PDA

View Full Version : Voeding Fulltone Deja-Vibe



Dealer
16 februari 2017, 19:21
Hallo allen,

Ik heb gisteren de Fulltone Mini Deja Vibe MDV-1 vibrato en chorus pedaal binnen gekregen (in zwart, niet de custom shop versie maar de normale). Voorheen hadden deze ingebouwd dat een 9 volt voeding automatisch in 18 volt omgezet werd. Dit is sinds 2015 echter niet meer zo. Er staat heel specifiek in de gebruiksaanwijzing dat de MDV-1 deja vibe een 18 volt DC center negative adapter nodig heeft. Nu heb ik de volgende adapter besteld:

https://www.thomann.de/nl/dunlop_ecb004.htm

Deze is 18 volt, en heeft 230 V AC in de titel, maar er staat bij: Secundaire spanning: 18 Volt DC. Is dit de correcte? Ik begrijp niet waarom in de titel AC staat maar in de beschrijving secundair DC. In andere winkels zie ik alleen AC er bij staan, maar dan staat er bij de beschrijving wel center negative. In de fulltone handleiding staat dat het heel belangrijk is om een 18 volt dc center negative met minstens 100ma te halen. En om te voorkomen dat ik mijn pedaal kapot maak hoopte ik dat er iemand is die meer verstand heeft van adapters en pedalen die kan bevestigen dat deze adapter de juiste is.

Bij voorbaat dank,

Gijs


Btw: excuses om de twee opeenvolgende nieuwe discussies: het gaat om twee verschillende onderwerpen en dacht dat dit duidelijker was qua titel.

Tabula Rasa
16 februari 2017, 19:32
AC is de wisselspanning (volt)/stroom (ampère) uit het stopcontact. Dat zet de trafo om naar DC, wat gelijkspanning/stroom is. Bij jou, zoals bedoeld 18v. 100mA is wat hij aan stroom trekt van die 18v. De trafo in je link kan 1000mA leveren. Dus ook geen probleem


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Dealer
16 februari 2017, 19:41
Top, bedankt! De verwarring kwam voornamelijk voort uit hoe de specificaties beschreven zijn (dat ze AC in de titel hebben). Daarnaast wilde ik het zeker weten want normaal levert Fulltone de eigen FPS-3 mee maar niet in Europa, en de Fulltone beschrijving doet alsof de wereld explodeert wanneer je een andere type adapter gebruikt, (dus hier moet men zelf iets zoeken.