PDA

View Full Version : Mooer Skyverb



almarvk
8 februari 2017, 16:03
Ik heb gisteravond eindelijk maar 's m'n nieuwe effectenboard afgemaakt en toen kwam er geheel toevallig nog ruimte vrij op mijn board voor een klein pedaaltje :). Wat verveld nou.

Wil tussen al mijn echo's en delay's nog een reverb hebben. Zag toen de Mooer Skyverb voorbijkomen. Heb nu al de Ana Echo en de Noise Gate en die bevallen mij erg goed. Een demo van de Skyverb kon mij ook wel bekoren, maar wie heeft echt al ervaring met dit pedaal?

De voordelen voor mij zijn; klein/compact, prijs en veel instelopties.
Nadelen is de 128mA die het pedaal trekt. Lijkt me wel erg veel voor zo'n klein ding. Ter vergelijking; de Ana Echo trekt 28mA. Mijn voeding geeft 100mA per output, vraag me af of dat gaat werken...

http://images.e-deala.com/930180/007.jpg

Of weten jullie wat anders/beters?

WillemdaGuide
8 februari 2017, 16:23
Leuk! Ik gebruik zelf een ShimVerb, ben ik niet heel enthousiast over maar goed, dit zal een heel ander pedaal zijn! Die AnaEcho is analoog en heeft dus veel minder current nodig dan een digitaal reverb pedaaltje. Denk overigens dat je wel weg komt met die 100ma hoor!

DannyFender
9 februari 2017, 13:15
Ik heb alleen ervaring met de Shimverb. Zoals eerdere spreker ook al zei, was ook ik niet onder de indruk. Erg metallic geluid, dun en niet in de verste verte wat ik zocht. Maar goed, dat is dan ook een ander apparaat. Wél van hetzelfde merk en ik vind het op de één of andere manier moeilijk te geloven dat dezelfde naam in dezelfde prijscategorie dan opeens wél een fantastische verb kan produceren. Maar misschien klopt mijn vermoeden niet.

almarvk
10 februari 2017, 08:32
Als ik een vergelijking bekijk op Youtube, dan vallen mij de verschillen ook ontzettend op. De Shimverb vind ik dan maar flets en niet veel toevoegen. In ieder geval niet mijn geluid. De Skyverb klinkt veel dieper, breder en vetter.

Maar zijn er ook alternatieven te bedenken?

telerocker
10 februari 2017, 13:15
Je kunt zoeken naar tweedehands Boss RV-5 of een TC Hall of Fame (evt. de mini).

lauke_101
10 februari 2017, 16:16
De Hall of Fame is een erg leuk pedaal, vooral de Tile Reverb vind ik tof, echt alsof je in een badkamer staat te spelen. Ook de hall/church/cathedral en de plate settings klinken erg mooi. Het pedaaltje heeft erg veel opties, maar is toch lekker simpel te bedienen.

Echter, wil je vooral een goeie spring reverb nabootsen, dan zou ik een andere nemen, die valt me een beetje tegen.

tmms
10 februari 2017, 17:42
Dit zijn m'n favorieten uit de Zoom 70CDR, hou niet zo van galm, maar klinkt mooi. Vermoed dat ie kwalitatief gelijkwaardig is met de Hall of Fame, wel meer smaakjes.
http://i67.tinypic.com/2z49x7k.jpg