PDA

View Full Version : footswitch



gust
29 juli 2003, 21:56
Weet iemand of men eender welke mono/stereo switch kan gebruiken op de jcm 900 serie van marshall? Tnx

V!N
29 juli 2003, 22:25
hm, wat ?

Als je een één-kanaals hebt, moet het mogelijk zijn om met een mono plug, stukje twee-aderig draad en een vloerschakelaar van de lamp die je bij de gamma ofzo kan kopen een kanaal-schakel-pedaal te maken.

gust
30 juli 2003, 19:50
Tnx. Het is een tweekanaals maar origineel zit er bij de versterker een dubbele schakelaar bij waarbij je naast het kannal ook de reverb kan aan of uitschakelen. Omdat ik de reverb niet gebruik hoef ik dus geen dubbele schakelaar. Ik hoef enkel het kanaal te switchen. Bedankt voor je reactie. Ik ga het eens uitproberen.

gust
30 juli 2003, 19:54
Sorry, als je met één- kanaal bedoelt dat er maar één ingang aan zit is het een één-kanaalsversterker, waarbij dit kanaal dan kan opgesplitst worden. Right?

V!N
30 juli 2003, 22:56
HO ! eh, nee .. wacht eens even daar Guust !

Het was (weer) laat, net als nu .. Sinds dat vroege vakantie-werk ben ik later op de dag niet meer zo helder.

Ik dacht dat het over de SL-X ging en de boost-functie .. hoe kom ik erbij ? Op een één-kanaals versterker van kanaal wisselen :???:

*ahum* :-D

Desalniettemin, op de dual 900 die ik heb gehad, werkte de éénknops switch van m'n split 800 als kanalen-schakelaar. M'n split 800 zou ook twee moeten hebben voor kanalen / reverb, maar dit is de enige switch die ik heb voor eenvoudige relais.

Plug maar eens een gitaarsnoer in je footswitch ingang en verbind de twee polen op de plug aan de andere kant van het snoer (schaar, tang of snaar). Een kanaalschakelpedaal doet in feite niets anders dan dat, dus dan weet je het zeker.


Een vloer-schakelaar voor de lamp is welliswaar effectief en goedkoop, maar niet de meest charmante oplossing of stevigste.
Een aluminium doosje met een echte knop, plug en snoer maken is eigenlijk ook alweer wat teveel gehannes.

Er zijn ook switches voor Marshalls waar geen Marshall of channel / reverb / bla op staat. Dit zou je zelf kunnen doen

http://www.turnstyle.com/nsc/catalog.asp?raster=F6C6.0x756D9BB5C92884CC.0BFC.0. 445F&category=footswitchboxes

Niet duur en net zo stevig als een 'echt' pedaal.

groetz,

V!N