PDA

View Full Version : EEN GROOT DILEMMA!!! :D



bas15
23 januari 2002, 21:52
ik wil na (3 weken) acoustisch nou ook elecktrisch gaan spelen, aangezien ik niet veel geld heb kan ik kiezen uit 2 dingen:
- een amuse gitaar+amuse versterker
- een rokaxe strat+ ibanez t25u versterker
(te zien bij feedback, versterker dus)
- evt een strat pack van squier voor 500,-

gershwin5150
23 januari 2002, 22:22
Ik blijf erbij: je moet ze echt zelf gaan proberen, steeds vragen welke nou de beste is heeft geen zin. Het gaat er gewoon om wat jij mooi vindt. Dus op naar de winkel en uitproberen! Neem daar gewoon flink de tijd voor (elke winkel die je dat niet geeft is een #@#$$%$^&* winkel), en maak zelf je keuze!

Stevie_V
23 januari 2002, 22:29
he bas dat probleem had ik nou ook

ik had net een gitaar gekocht deed 2 maanden acoustisch en toen kocht ik maar een electriek

ik snap het electro gitaar speelde veel lekerder waardoor ik meer kon leren zonder dat het te lastig was

oke dit moest ik ff kwijt

Platypus
23 januari 2002, 23:50
Mee eens. Ik ben ook van plan m'n eerste elekrische gitaar te kopen. Ik heb vandaag een halve dag in een muziekwinkel zitten spelen op verschillende elektrische gitaren, en ik heb er meer geleerd dan in een jaat akoestisch spelen.

SteavisSmokin
24 januari 2002, 01:13
Ik ben het helemaal met gershwin eens. Maar ik denk dat de squier de beste keus is, de andere zijn zulke vage merken!

Thomas
24 januari 2002, 18:53
Hallo,
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik "moet" kiezen uit een Samick Stratocaster of een Aria pro 2 series. Ik ga voor het eerst gitaar spelen, dus wie heeft er over het kopen tips voor mij? Of andere sugesties? Alvast bedankt!
Groeten Thomas

bonecollector
24 januari 2002, 19:45
Hoezo moet kiezen? Dat mag je tegenwoordig toch wel zelf bepalen. Mijn eerste gitaar was een Fender Squier strat. en dat is volgens mij een leuk begin.

EmgMaster
24 januari 2002, 21:14
Die Aria ProII moet wel goed zijn. IK heb er ook zo een. Ik heb hem tweedehands gekocht en toen zat er al een Select(EMG) humbucker bij de brug. Heeft wel een beetje een lage input vergeleken met een Gibson, maarja

ilovemyguitar
12 december 2002, 09:57
wat je ook doet hoe verleidelijk goedkoop dat kreng waar dan ook is...

KOOP GEEN AMUSE!!

die dingen zijn net karton en spelen als een stuk drijfhout...

michielv
12 december 2002, 10:04
Hey, als je 500 euro te besteden hebt kun je veeeeeel beter 2ehands een goede versterker voor 100 euro (marktplaats.nl ofzo) kopen en de overige 400 in een fatsoenlijke gitaar stoppen. Bijvoorbeeld een Mex/Jap strat/tele
of Ibi of desnoods één van de duurdere epi's.

Of kijk eens rond naar merken als Washburn en Westone. Soms zijn die dingen niet om aan te zien maar ze zijn wel goed (geweest in ieder geval :wink: ).

De sets die je noemt zijn weggegooid geld

Ash ketchum
12 december 2002, 10:07
helemaal met michielv eens!

Rutger
12 december 2002, 10:17
Hee, mondje dicht over Washburn. :smile:
Dat Washburn in Nederland ondergewaardeerd wordt betekent niet meteen dat ie low-budget is. Ze maken uitstekende middenklas gitaren!

Voor de rest ben ik het met jullie eens. De tweede hands gitaarmarkt is een hele goeie. Je moet wat langer zoeken maar met een beetje inzicht krijg je een hoop voor weinig.

Dude
12 december 2002, 12:29
een tijdje acoustisch spelen voor je electrisch begint kan echt geen kwaad hoor, ik blijf darbij, maar goed squier is een goed beginners ding

lange
12 december 2002, 12:43
hoi.
voor 500 euro kan je ook zelf een leuk setje samen stellen.

hansoonk
12 december 2002, 13:27
Acoustisch, electrisch ... het heeft beide zijn charme. Ik heb zelf twee electrische gitaren, een Spaanse en een western gitaar en ik gebruik ze allemaal als ik ervoor in de stemming ben. Ik denk dat de meeste gitaristen meerdere gitaren hebben (zie ook een van de andere onderwerpen).
Ik ben het met anderen eens. Probeer wat tweedehands te scoren; en wees niet bang om wat uit te proberen en weer te verkopen als het niet bevalt. En een goede gitaar is een gitaar waar je niet vanaf kunt blijven ... heel persoonlijk dus.

Rutger
12 december 2002, 13:28
niet met iamyou eens

Electrisch gitaar is eigenlijk gewoon een ander instrument dan acoustisch. Je gebruikt veel andere technieken en slaat de snaren zoziezo anders aan, drukt ze zelfs anders in. Je kunt op beide wel hetzelfde spelen, maar een acoustisch stuk klinkt gewoon niet op een electrische en andersom.

Ik heb jaren acoustisch gespeeld voordat ik nog niet zo heel lang geleden electrisch begon. Ik ben bijvoorbeeld nog steeds aan het leren dat ik niet alles hoef aan te slaan, en de snaren slechts subtiel hoef aan te raken omdat de sustain de rest van het werk doet.

Dus als je weet dat je electrisch wilt spelen, koop er dan ook gelijk een.