PDA

View Full Version : kippevel!!!!! Johnny Cash At San Quentin



SteavisSmokin
29 juli 2003, 19:46
Vandaag een LP gekocht van Johnny Cash, at San Quentin. Wilde hem al een hele tijd hebben maar vandaag eindelijk gevonden en ik moet zeggen dat ik zelden zo'n aanval van kippevel heb gehad.... :o

wietse
29 juli 2003, 19:50
heb je daar lang om gezocht??
kom hem bijna in elke platenbak op rommelmarkten tegen hier, ben blij dat ik hem weer kwijt ben hij zat bij een partijtje dat ik kocht.
vind er zelf niet veel aan die hele cash .

SteavisSmokin
29 juli 2003, 19:58
Neu, bij de 2e winkel had ik hem al voor maar paar euro. Kan me wel voorstellen dat je Cash niet zo veel vind, je moet er ook niet voor het gitaarwerk naar luisteren maar meer de sfeer/teksten.

hoofd
29 juli 2003, 20:15
Ik vind de teksten van Cash idd er leuk om naar te luisteren (I'll tell ya, life ain't easy for a boy named Sue), heb verder vrij weinig van 'm. Toch maar 's een keer een cd'tje van 'm aanschaffen.

SteavisSmokin
29 juli 2003, 20:24
Schaf dan Johnny Cash at San Quentin aan, ERG goed!!

BLOK182
29 juli 2003, 20:37
Speelde Johnny Cash ook al in een gevangenis? ;-)

wietse
29 juli 2003, 20:47
Speelde Johnny Cash ook al in een gevangenis? ;-)

jep was één van de eersten die dat deed ,metallica aapt hem na wat dat aangaat ,nou heeft bijna elke artiest wel iets gedaan in een gevangenis of er in gezeten.

BLOK182
29 juli 2003, 21:02
Hiero in de buurt hebben we een psychiatrische inrichting of zoiets, eens kijken of de rest van de band in is voor een avondje tussen de looney's spelen :-)

wietse
29 juli 2003, 21:56
Hiero in de buurt hebben we een psychiatrische inrichting of zoiets, eens kijken of de rest van de band in is voor een avondje tussen de looney's spelen :-)
zou ik de boel wel goed afschermen anders kwijlen ze je het spul ook nog vol.

Negative K3 fan
29 juli 2003, 22:02
ik heb daar ook wat spul van gedoenload met van dat schreeuwende publiek, ik vind het alleen alles behalve kippenvel muziek, eerder amusant.

Harry
30 juli 2003, 10:26
Speelde Johnny Cash ook al in een gevangenis? ;-)

hij heeft het zo'n beetje uitgevonden. Een van de gevangenen was bij een optreden, en ging toen zelf ook muziek maken. Nu is hij een vsn de bekendste country-zangers in de USA; Waylon Jennings.

Er is ook een CD van Cash; Live at San Quentin and Folsom Prison. Die combineert verschillende optredens.

BLOK182
30 juli 2003, 11:21
Waylon Jennings, ehm ehm ehm, DUKES OF HAZZARD!!!

BLOK182
30 juli 2003, 11:23
Hiero in de buurt hebben we een psychiatrische inrichting of zoiets, eens kijken of de rest van de band in is voor een avondje tussen de looney's spelen :-)
zou ik de boel wel goed afschermen anders kwijlen ze je het spul ook nog vol.
Kwijlen? Eerder oppassen dat die gekken niet met bijtels en stanlymessen uit de " creativiteitsruimte" komen rennen :-D

bert k
30 juli 2003, 11:37
Klinkt als het gemiddelde zaaltje in het Nederlandse clubcircuit... :-D

telecastermaster
30 juli 2003, 12:03
Johnny Cash is fantastisch. Probeer deze ook eens. Dit album is echt geweldig: The American Recordings.

http://mc.clintock.com/first_floor/living_room/bookcase-right/audio_cds/ICON-images/johnny_cash_-_americ_1dbf37.jpg

telecastermaster
30 juli 2003, 12:13
Voor alle Ongelovigen onder u. Johnny Cash - The American Recordings gekozen tot een na beste album van 1994 door muziekkrant OOR:

http://www.oboss.nl/muziek/1994.htm

Niet gek voor een ouwe lul die kuntrie maakt.

musicmaniac
31 juli 2003, 05:39
Jaaaaaa ik ken het al heel lang ... volgens mij was 'ie net uit toen ik 'm voor het eerst hoorde. Geweldige muziek, prachtige interactie met het publiek, iets wat in die tijd nog nooit vertoond was. Een artiest die onomwonden een hart onder de riem van de gevangenen stak en kritiek had op het systeem, je hoort als het ware de verbazing en herkenning bij het publiek(dat trouwens broodjenuchter was).

Harry
31 juli 2003, 09:33
Jaaaaaa ik ken het al heel lang ... volgens mij was 'ie net uit toen ik 'm voor het eerst hoorde. Geweldige muziek, prachtige interactie met het publiek, iets wat in die tijd nog nooit vertoond was. Een artiest die onomwonden een hart onder de riem van de gevangenen stak en kritiek had op het systeem, je hoort als het ware de verbazing en herkenning bij het publiek(dat trouwens broodjenuchter was).

wat wel een beetje dubieus is, is het luide gejuich na het zinnetje; 'i shot a man in Reno, just to watch him die' :o

SteavisSmokin
31 juli 2003, 15:29
Da's inderdaad dubieus maar vergeet niet dat ie daar optreedt voor een zaal met (1000 man?!) moordenaars. Da's een van de redenen waarom ik er zon kippevel van kreeg, je moet de hele atmosfeer er omheen bij voelen. De mensen die hier postten die het niet echt een super plaat vonden letten waarschijnlijk alleen op het gitaarwerk, maar vergeten het tijdsbeeld EN het feit dat je daar wel voor +/- 1000 moordenaars "San Quentin, may you rot and burn in hell" aan het zingen bent.

musicmaniac
31 juli 2003, 21:31
Vond het gitaarwerk destijds ook prachtig ... nog steeds. Blij dat ik die invloed heb gehad en niet in deze tijd opgroei waarin het enige gitaarwerk komt van bands die allemaal hetzelfde spelen.

Cash zong ahw vanuit de gevangenen, die , hoewel moordenaars, nog steeds mensen zijn. Denk dat ze in die tijd alleen maar beschouwd werden als beesten.

btw Wil hier absoluut geen moordenaars verdedigen, ik hoop dat jullie de nuance zien ...

bert k
31 juli 2003, 21:35
Ja, nuance is helemaal duidelijk. Ik ben niet zo'n Cash fan, maar dat gevangenis optreden maakte diepe indruk op me.
Ik heb zelf een tijdje cursussen gegeven in de gevangenis. Stonden die boeven na een maandje zelf op te treden :) Maar het was altijd een raar sfeertje, ze deden niks of zo, ze waren gewoon blij dat ze een uurtje per week konden jammen, maar ik stond daar dus wel les te geven aan idd moordenaars. (hoewel de meeste gewoon dopedealers waren...)

Nocki
12 augustus 2003, 17:43
twas de eertse cash plaat die ik kocht en was dus ook gelijk verkocht. geweldig. ik heb het altijd een van de mooiste platen gevonden die ik heb. super.

cash is mn held...

Nocki

hoofd
14 augustus 2003, 17:43
Schaf dan Johnny Cash at San Quentin aan, ERG goed!!

En dat heb ik vandaag dus gedaan...idd erg goed. Heb 'm nu maar 1 keertje kunnen luisteren, maar ik ga 'm morgen maar 's aandachtig beluisteren (en het gaat idd om de teksten en de sfeer, de gitaarpartijen zijn elk lied ongeveer hetzelfde :D).

SteavisSmokin
15 augustus 2003, 16:01
Beter!! Leuk dat mensen soms ook nog es wat doen met wat je op dit forum schrijft.. :)