PDA

View Full Version : Zijn er al mensen met eigen BOSS Katana ervaringen?



herrieman
22 februari 2017, 21:16
Omdat veel collega's zeer lovend zijn op buitenlandse flora vroeg ik me af of er al NL-ers zijn die hun ervaring willen delen.
Of het positief of negatief is maakt niet uit. Gewoon nieuwsgierig naar EIGEN ERVARINGEN van mensen.

Ben tzt zelf voornemens de KATANA HEAD eens goed aan de tand te gaan voelen.


https://www.youtube.com/watch?v=99sYP1yVudc


https://www.youtube.com/watch?v=o2ECVVQ3k4E

jutter
22 februari 2017, 22:25
Ik heb hem geprobeerd in de winkel. Na een paar minuten wist ik het wel: een karakterloos ding met een irritant hoog wat ik er niet uit kon krijgen. Niets voor mij dus.

Erik de Perik
22 februari 2017, 22:27
Klinkt als een heel veelzijdige versterker.

pasqual
22 februari 2017, 22:40
Klinkt als een heel veelzijdige versterker.

:soinnocent:.............

arjanb01
23 februari 2017, 06:36
Ik heb hem geprobeerd in de winkel. Na een paar minuten wist ik het wel: een karakterloos ding met een irritant hoog wat ik er niet uit kon krijgen. Niets voor mij dus.

Ik vind hem in dat filmpje best goed klinken. De meeste modelling amps klinken prima in high gain settings. Waar ze imo de mist mee ingaan zijn low en medium gain sounds. Dan zit er iets stijfs, een niet vloeiend karakter in het geluid wat je niet weg krijgt.
Wel grappig dat je die katana irritant hoog vond klinken, terwijl je zelf een koch studio tone hebt. Die vond ik live op vol volume heel gillerig, schril worden. Zal vast door de el84 eindtrap komen. Heb hem mede daarom weggedaan. Ook omdat het clean volume begon te kotsen en te vervormen. Jammer was verder best een handzaam ding.

postbus31
23 februari 2017, 11:42
Ik heb hem geprobeerd in de winkel. Na een paar minuten wist ik het wel: een karakterloos ding met een irritant hoog wat ik er niet uit kon krijgen. Niets voor mij dus.

Exact mijn ervaring.


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

herrieman
23 februari 2017, 15:02
Dankie Dankie :ok:

Ik heb ook zo mijn twijfels maar ondertussen zijn een aantal grote buiszinnige kurksnuivers om....
Niet dat dat wat zegt natuurlijk

postbus31
23 februari 2017, 21:12
Als je de keuze hebt tussen een Katana 50 of een Cube 80GX .............. zou ik de Cube kiezen. No brainer. Kan ook zijn omdat ik het niet zo op die high-gain sounds heb.


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

jutter
23 februari 2017, 23:29
Ik vind hem in dat filmpje best goed klinken. De meeste modelling amps klinken prima in high gain settings. Waar ze imo de mist mee ingaan zijn low en medium gain sounds. Dan zit er iets stijfs, een niet vloeiend karakter in het geluid wat je niet weg krijgt.
Wel grappig dat je die katana irritant hoog vond klinken, terwijl je zelf een koch studio tone hebt. Die vond ik live op vol volume heel gillerig, schril worden. Zal vast door de el84 eindtrap komen. Heb hem mede daarom weggedaan. Ook omdat het clean volume begon te kotsen en te vervormen. Jammer was verder best een handzaam ding.

Maar ja, wij hebben ook een totaal verschillende smaak qua versterkers! Je bent trouwens wel de eerste van wie ik hoor dat de StudioTone op vol volume gillerig en schril vond worden. Dat is mijn ervaring juist niet.

arjanb01
24 februari 2017, 06:55
Ik speelde toen over die studiotone in een band met 15 man inclusief blazers. Had er zelfs uit nood een 212 kast vsn koch aangehangen en hij kwam gewoon qua volume met die 20 watt niet mee. Wel had ik meer spreiding maar niet genoeg definitie en prik door de bandmix. Iets waar bijna alle Koch amps last van hebben, behalve die powertone die ik had.
Die Cube zou een superkeuze zijn als je veelzijdig wilt zijn, en zeker als backup amp prima. Die Katana vind ik vooral goeie strakke high gain sounds hebben.

Speeddemon
26 februari 2017, 12:35
Ik speelde toen over die studiotone in een band met 15 man inclusief blazers. Had er zelfs uit nood een 212 kast vsn koch aangehangen en hij kwam gewoon qua volume met die 20 watt niet mee. Wel had ik meer spreiding maar niet genoeg definitie en prik door de bandmix. Iets waar bijna alle Koch amps last van hebben, behalve die powertone die ik had.
Die Cube zou een superkeuze zijn als je veelzijdig wilt zijn, en zeker als backup amp prima. Die Katana vind ik vooral goeie strakke high gain sounds hebben.
Dat gillerige en 'kotsende/gorgelende clean' heb ik juist ervaren bij een Powertone II, die op papier een zeer ideale amp voor me leek, maar ik ben die dag (12 sept. 2007) de winkel uitgegaan met m'n Engl Invader 100...

pasqual
6 maart 2017, 21:17
Ik ben toch nog een filmpje tegen gekomen van deze versterker en hier klinkt ie 100 keer beter dan op de openingsfilmpjes:


https://www.youtube.com/watch?v=y0WkSqjfYng

postbus31
6 maart 2017, 22:44
Zal aan mij liggen, maar ik vind het nog steeds een beetje kil klinkende amp. Teveel mids (ofzo)

Cube streelt meer mijn gehoor

https://youtu.be/XMP0uDfLzg8




Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

arjanb01
7 maart 2017, 06:33
Die cube 80gx klinkt het beste ja. Minder schel, meer warmte maar net als alle cubes een beetje nasaal neuzig klankje wat je er niet uit draait.

hs0504
15 april 2017, 09:19
Heb de Katana 100 een week in huis gehad. Door de enorme hype op een aantal forums (350 pagina's op gearpage) was ik toch wel nieuwsgierig geworden. Maar inderdaad, enorm schel, heel weinig laag en goedkoop klinkende effecten. De high gain sounds gaan nog wel (maar ook schel zonder veel body). Vwb het clean is het een speelgoed combootje vergeleken met bv mijn Cube 80 (over de vergelijking met mijn andere amps maar te zwijgen).
Vraag blijft: hoe kan het dat dit her en der zo'n enorme hype geworden is. Snap het ff niet.

jutter
15 april 2017, 09:42
Heb de Katana 100 een week in huis gehad. Door de enorme hype op een aantal forums (350 pagina's op gearpage) was ik toch wel nieuwsgierig geworden. Maar inderdaad, enorm schel, heel weinig laag en goedkoop klinkende effecten. De high gain sounds gaan nog wel (maar ook schel zonder veel body). Vwb het clean is het een speelgoed combootje vergeleken met bv mijn Cube 80 (over de vergelijking met mijn andere amps maar te zwijgen).
Vraag blijft: hoe kan het dat dit her en der zo'n enorme hype geworden is. Snap het ff niet.

Ik snap dat ook niet. Ik vind het ook een schel en karakterloos ding.

arjanb01
15 april 2017, 09:50
Goeie marketing en boss leunt op hun goeie reputatie wat pedaaltjes betreft. En met name hun chorussen en delays vind ik toch echt wel prima.
Die amps zijn eigenlijk allemaal mislukt en dat is verklaarbaar als je de soundclips beluistert.
Blackstar vind ik qua transistor amp met effecten met de id core serie nog het beste klinken.
De id core 260, 212 schijnt echt een geweldig ding te zijn.

arjanb01
15 april 2017, 10:38
Erg mooie amp vind ik:

https://youtu.be/qDJxsc23PIU

herrieman
15 april 2017, 15:00
Overigens zelf 2 weken terug de Katana 100 head met mijn eigen cab met v30 bij de Bax in Adam geprobeerd. Klinkt allemaal een beetje vlak maar dat heb je natuurlijk al snel tegen over een buizen amp. Heb 'm dus laten staan. Tevens toen de EVH LBXII getest. Geluid is vele malen levendiger en ruimtelijker. Helaas komt het blauwe kanaal niet in de buurt van het blauwe kanaal op de LBX of laat staan de 50 of 100 watter. De LBXII dus ook laten staan. Met een tevreden wat ik thuis heb staan gevoel en nog volle beurs weer huiswaards gekeerd.

dacide
6 juni 2017, 14:44
Ik ben juist heel blij met de Katana 100. Maar goed, dit is dan ook mijn eerste versterker. Dus weinig vergelijkingsmateriaal. Maar binnen deze prijsklasse kon ik niks ontdekken dat beter klonk in de muziekwinkel. Had eerst een Fender Mustang GT40 gekocht. Maar die heb ik na een week teruggebracht. Beviel me totaal niet (qua sound... de features waren wel top). Leek alsof er een handdoek overheen ligt. Dichtgeslibte sound.

Ik ben op zich wel geïnteresseerd om een kleine/mini buizen amp te kopen, voor erbij. Soort van woonkamer modelletje. Iemand suggesties? (vooral niet te duur. Denk aan max 100 euro. Tweedehands mag ook).

arjanb01
6 juni 2017, 15:14
Dan kom je denk ik bij een merk als Kong (bij Session te koop) of Bugera.
Maar waarom buizen voor thuis?

dacide
6 juni 2017, 15:44
Nou, puur om daar ook ervaring mee op te doen, en het verschil in sound te ervaren.
Maar enkel als het een klein versterkertje is (bv 1 of 5 watt)... Mocht dat nut hebben.

Maar ik ben hartstikke blij met de katana. Dus haast heeft het niet.

arjanb01
6 juni 2017, 18:13
Blackstar ht-1?

postbus31
6 juni 2017, 20:29
Doe dan de ht-5. De ht-1 is klein, maar klinkt ook zo


Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏

Brad
6 juni 2017, 22:28
Die Blackstar dingen zijn een stuk duurder dan 100 euro. Als die Boos Katana bevalt en hij klinkt ook goed op slaapkamer niveau zal een klein goedkoop buizenbakje weinig meerwaarde hebben. Dat geld kun je beter aan iets anders besteden denk ik.

arjanb01
7 juni 2017, 06:19
Dacht het tweedehands niet:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1169810318-blackstar-ht1-gitaar-versterker.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

100 euro bieden en je hebt hem.

guitarkid
7 juni 2017, 10:34
Dacht het tweedehands niet:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1169810318-blackstar-ht1-gitaar-versterker.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

100 euro bieden en je hebt hem.

Ik denk dat Brad de HT-5 bedoelde...

Brad
7 juni 2017, 12:55
Ja ik bedoelde in eerste instantie de Ht-5. Maar de HT-1 is/was nieuw ook al een stukje duurder dan 100 euro. Die HT-1 is bedoeld om een heftige buizenoversturing te krijgen op een laag volume. Als dat je ding is en je vindt het goed klinken waarom niet.