mijn smaak.

denis.hermans
24 augustus 2017, 13:54
Ik heb hiermee geen problemen. Ik vind de gitaar zeer goed bespeelbaar.

Ik heb de DanElectro destijds ook bespeeld. Naar mijn mening- en zonder snobistisch te willen zijn- is de Italia toch een klasse hoger.

Weliswaar na afstelling door de "Guitar Bar" want recht uit de doos was de afstelling niet echt goed ( nek zelfs te recht en actie veel te laag met buzz tot gevolg als ook maar een iets hardere aanslag gaf. ).

(Noot : de afstelling werd spontaan nagekeken door de winkel. Ik kreeg gewoon een bericht toen de gitaar net binnen was en ben toen ook al even langs geweest).

denis.hermans
24 augustus 2017, 13:56
Ook nog even benadrukken : bij mij staat de gitaar een halve toon lager gestemd omdat dit voor mij vaak gemakkelijker is om te zingen.
De iets lagere snaarspanning kan misschien het speelcomfort ook nog vergroten.

gitaargerrit
24 augustus 2017, 16:07
logisch dat de italia beter is dan de danelectro, het is ook een aanzienlijk prijs verschil
ik vindt de italia ook veel mooier.
veel plezier ermee.

D3nnis
24 augustus 2017, 16:40
Ik heb er lang op moeten wachten maar sinds enkele dagen ben ik de zeer trotse bezitter van een elektrische 12 string.En het is geworden : een eigenlijk best wel zeldzame Italia Rimini 12 Jeremy Foskett signature .

Ik geloof het niet.
Want ik zie geen foto's.
En zonder foto's is het niet!

Tupelo
24 augustus 2017, 17:45
Congrats.
Klinkt goed allemaal.
En 't zegt wel iets over je muzikale voorkeuren lijkt mij.
Maar uhh, doe eens wat foto's, ja ?!! :p

denis.hermans
24 augustus 2017, 20:11
Foto's volgen dit weekend;

Mvg,

Denis

gitaargerrit
26 augustus 2017, 10:06
je kan toch overal fotos zien van zo'n gitaar? google.....