PDA

View Full Version : Hoe en waar sluit ik een noisgate op aan en wat voor een??



Hombra
5 februari 2017, 22:16
Hoi hoi,

Ik heb een vraag.
Er komt een ligt brom uit mijn studiomonitoren als ik de gitaar alleen bij de nek vasthoud.
Zodra ik ga spelen of de snaren aanraak is de brom helemaal verdwenen.

Ik heb een Behringer Xenyx x1204USB mengtafel EEN TRIO+ en een Gt-100.
Nou wil ik een noisegate ertussen zetten om de brom weg te krijgen. Bv een Boss suppressor NS-2
Mijn vraag is waar zet ik die en hoe sluit ik hem aan? En is dit een goede noisegate??
Graag advies hierin.

Nu heb ik alles zo aangesloten:
Trio naar mengpaneel
De amp uitgang van de trio + gaat ook naar mengpaneel.
Studiomonitoren zitten aangesloten op mengpaneel
De send van de trio+ zit op de gt-100
Return van trio+ zit op de gt-100
Gitaar zit in de trio+

Ben erg benieuwd naar jullie advies

Groetjes

telecastermaster
5 februari 2017, 22:25
Die boss gt-100 heeft een noise gate dus ik zou je geld lekker in je wallet houden.

Hombra
5 februari 2017, 22:31
Ja dat schuifknopje aan de achterkant van lift/GND SCHAKELAAR?
Als ik die tijdens het vasthouden van mijn gitaar omzet van GND naar lift merk ik geen verschil??

MarkS
5 februari 2017, 22:52
Een noise gate zal geen 50hz brom wegfilteren.
Volgens mij is de aarding van je gitaar niet helemaal in orde.

Hombra
5 februari 2017, 23:03
Heeft het nut om alles te beplakken met een kopershielding?

Dutch66
6 februari 2017, 09:33
Ja dat schuifknopje aan de achterkant van lift/GND SCHAKELAAR?
Als ik die tijdens het vasthouden van mijn gitaar omzet van GND naar lift merk ik geen verschil??

Nopperdepop, de GT100 heeft maar liefst twee Noise Gates aan boord (NS1 en NS2).

Dus zoals telecastermaster al aan gaf, geen geld uitgeven!

Maar wel even de manual lezen ..., zou ik willen aanvullen :D

piezo
6 februari 2017, 10:41
Volgens mij is de aarding van je gitaar niet helemaal in orde.
De door TS beschreven brom heb je bij iedere gitaar met hoogohmige elementen, ook met goede shielding.
Beste Hombra, houd de gitaar eerst in speelpositie en daarna ver van je lichaam af. Verdwijnt de brom? Dan is er niks aan de hand met je gitaar hoewel extra afscherming een beetje zou kunnen helpen. Je raakt dan alleen wel wat hoog kwijt, omdat de afscherming zorgt voor meer capaciteit.

Hombra
6 februari 2017, 11:02
Als ik de gitaar van me af hou is er een heel klein beetje verbetering.
Maar heb net al mijn gitaren geprobeerd en alleen bij deze nieuwe/tweedehandse is de brom

MarkS
6 februari 2017, 12:11
De door TS beschreven brom heb je bij iedere gitaar met hoogohmige elementen, ook met goede shielding.


TS geeft aan dat de brom niet continu is, maar alleen wanneer de snaren niet worden aangeraakt. Dat sluit de door jouw beschreven brom denk ik uit en vermoed ik toch een aardeprobleempje van de gitaar.

Hombra
6 februari 2017, 12:51
Hoi hoi,
Hier alle gegevens van de telecaster:
Gitaar weegt slecht 3,55kg, met een nut breedte van 42mm.
Body is gemaakt van mahoni met een spalted maple top.
Hals is van birdseye maple met een rosewood toets.
De hals is gemaakt door vox Humana, deze maken oa ook de basgitaren van rinus Gerritsen van de golden Earring.
Vox Humana heeft de gitaar ook samengebouwd en afgesteld.
Alle overige delen zijn originele fenderparts, dus geen goedkope namaak.
Elementen sin. Van Seymour Duncan, een classica 55 in de neck en een little59 in de brug. Deze kan door een S1 switch als snglecoil gebruikt worden.
Deze S1 switch zit in de volume knop.
De schakelaar is een 5 way switch
De body is geolied en de hals gelakt, deze voelt zeer glad aaan en speelt heerlijk, gaat niet plakken zoals bij de huidige gitaren.

Waarschijnlijk in jullie oren een domme vraag. Maar waar is meestal een telecaster geaard? Bij een strat weet ik het te vinden. Maar met een tele helemaal nog niet op de hoogte!!

Groetjes

Dutch66
6 februari 2017, 13:21
Zodra ik ga spelen of de snaren aanraak is de brom helemaal verdwenen.


Groetjes


Oftewel de gitaar functioneert gewoon naar behoren, zie verder post 6 ...

Hombra
6 februari 2017, 13:34
Oke dus de ruis is bij deze gitaar normaal?

Erik de Perik
6 februari 2017, 14:05
Tele is onder de brug geaard. Enkelspoel elementen geven meer noise, vandaar dat een dubbelspoel "humbucker" heet ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

piezo
6 februari 2017, 19:27
TS geeft aan dat de brom niet continu is, maar alleen wanneer de snaren niet worden aangeraakt. Dat sluit de door jouw beschreven brom denk ik uit en vermoed ik toch een aardeprobleempje van de gitaar.
Sorry Mark, je hebt het echt mis. Maar het is al eerder uitgelegd hier en ik heb geen zin het nog eens te doen.

Hombra
6 februari 2017, 20:04
Ik hoor nu van een kennis het tegenovergestelde!!
Die zegt:
Als er een ruis zit en je raakt je snaren aan en de ruis is weg. Dan is je gitaar juist wel goed geaard???
Wie heeft het bij het rechte eind??

Midwolda
6 februari 2017, 20:14
Logisch nadenken, Hombra. Als jij de snaren aanraakt en de brom verdwijnt dan ben jij dus de aarde.
De gitaar is dan van zichzelf wel of niet goed geaard?

Hombra
6 februari 2017, 20:34
Oke, ben blond he!!
Ben een leek op dit gebied, dus vandaar dat ik hier advies vraag!! :makeup:

Maar klopt het nu, dat er niets aan de hand is en dat het normaal is dat er ruis/brom is als ik de gitaar alleen bij het hout vasthoud?

Dutch66
6 februari 2017, 20:37
Oke, ben blond he!!
Ben een leek op dit gebied, dus vandaar dat ik hier advies vraag!! :makeup:

Maar klopt het nu, dat er niets aan de hand is en dat het normaal is dat er ruis/brom is als ik de gitaar alleen bij het hout vasthoud?


Yep, once again ...

Erik de Perik
6 februari 2017, 22:13
Yep, once again ...

I second that.