PDA

View Full Version : Fender Champ 12: Fluit



almarvk
9 februari 2017, 11:00
Net m'n effectenboardje helemaal klaar, net lekker ingeplugd en toen begon m'n Champje kuren te vertonen...

Na het aanzetten, even opwarmen en dan vervolgens na een paar seconden begint de versterker hard te fluiten. En dan ook echt hard. Alsof je een hele harde kiestoon te horen krijgt. Versterker reageert nergens meer op, behalve op de uitknop.

Iemand een idee? Kapotte pre-amp buisjes?

cluseau
9 februari 2017, 11:59
Net m'n effectenboardje helemaal klaar, net lekker ingeplugd en toen begon m'n Champje kuren te vertonen...

Na het aanzetten, even opwarmen en dan vervolgens na een paar seconden begint de versterker hard te fluiten. En dan ook echt hard. Alsof je een hele harde kiestoon te horen krijgt. Versterker reageert nergens meer op, behalve op de uitknop.

Iemand een idee? Kapotte pre-amp buisjes?

Elko, Ground contact.

Buisjes natuurlijk even uitsluiten, is zo makkelijk.

almarvk
9 februari 2017, 12:00
Elko dus kapot. Altijd geleerd dat je daar vooral niet aan moet komen.

Dan dus maar een reparateur in de buurt gaan zoeken...

cluseau
9 februari 2017, 12:04
Elko dus kapot. Altijd geleerd dat je daar vooral niet aan moet komen.

Dan dus maar een reparateur in de buurt gaan zoeken...


Nou zit er regelmatig met mijn tengels aan hoor ;)

Kijk nu eerst eens wat er wel werkt. Begin met alleen eindbuis er in en trek de preamp buisjes ff los. Onthoud wel hun positie voor eventuele klank.

almarvk
10 februari 2017, 08:14
Ik heb het idee dat jij iets beter weet wat je aan het doen bent, dan ik ;) En heb zelf ooit van Dirk_Hendrik formeel een soldeerverbod gekregen, dus hou me er ver van.

Heb gisteravond de pre-amp buisjes vervangen. Probleem lijkt opgelost te zijn, maar bij de 3x spelen begon ie weer lichtjes te fluiten. Even in de gaten houden de komende periode.

cluseau
10 februari 2017, 09:00
Ik heb het idee dat jij iets beter weet wat je aan het doen bent, dan ik ;) En heb zelf ooit van Dirk_Hendrik formeel een soldeerverbod gekregen, dus hou me er ver van.

Heb gisteravond de pre-amp buisjes vervangen. Probleem lijkt opgelost te zijn, maar bij de 3x spelen begon ie weer lichtjes te fluiten. Even in de gaten houden de komende periode.

Maak je geen illusie, probleem is niet opgelost. Ook niet een beetje.

Met een officieel soldeerverbod heb je geen opties en kun je maar beter even een tech in de buurt opzoeken.

almarvk
10 februari 2017, 11:01
Oftewel jij zegt; er is meer aan de hand.

Dan is het punt; een tech in de buurt. Den Haag kom ik niet zo vaak, net van de route...

Kim Wilson
10 februari 2017, 11:08
In (de buurt van) Groningen zitten er wel een paar toch? Dr. Tube dacht ik (Drouwenerveen), en Mr. Bassman in Eelde.

cluseau
10 februari 2017, 11:22
Mr Bassman idd, Eelde is toch niet zover tenzij je op de fiets moet ;)