PDA

View Full Version : Hallo allemaal



RoryVDW
18 februari 2017, 11:06
Ik ben nieuw hier. Maar niet nieuw op gebied van gitaren.
In mijn jonge jaren in bandjes gespeeld maar dan wegens tijdsgebrek alles links laten liggen.
Nu...het spelen verleer je niet en mijn intresse is er ook nog altijd.
Ik speel nu op mijn eigen, concertje voor mezelf ;)
Ik volg wel zo een beetje de evolutie van de gitaren en versterkers op.
Ik speel hier met mijn trouwe Ibanez ST50 (jaren 1981) Prachtgitaar, mijn acoustic is ook een Ibanez, heb nog een goedkoopje J&D les paul model die ik een beetje verbouwd heb met dimarzio-elementen, die ik dan nog eens ontdubbelt heb om single coil te maken (geregeld met potmeter) en dat gitaarke speelt eigenlijk wel goed voor zijn prijsje..Laatst heb ik ik me een Fender stratocaster (altijd mijn droom) in tweedehands gekocht (Mexicaans) en enorm tevreden van.
Ik ben een ouwe rot van 56 jaar :sssh:.... mijn muziekstijl is ondertussen ook al een beetje veranderd van new-wave scheurende toestanden naar meer cleane experimentele muziek...
OO ja, ik kom van Belgie..
Ik volg met plezier hier de debatten...

MikeD
18 februari 2017, 16:41
welkom ge zijt er een van velen hier....

speulmenneke
18 februari 2017, 22:27
Welkom Rory,

Veel plezier op het forum.

Bricker
18 februari 2017, 22:31
Hoi Rory,

Wat waren de new wave bands die je destijds goed vond? Bauhaus, The Cure of misschien Theatre of hate?

Groeten.

RoryVDW
19 februari 2017, 11:08
Inderdaad..March violets..Echo ..U2 van vroeger..

Bricker
19 februari 2017, 19:10
Ja Echo and the bunnymen en de eerste platen van U2. Uitstekende muziek. Het was voor mij wel even wennen want het was muziek vanuit een heel andere opvatting. Het was wat minder song georienteerd.

AJFD
26 februari 2017, 20:21
Ibanez ST50 mijn eerste gitaar, heb hem verkocht maar heb spijt......:(

RoryVDW
5 maart 2017, 16:15
Was en is ook mijn eerste gitaar....Maar ik heb ze nog.. en moet eerlijk zeggen, kheb al veel verschillende merken en typen in mijn hand gehad...Maar dat ST50 ibanez is nog altijd een pareltje !!! Ik heb wel andere pickup op, voor het geluid, maar het handgevoel...veel dure soorten kunnen niet tippen. Ga ik nooit wegdoen..