PDA

View Full Version : tekening london city DEA 100/130



seldon
11 februari 2017, 13:36
Hallo

Is er iemand die een situatie tekening van de onderdelen op het montage bord , heeft gemaakt.
Ik zie zo veel verschillende foto's op het internet , iedereen geeft er zijn eigen draai aan.

Thanks

Seldon

Frits van Mourik
12 februari 2017, 00:25
Voor zover ik kan inschatten, wordt de montagebord-layout van de meeste LC's geplaagd door stommiteiten en rare ad-hoc oplossingen.
Wat wil je precies weten?

seldon
13 februari 2017, 09:38
Hallo Frits
Wat ik weten wil is de orginele layout , ik heb de versterker nog niet binnen.
Een jonge man heeft allerlei mods , aan gebracht , maar nu werkt de versterker niet goed meer , hij heeft de versterker naar een gitaar winkel gebracht om het te laten repareren , maar het is zoveel werk om alles uit te pluizen en daar heeft de gitaar winkel geen tijd voor , daarom komt de versterker bij mij , omdat ik er meer tijd voor heb .

Seldon

HaroldA
13 februari 2017, 09:42
Gewoon op basis van het schema opnieuw opzetten.

nico verduin
13 februari 2017, 14:19
Hallo Frits
Wat ik weten wil is de orginele layout , ik heb de versterker nog niet binnen.
Een jonge man heeft allerlei mods , aan gebracht , maar nu werkt de versterker niet goed meer , hij heeft de versterker naar een gitaar winkel gebracht om het te laten repareren , maar het is zoveel werk om alles uit te pluizen en daar heeft de gitaar winkel geen tijd voor , daarom komt de versterker bij mij , omdat ik er meer tijd voor heb .

Seldon
Nou dat zegt ook iets over de kwaliteiten van de winkel.... Het is een recht toe recht aan schema... En de mods vind je gauw genoeg terug......

HaroldA
13 februari 2017, 14:37
Nou dat zegt ook iets over de kwaliteiten van de winkel....

Tenzij het echt een zooitje is en de winkel zich er niet aan wil branden, of gewoon te veel uren nodig heeft dat het het niet waard is.

seldon
27 februari 2017, 13:15
Hallo

Ik heb nu de versterker binnen gekregen , en ik zie dat de bekerelco's zijn vervangen door JJ elco's , de bekerelco onder het montagebord is 50+50 Mfd ,dat klopt volgens schema ,maar de elco aan de smoorspoel en de dioden ,is vervangen door 100+100 Mfd ,volgens het schema moet dat 50+50Mfd zijn ,dat is toch te veel.

HaroldA
27 februari 2017, 13:54
Hallo

Ik heb nu de versterker binnen gekregen , en ik zie dat de bekerelco's zijn vervangen door JJ elco's , de bekerelco onder het montagebord is 50+50 Mfd ,dat klopt volgens schema ,maar de elco aan de smoorspoel en de dioden ,is vervangen door 100+100 Mfd ,volgens het schema moet dat 50+50Mfd zijn ,dat is toch te veel.

Hoe is die 100+100uF aangesloten? In serie is die namelijk ook maar 50uF.

cluseau
27 februari 2017, 14:40
Hoe is die 100+100uF aangesloten? In serie is die namelijk ook maar 50uF.


Combi elko's laten zich niet zo eenvoudig in serie zetten ;)

HaroldA
27 februari 2017, 14:41
Combi elko's laten zich niet zo eenvoudig in serie zetten ;)

Ok; misschien is maar 1 helft in gebruik dan?

Oeh; en hij kan in serie staan met een andere elco.

seldon
27 februari 2017, 14:44
Hallo HaroldA

Hij staat niet in serie ,de versterker heeft maar 2 bekerelco's en 2 elco's onder het montagebord.

cluseau
27 februari 2017, 14:49
Ok; misschien is maar 1 helft in gebruik dan?

Dat zal niet gaan, je hebt voor en na de choke een elko nodig. Hier is de 2x50 gewoon vervangen door 2x100. Maakt niets uit, geeft alleen maar betere afvlakking.

seldon
28 februari 2017, 09:51
Hallo Cluseau

De JJ Bekerelco is 500v , en de orgineel gebruikte F&T Bekerelco is 550/600 volt , is de JJ Bekerelco wel geschikt in de London City vanwege de hoge spanning.

cluseau
28 februari 2017, 09:57
Hallo Cluseau

De JJ Bekerelco is 500v , en de orgineel gebruikte F&T Bekerelco is 550/600 volt , is de JJ Bekerelco wel geschikt in de London City vanwege de hoge spanning.

Kwestie van meten toch? Stel de eindbuizen in op hun juiste bias level en meet de spanning op de elko. Zit je boven de aangegeven werkspanning dan gaat het niet lukken in de toekomst. Een rotklap en een berg vuil is dan je deel.

De bekerelko kun je overigens niet in serie zetten, je hebt echt afzonderlijke elko's nodig bij serieschakeling.

seldon
28 februari 2017, 10:28
Hallo Cluseau

In serie zetten is ook mijn bedoeling niet , volgens schema is er een spanning van 435 volt , dus ruim onder de 500 volt.

HaroldA
28 februari 2017, 10:38
In serie zetten is ook mijn bedoeling niet , volgens schema is er een spanning van 435 volt , dus ruim onder de 500 volt.

Meten = weten. De spanning uit de muur is de laatste jaren omhoog gegaan, dus zou zomaar kunnen dat hij nu wel boven de 500 uitkomt.

seldon
1 maart 2017, 11:08
Hallo

De london city heeft een asymmetrische 6.3 volt gloeidraad voeding , je kunt dit symmetrisch maken met 2 weerstanden van 100 Ohm , maar hoeveel watt moeten deze zijn.

cluseau
1 maart 2017, 11:51
Hallo

De london city heeft een asymmetrische 6.3 volt gloeidraad voeding , je kunt dit symmetrisch maken met 2 weerstanden van 100 Ohm , maar hoeveel watt moeten deze zijn.


P=U^2/R :ok:

guitarnijboer
8 maart 2017, 20:01
Er zit verschil in de trafo's van een DEA100 en DEA 130.
De DEA 100 (ouder) heeft 470V hoogspanning na afvlaking en alleen 6,3V voor de gloeispanning
De DEA 130 heeft idd 440V na afvlakking en 2x3,15V voor de gloeispanning. De 0V zit als ik me goed herinner op de trafo zelf aan de 0V van de bias winding.

Let er op dat de waardes zijn gegeven bij belasting. In standby zijn de hoogspanningen hoger.

seldon
9 maart 2017, 09:32
Hallo
Ik heb hier een London city met een powertrafo ,met de volgende aansluitingen; bruin-bruin = 230V Sec; rood-rood = Hsp /oranje-groen = Bias / geel-blauw-geel =3.15-0-3.15V , verder zit er een kort blauw draadje , dat achter de schroef van de trafo voet zit , zou dat een statische afscherming kunnen zijn.