PDA

View Full Version : Verschil Tuxguitar 1.2 en 1.4



Plantje
6 februari 2017, 17:21
Onlangs de*PC opnieuw moeten installeren. Nu zag ik dat er*"tegenwoordig" Tuxguitar 1.4 is in plaats van enkel Tuxguitar 1.2. De ontwikkeling ervan is hartstikke dood, maar voor nu werkt het*programmaatje prima!

Alleen is versie 1.4 137 MB en versie 1.2 slechts 7MB. Nu zit ik niet enorm om disk ruimte verlegen, maar ik vraag me wel af of iemand weet waar dat verschil vandaan komt.

rvorkink
6 februari 2017, 17:38
Hoezo dood, de laatste versie 1.4 is van 22 December 2016.

Plantje
6 februari 2017, 18:08
Hmmm... My bad. Brengt me wel bij de volgende vragen. Waar haal jij die 1.4 versie dan vandaan? En is ie bij jou ook zo groot?

Ik vind dat wel een nadeel van dergelijke open source software: waar is de "officiële" versie te vinden?

rvorkink
6 februari 2017, 18:27
Ik heb hem van http://www.tuxguitar.pw/ en ja hij is zo groot.

Plantje
6 februari 2017, 18:28
.pw.... wie had dat gedacht?! :)

Ik*ga hem in de installatiehandleiding opnemen ;) Thanks!

Dirk_Hendrik
6 februari 2017, 18:55
Naar welk subforum wil je dat ik dit draadje verplaats Plantje? Want in de werkbank hoort ie niet echt thuis ;-)

Plantje
6 februari 2017, 18:57
Euh... ja...oeps. Ik zag "overig" staan, maar daar wordt natuurlijk "overige werkbank" mee bedoeld. Excuus!

Wat is een goed subforum hiervoor?

Schrevel
6 februari 2017, 19:02
In de 1.4 versie zijn de Java-bestanden opgenomen die je voor 1.2 nog apart moest installeren.
Dat was vervelend omdat 1.2 slechts werkte met verouderde versies van Java die onveilig waren.
Je vind die bestanden in de map C:\Program Files (x86)\tuxguitar-1.4\jre (ca. 160MB).

Plantje
7 februari 2017, 11:45
Thanks! De meest recente maar gedownload dan. Op zich was ik dus ook prima af geweest als ik zelf had gezorgd de meest recente Java versie te hebben.

Hendrik1970
7 februari 2017, 19:26
Wat dacht je van het computer draadje????????

Het grote "Stel hier je computer gerelateerde vraag" Topic!

Plantje
7 februari 2017, 19:35
Wat dacht je van het computer draadje????????

Het grote "Stel hier je computer gerelateerde vraag" Topic!
En waar zit dat dan?

Schrevel
7 februari 2017, 19:39
Euh... ja...oeps. Ik zag "overig" staan, maar daar wordt natuurlijk "overige werkbank" mee bedoeld. Excuus!
Wat is een goed subforum hiervoor?

Tablatuur of Recording.
Tablatuur omdat het notatiesoftware is en je tablatuurbestanden kunt downloaden en inlezen.
Recording omdat het verwante Band in a Box daar ook staat.
Met Theorie & Speeltechnieken heeft het minder doen.

Plantje
7 februari 2017, 19:53
Tablatuur of Recording.
Tablatuur omdat het notatiesoftware is en je tablatuurbestanden kunt downloaden en inlezen.
Recording omdat het verwante Band in a Box daar ook staat.
Met Theorie & Speeltechnieken heeft het minder doen.
Tja, ik heb het hier ook niet neergezet