PDA

View Full Version : Ik heb mn serial gecheckt van mn strat..



Braml
2 februari 2017, 22:39
Mn fender american standard strat. Gekocht in juli 2013, nieuw in de winkel. "Nieuw"...

Ik check zojuist voor het eerst de serial op internet, blijkt dat mn strat in 2009 gebouwd is. Wat de fuck. Is dit normaal? Toen ik hem kocht raadde een maat van me die strat nog speciaal aan omdat ze er sinds een jaar custom shop fat 50's in stopten.

Nu ben ik altijd zeer tevreden geweest met mn strat hoor, maar ik krijg hier zon zure smaak van in de mond. Ook omdat ik bij deze winkel wel meer rare dingen heb meegemaakt die me niet aanstaan.. ik kom er ook nooit meer.

Braml
2 februari 2017, 22:44
Wat ik wou vragen is: is dit normaal? Zoudrn jullie hier wat mee doen?

macwilliams
2 februari 2017, 22:48
Jep, een paar andere pickups erin douwen, custom shop fat 50's ofzo.

FruscianteFan
2 februari 2017, 22:50
Bij Schreeven hangt (of hing, al een tijdje niet mee geweest) een Gibson ES-335. Die hangt er al sinds ik me kan herinneren, ik heb er in 2010 eens op gespeeld en toen hing ze er al een paar jaar.

Tsjah, je zou verwachten dat producten sneller verkocht raken, maar soms gebeurt dat niet. Zolang er niet teveel sporen op komen, kan het als nieuw te boek blijven staan. Ik zie het probleem niet zo, tenzij je destijds nog hebt gecheckt hoe nieuw de gitaar daadwerkelijk was.

Remork1970
2 februari 2017, 22:52
Ja maar als jij de eerste bent die het ding aankoopt is ie toch nieuw?
Heeft het feit dat ie in 2009 gebouwd is toch niets mee uit te staan?

Remork sluiten.

Stoffel43
2 februari 2017, 22:52
Ik neem aan dat je nummer dan begint met Z9?
In dat geval zou hij 4 jaar op stock gezeten hebben. Lijkt me wel sterk, maar niet onmogelijk.
Veel kan je daar helaas niet aan doen denk ik. Maar als je tevreden bent, waarom dan die zure smaak? Ik begrijp het ergens wel, maar van de andere kant is er toch niks mis mee?
't Is wel niet netjes van de shop, dat dan weer wel... ze hadden dit wel even kunnen vermelden en eventueel iets van de prijs kunnen af doen.

denis.hermans
2 februari 2017, 22:53
Ben je zeker dat die database wel juist is.
Ik zou gewoon tevreden blijven met mijn gitaar als ik dat voorheen ook al was. Blijkbaar heb je die fat 50's niet nodig.

Erik de Perik
2 februari 2017, 22:56
Dat noemen ze NOS en da's helemaal de bom...!!

macwilliams
2 februari 2017, 22:58
Geen enkele gitaar is werkelijk nieuw.

Braml
2 februari 2017, 23:00
Nee ik ben ook heel tevreden met mn strat. Maar blijkbaar heb ik toch iets anders gekocht dan waar ik voor ging. Hoe blij ik ook ben met mn gitaar, dat kan toch niet de bedoeling zijn.

En zoals ik al zei ik heb al wat slechte ervaringen met die winkel gehad en heb op basis daarvan al besloten er niet meer heen te gaan. Nu wordt mijn beeld van die winkel alleen maar slechter. Ik krijg daar gewoon een zure smaak van in mn mond.

Stoffel43
2 februari 2017, 23:03
Goed besluit dan om er niet meer heen te gaan.
Maar vergeet dat gewoon en beleef plezier aan de gitaar die je voorheen ook plezier bezorgde. Het kan trouwens best wel eens zo zijn dat deze voor jou beter in de hand ligt of klinkt dan die 2013.

Braml
2 februari 2017, 23:11
Nogmaals. Ik krijg een zure smaak van die winkel en die mensen die er werken. Niet van mn gitaar... en ik had al besloten er niet weer heen te gaan.

macwilliams
2 februari 2017, 23:15
Dus in feite is er niks aan de hand.

Stoffel43
2 februari 2017, 23:26
... maar ik begrijp je wel. Gewoon even je verhaal en je bedenkingen ergens kwijt kunnen kan al opluchten.
Ik heb hier precies zo'n winkel in de buurt zitten waarvan ik gezworen heb om nooit meer binnen te komen. En tot hiertoe is me dat prima gelukt. Alternatieven genoeg!

Rogueny
2 februari 2017, 23:29
Ik snap wel de frustratie. Je wilt goed goed ingelicht worden over t product dat je koopt. Ik loop tegenwoordig geen gitaren winkel meer binnen zonder een smartfone. als een gitaar mijn interesse wekt, check ik altijd even wat vriendje Google er over zegt. Die overijverige verkopers vind ik persoonlijk enkel irritant. Laat me gewoon wat dingen testen, als ik vragen heb dan hoor je t wel.

jutter
2 februari 2017, 23:29
Het is natuurlijk niet leuk BramL om te ontdekken dat jouw gitaar niet van 2016/2017 is, want dat verwacht je toch? Aan de andere kant is het wel zo dat één uit 2016 ook niet nieuw meer is. En als je er tevreden mee bent zou ik er mooi op blijven spelen. Mocht je later beslissen om hem toch weg te doen dan maakt het qua waarde niet zoveel meer uit. Maar heb je je wel afgevraagd waarom hij zolang in de winkel gehangen heeft? Mankeert er iets aan?

Stoffel43
2 februari 2017, 23:33
Wie zegt dat ie al die tijd in de winkel gehangen heeft?
Het kan natuurlijk ook perfect zo zijn dat ie zolang ergens in één of ander magazijn netjes in z'n koffer opgeborgen lag.

Braml
2 februari 2017, 23:38
Jutter: het gaat hier om een gitaar die ik in juli 2013 kocht. Ik verwachtte dus een gitaar uit 2013, of hooguit 2012. Ik wou die custom shop fat 50's ook graag waar die maat van mij zo gek op was.

Verder, stoffel rogueny en jutter bedankt voor het begrip, ik wil idd gewoon mn frustratie en mn verhaal kwijt. Je betaalt grof geld voor zon ding, dan wil je ook weten wat je koopt. Maar goed, toen was ik 19, met mn krantenwijk cenjes een gitaar bij elkaar gespaard.... weer wat geleerd :)

Macwilliams als je niets nuttigs te zeggen hebt zeg dan aub niets..

maxdb
3 februari 2017, 00:45
wat mij betreft heeft macwilliams gelijk, ik heb een gitaar die 30 of 40 jaar oud is, je merkt het verschil niet met het bespelen ervan. Ik kocht een effecten bak die in 2014 verkocht was(bon gezien), volgens het serie nummer is ie in 2011 uit de fabriek gekomen, hij klinkt of werkt er niet minder om...

vulvasonic
3 februari 2017, 00:45
Bij Schreeven hangt (of hing, al een tijdje niet mee geweest) een Gibson ES-335. Die hangt er al sinds ik me kan herinneren, ik heb er in 2010 eens op gespeeld en toen hing ze er al een paar jaar.

Tsjah, je zou verwachten dat producten sneller verkocht raken, maar soms gebeurt dat niet. Zolang er niet teveel sporen op komen, kan het als nieuw te boek blijven staan. Ik zie het probleem niet zo, tenzij je destijds nog hebt gecheckt hoe nieuw de gitaar daadwerkelijk was.
Klopt. En daarom heb ik ooit bij Schreeven een bloedgeile Les Paul huppeldepup DC gekocht voor €1300,- , terwijl het prijskaartje €1750,- liet zien. Ik vertelde ze dat ik geïnteresseerd was in de gitaar die ze er al 5 of 6 jaar hadden hangen en die ze dus hadden ingekocht in een periode waarin de euro heel gunstig lag t.o.v. de dollar, en dat ik best bereid was om het ding voor 1200 te kopen, en zo niet, dat ze dan over 6 jaar nóg met die plank zouden blijven zitten. En daar had ik natuurlijk helemaal gelijk in. Bovendien was het goud op de stemmechanieken al bijna weggepoetst, dus..... Ze kwamen me tegemoet en ik mocht de gitaar dus voor 1300 meenemen.

Later heb ik het er nog eens met iemand van Schreeven over gehad. Die gasten verkopen vrijwel geen dure gitaren. Zeker niet toen Max nog in Nijmegen zat. Ze hebben ze omdat ze een zo breed mogelijk aanbod willen hebben. Maar gasten die op zoek zijn naar een 335 (bijvoorbeeld) gaan liever naar een zaak waar ze er meteen 10 kunnen uitproberen. Daarom valt er best eens te onderhandelen. :D

macwilliams
3 februari 2017, 07:11
wat mij betreft heeft macwilliams gelijk, ik heb een gitaar die 30 of 40 jaar oud is, je merkt het verschil niet met het bespelen ervan. Ik kocht een effecten bak die in 2014 verkocht was(bon gezien), volgens het serie nummer is ie in 2011 uit de fabriek gekomen, hij klinkt of werkt er niet minder om...

Thanks man, dit is ook wel wat ik ongeveer bedoel. Nu is het verschil maar een paar jaar en is het geen gitaar van een bedrag met vier nullen maar hij is er blij mee. Daarbij is het bij ons, heb een zwarte Gibson LP custom uit '70, natuurlijk wel een tweedehands gitaar en waren wij op de hoogte toen we hem gingen aanschaffen. Daarbij heb ik wel het serienummer gecontroleerd, er werd geadverteerd met dat hij uit 1978 zou komen dus feitelijk zou ik boos moeten zijn want hij was nog eens acht jaar ouder, ik liet er het maar bij want de gitaar is waarlijk een juweeltje in geluid.
Had deze gitaar in een winkel gehangen, voor mijn part sinds 1970 per ongeluk ergens in zijn koffer gelegen, toen opgehangen, dan is hij feitelijk, als gitaar zijnde nog steeds nieuw, niet in bezit en bespeeld door een ander. Het is en blijft een nieuwe gitaar. Ik had hen sowieso gekocht. Had ik er later achter gekomen dat hij uit 1970 kwam, of 2009 ipv 2013 dan zou mij dat niks uitmaken. Een goede gitaar nieuw uit de winkel is en blijft een goede nieuwe gitaar ongeacht het bouwjaar. Tenslotte kun je ook zelf vragen uit welk jaar een gitaar komt.

Maar ja, dat is hier helemaal niet aan de orde. Er is iets gebeurd in die winkel wat hem niet aanstaat en nu zit hij met een heel overgelijkt gevoel en komt hij hier vragen om steun. Hij baalt ervan dat er een ander type pick-up in de gitaar zit dan dat hij dacht dat erin zat alleen heeft hij het ook niet kunnen horen, wat maakt het dan een fuck uit, dat je niet op een verjaardagspartijtje kunt zeggen dat je geen "zussemezo fat '50s" in je plankje hebt?

Nou als alles dan toch zo ondraaglijk is dan moet je lekker teruggaan en heel die winkel verbouwen met die gitaar en jezelf verhangen in het trapgat thuis.

Wat nou niks nuttigs te melden.

macwilliams
3 februari 2017, 07:17
Klopt. En daarom heb ik ooit bij Schreeven een bloedgeile Les Paul huppeldepup DC gekocht voor €1300,- , terwijl het prijskaartje €1750,- liet zien. Ik vertelde ze dat ik geïnteresseerd was in de gitaar die ze er al 5 of 6 jaar hadden hangen en die ze dus hadden ingekocht in een periode waarin de euro heel gunstig lag t.o.v. de dollar, en dat ik best bereid was om het ding voor 1200 te kopen, en zo niet, dat ze dan over 6 jaar nóg met die plank zouden blijven zitten. En daar had ik natuurlijk helemaal gelijk in. Bovendien was het goud op de stemmechanieken al bijna weggepoetst, dus..... Ze kwamen me tegemoet en ik mocht de gitaar dus voor 1300 meenemen.

Later heb ik het er nog eens met iemand van Schreeven over gehad. Die gasten verkopen vrijwel geen dure gitaren. Zeker niet toen Max nog in Nijmegen zat. Ze hebben ze omdat ze een zo breed mogelijk aanbod willen hebben. Maar gasten die op zoek zijn naar een 335 (bijvoorbeeld) gaan liever naar een zaak waar ze er meteen 10 kunnen uitproberen. Daarom valt er best eens te onderhandelen. :D

Een echte "winkeldochter" met korting scoren is idd ook cool. Ik ga denk ik over een jaar of twintig maar eens naar die winkel toe. Als die gibson er dan nog hangt neem ik 'm mee met flinke korting.

no 1 hops
3 februari 2017, 07:58
Jutter: het gaat hier om een gitaar die ik in juli 2013 kocht. Ik verwachtte dus een gitaar uit 2013, of hooguit 2012. Ik wou die custom shop fat 50's ook graag waar die maat van mij zo gek op was.
. NIVEA oftewel Niet Invullen Voor Een Ander: je verwachtte iets, maar heb je dat ook bij de winkel gecheckt? Is dit een .... met ...... pickups? Dat heet in de verkoopwet onderzoeksplicht.
Als koper ben je verplicht zelf uit te zoeken of het product aan je verwachtingen voldoet, dus uitproberen en vragen naar de specs.
Als dit laatste belangrijk is had je dat in je koopovereenkomst moeten vastleggen voor als dit later niet zo zou blijken te zijn.
De verkoper heeft echter ook een plicht, jou de gevraagde informatie geven en daarin correcte informatie versterken.
Als dit laatste niet zou zijn gebeurt, je hebt gevraagd maar geen juist antwoord gekregen, en je kan dit aantonen dan kan je daarmee terug naar de winkel. Nu heb je blijkbaar je eigen vraag/wens zelf beantwoord met een veronderstelling en dat is deze keer niet de fout van de winkel.
een levensles, gebeurt je nu nooit meer ;-)
de doorstroom van producten is denk ik niet zo groot als dat we soms denken, dus het is allemaal wel nieuw, ongebruikt, maar niet altijd het nieuwste

Stoffel43
3 februari 2017, 08:31
Ach, het is waar, met de gitaar is niks aan de hand.
Maar het gaat 'm immers al lang niet meer over deze gitaar. Er was al een slecht gevoel over deze winkel. En dit versterkt deze frustratie natuurlijk weer.
Ik zou er ook van uitgaan dat ik een nieuw (lees recent) product meekrijg als ik in een winkel wat koop. Als die pu's zo belangrijk zijn had ik er wel even om geïnformeerd, maar zie dit dan als een leerschool. Volgende keer zal je dat dan wel doen.

budje
3 februari 2017, 08:36
Als ik een gitaar bespeel, en hij bevalt zo goed dat ik m wil kopen, wat maakt t dan uit of ie een week, drie maanden of 5 jaar in een magazijn heeft gelegen?

denis.hermans
3 februari 2017, 08:45
Ik begrijp je frustratie/teleurstelling ook wel hoor maar misschien is je gitaar (voor jou) wel gewoon beter dan de nieuwere versie....

Puur juridisch kun je m.i. niets ondernemen.

Als je geen goed gevoel hebt mbt de winkel zou ik deze inderdaad gewoon vermijden.

Braml
3 februari 2017, 08:55
Vulvasonic: jij kreeg ten minste nog korting, ik moest gewoon vol betalen! :noob:

Macwilliams: ik ga verder niet op je in, maar: hoezo géén 4 nullen? die gitaar kostte gewoon 1225 euro destijds.

No 1 hops: Ik heb het inderdaad niet gecheckt toen, dus daarom zei ik: ik was 19 toen, het was mn eerste grote aankoop wat muziek betreft. Weer wat geleerd dus.

macwilliams
3 februari 2017, 09:01
Je ziet dus in dat ik gelijk heb. Mooi.
Nu nog even je persoonlijke frustratie kwijtraken inzake die winkel en dan kun je weer oprecht genieten van je fijne en goed klinkende gitaar.

macwilliams
3 februari 2017, 09:06
Ik begrijp je frustratie/teleurstelling ook wel hoor maar misschien is je gitaar (voor jou) wel gewoon beter dan de nieuwere versie....

Puur juridisch kun je m.i. niets ondernemen.

Als je geen goed gevoel hebt mbt de winkel zou ik deze inderdaad gewoon vermijden.

Wij noemen dat "geen poot om op te staan" en inderdaad, als het je ergens niet aanstaat staat het je vrij om er niet heen te gaan. Doe je dat wel dan is de kans groot dat je je daarna niet fijn voelt. Dat hoeft dan niet eens aan de winkel of het personeel te liggen, tenslotte ging je er zelf niet bevooroordeeld naar binnen.
Gelukkig heb ik een sterkere maag en onderzoek ik eerst wel grondig voordat ik mezelf een "kat in een zak" aanschaf. Maar dat gaat hier niet op want de gitaar was blijkbaar gewoon nieuw, niet eerder verkocht.

mountainman
3 februari 2017, 09:56
Wat mij verbaast is de verbazing van de TS. Om dus maar een direct antwoord op de vraag te geven: Ja, dat is normaal. Sommige gitaren hangen gewoon jaren in een winkel. 4 jaar valt eigenlijk best mee. Ik vermoed dat als je hier onderzoek naar zou doen het resultaat je nog wel veel meer zal verbazen.

Een beetje handige winkelier doet zo'n winkeldochter in de aanbieding om plaats te maken voor nieuwe modellen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Het is tenslotte geen product dat bederft door langdurig verblijf in de winkel. Hooguit kunnen er wat gebruiksporen ontstaan vanwege veel bepoteld worden door klanten. Maar goed, dat laatste kun je zelf checken en er eventueel op afdingen.

Da Vinci
3 februari 2017, 10:01
Ik vind het vooral raar dat je een gitaar koopt voor het geluid van de Fat 50's en er pas na een paar jaar met plezier spelen adhv het artikelnummer achter komt dat er andere pups in zitten en dan ineens niet meer gelukkig bent met die gitaar :???:

dagrim1
3 februari 2017, 10:13
Njah, hier valt de winkel weinig te verwijten wat mij betreft...

Als jij specifieke eisen en wensen heb is het minste wat je kunt doen even vragen of deze gitaar idd voldoet aan die eisen (in dit geval die pickups). Maar hoe kan de winkel weten wat jij precies in je hoofd hebt als je dit niet uitspreekt en niet meer in diepte navraagt.

Dat je meer nare ervaringen met die shop hebt is een ander ding, en groot gelijk dat je daar niet meer komt dan... Maar in dit geval is het helaas toch eigen schuld dikke bult (en hey, dit soort dingen zijn mij ook overkomen hoor dus dit is niet lullig bedoeld verder ;) )

the sure thing
3 februari 2017, 10:14
Hij wil zn hart gewoon luchten jonguh

STERKTE!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

macwilliams
3 februari 2017, 10:17
Ik vind het vooral raar dat je een gitaar koopt voor het geluid van de Fat 50's en er pas na een paar jaar met plezier spelen adhv het artikelnummer achter komt dat er andere pups in zitten en dan ineens niet meer gelukkig bent met die gitaar :???:

Precies wat ik zei toch? Ik koop altijd een gitaar op gehoor, niet op specs. En als ik'm dan ook nog eens mooi vind is dat weer meegenomen.

iWishmaster
3 februari 2017, 10:17
Klopt. En daarom heb ik ooit bij Schreeven een bloedgeile Les Paul huppeldepup DC gekocht voor €1300,- , terwijl het prijskaartje €1750,- liet zien. Ik vertelde ze dat ik geïnteresseerd was in de gitaar die ze er al 5 of 6 jaar hadden hangen en die ze dus hadden ingekocht in een periode waarin de euro heel gunstig lag t.o.v. de dollar, en dat ik best bereid was om het ding voor 1200 te kopen, en zo niet, dat ze dan over 6 jaar nóg met die plank zouden blijven zitten. En daar had ik natuurlijk helemaal gelijk in. Bovendien was het goud op de stemmechanieken al bijna weggepoetst, dus..... Ze kwamen me tegemoet en ik mocht de gitaar dus voor 1300 meenemen.

Later heb ik het er nog eens met iemand van Schreeven over gehad. Die gasten verkopen vrijwel geen dure gitaren. Zeker niet toen Max nog in Nijmegen zat. Ze hebben ze omdat ze een zo breed mogelijk aanbod willen hebben. Maar gasten die op zoek zijn naar een 335 (bijvoorbeeld) gaan liever naar een zaak waar ze er meteen 10 kunnen uitproberen. Daarom valt er best eens te onderhandelen. :D

Dat is nu precies de winkel waar ik de rest van mijn leven nooit meer een voet binnen zet :sssh:.
Edit: Wacht, ik ben in de war met EIG. Schreeuven is geen denderende winkel, maar daar heb ik zelf eigenlijk nooit echt slechte ervaringen gehad. Met uitzondering van kennis van het personeel dat af en toe wat te wensen overlaat.

Ontopic: zolang de gitaar qua specs niet afwijkt van wat je gekocht hebt is er natuurlijk niks aan de hand, als dat wel het geval is, is het op zijn zachtst gezegd niet netjes van het personeel. Afgezien daarvan zeggen specs lang niet alles natuurlijk. Een goede gitaar is een goede gitaar. Beetje tweaken met pickups/hardware doet uiteindelijk bijna iedere gitarist wel een keer.

Tupelo
3 februari 2017, 10:26
Klinkt voor mij ook niet ongebruikelijk.
D.w.z. de laatste keer dat ik een nieuwe gitaar kocht, en niet 2ehands zocht, maar muziekwinkels afstruinde, zag ik soms ook gitaren jaren lang in de winkel hangen.
Bij mij in de buurt heeft heel lang een LP DC Faded gehangen, die bij Feedback al een pricedrop had gehad tot 700 euro (zijn ze werkelijk ooit geweest, moet je zien wat sommige mensen nu 2ehands vragen !!) die daar voor 990 euro hing ofzo.
Herinner mezelf vroeger bij Ebben, dat er eens wat Patrick Eggle, een Blade, en een LP Custom met EMG's hing, jaar of 3 zonder verkocht te zijn, onduidelijk hoe lang daarvoor ze er al hingen, en jaren later hing sommig van dat spul er nog.
In jouw geval zou ik het meer zoeken in het gekloot met Fender, dat ze namen recyclen, allerlei specs hebben weer aanpassen, en er eigenlijk één doorzichtig bos van gitaren met verschillende specificaties van maken zo.

FruscianteFan
3 februari 2017, 10:50
Ach, het is waar, met de gitaar is niks aan de hand.
Maar het gaat 'm immers al lang niet meer over deze gitaar. Er was al een slecht gevoel over deze winkel. En dit versterkt deze frustratie natuurlijk weer.
Ik zou er ook van uitgaan dat ik een nieuw (lees recent) product meekrijg als ik in een winkel wat koop. Als die pu's zo belangrijk zijn had ik er wel even om geïnformeerd, maar zie dit dan als een leerschool. Volgende keer zal je dat dan wel doen.

Hey ja, dat heb ik met EIG en met Max (in Nijmegen althans). De oplossing is simpel, gewoon niet meer naar binnen gaan. Als het ter sprake komt, leg ik meestal uit waarom ik ben afgeknapt op die winkels - dan kan iemand anders de afweging voor zichzelf maken.

Maar... laat het los! Je weet nu meer over je gitaar dan eerst. Denk ik, althans. Als ik het serienummer van mijn - in 2007 nieuw gekochte - Jaguar check, kom ik op 1993 ofzoiets. Klopt geen reet van, maar het boeit me ook niet echt.

@ Mario, weet jij zo of die ES335 er nog hangt? Op de site staat ze namelijk niet meer.

Braml
3 februari 2017, 11:31
Ik zeg zo duidelijk dat ik gewoon blij ben met mijn gitaar, en om de een of andere reden maken mensen er van dat ik dat niet ben...

ik laat het ook wel los, dus maak jullie maar niet druk. Mijn gitaar is mijn gitaar en die is gewoon goed.

showband
3 februari 2017, 11:35
stel nou dat je het serienummer naloopt.
En er dan achterkomt dat het een zeldzame 1962 is die N.O.S. daar hing en nu 15.000 euro waard is?

Was je dan ook boos geweest dat ie niet "net uit de fabriek" in de winkel hing.

Die vraag is een deel van het antwoord wat je zoekt volgens mij.

Braml
3 februari 2017, 12:14
Ugh... jullie blazen dit probleem op in totaal de verkeerde richting. Ik reageer niet meer op dit topic, jullie begrijpen me toch verkeerd...

Zonno
3 februari 2017, 12:28
Ugh... jullie blazen dit probleem op in totaal de verkeerde richting. Ik reageer niet meer op dit topic, jullie begrijpen me toch verkeerd...

Mensen klagen hier nou eenmaal graag over mensen die klagen.

Erik de Perik
3 februari 2017, 12:33
Mensen klagen hier nou eenmaal graag over mensen die klagen.

Klaagt Zonno......


Maar goed, ik heb verschillende keren gelezen over '58, '59, '60 Les Paul's die jaren lang in de winkel hebben gehangen, voordat ze verkocht werden. Eentje had zolang in de etalage gestaan, vol in het zonnetje, dat het al een honey burst geworden was!

Hendriks
3 februari 2017, 12:46
Misschien is die strat nog wel ouder , bij Fender pakken ze lukraak parts uit het magazijn voor assemblage en kan het zomaar voorkomen dat er een paar jaar verschil in leeftijd tussen de hals en bodie zit .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

macwilliams
3 februari 2017, 12:59
stel nou dat je het serienummer naloopt.
En er dan achterkomt dat het een zeldzame 1962 is die N.O.S. daar hing en nu 15.000 euro waard is?

Was je dan ook boos geweest dat ie niet "net uit de fabriek" in de winkel hing.

Die vraag is een deel van het antwoord wat je zoekt volgens mij.

Dan is het geen winkeldochter maar een bruidsschat.


Ugh... jullie blazen dit probleem op in totaal de verkeerde richting. Ik reageer niet meer op dit topic, jullie begrijpen me toch verkeerd...

Aggohh denk je? :seriousf:

Da Vinci
3 februari 2017, 13:28
Ik zeg zo duidelijk dat ik gewoon blij ben met mijn gitaar, en om de een of andere reden maken mensen er van dat ik dat niet ben...

ik laat het ook wel los, dus maak jullie maar niet druk. Mijn gitaar is mijn gitaar en die is gewoon goed.

Dat zeg je ook duidelijk. Maar ik zie ook wat andere passages waaruit ik wel snap dat mensen toch ook wat anders proeven dan uitsluitend puur geluk. Bijvoorbeeld...






[..]
Wat de fuck. Is dit normaal?
[...]
ik krijg hier zon zure smaak van in de mond.
[..]




Wat ik wou vragen is: is dit normaal? Zoudrn jullie hier wat mee doen?




[...]
Nu wordt mijn beeld van die winkel alleen maar slechter. Ik krijg daar gewoon een zure smaak van in mn mond.




Ik verwachtte dus een gitaar uit 2013, of hooguit 2012. Ik wou die custom shop fat 50's ook graag waar die maat van mij zo gek op was.

[...] ik wil idd gewoon mn frustratie en mn verhaal kwijt. Je betaalt grof geld voor zon ding, dan wil je ook weten wat je koopt. [...] weer wat geleerd :)

Milko
3 februari 2017, 13:32
Ik zou me er niet druk over maken. Het zou kunnen dat die gitaar lang in een magazijn heeft gestaan voordat hij bij die muziekwinkel terecht is gekomen. Je komt toch weleens tegen dat een winkel een paar achtergebleven exemplaren van een serie die niet meer wordt gemaakt heeft opgekocht en voordelig aanbiedt.

Of heb je het idee dat hij eigenlijk niet nieuw was op het moment van aankoop maar een tweede handsje die er nog goed uitzag?
Aan de fretjes kun je toch meestal wel goed zien of er langere tijd op gespeeld is.

Milko sluiten.

Tupelo
3 februari 2017, 16:16
Ik zeg zo duidelijk dat ik gewoon blij ben met mijn gitaar, en om de een of andere reden maken mensen er van dat ik dat niet ben...

ik laat het ook wel los, dus maak jullie maar niet druk. Mijn gitaar is mijn gitaar en die is gewoon goed.
Toch heb je een punt hoor.
Vind ik.
Maar ik stick ook ff tot mijn eigen reactie in dezen.
Allerlei namen worden gerecycled, en het ene jaar is een gitaar met naam en specificatie A, zus, een andere jaargang specificatie A, zo...
Je moet op het autistische af als mr. Fingers hier zijn, of Pepe ofzo, serieus onderzoek doen naar vanalles, om door de bomen het bos nog te kunnen zien.
Ze jassen er maar een specificatie op, maar what good is dat wanneer er het ene jaar die pups in zitten, het andere jaar andere ?

vulvasonic
3 februari 2017, 20:38
@ Mario, weet jij zo of die ES335 er nog hangt? Op de site staat ze namelijk niet meer.
Er hangt EEN ES335, maar of het 'jouw' ES335 is weet ik niet. :)

FruscianteFan
3 februari 2017, 20:42
Er hangt EEN ES335, maar of het 'jouw' ES335 is weet ik niet. :)

Zunne rooie met lichte flame maple top voor 1995?

vulvasonic
3 februari 2017, 22:43
Zunne rooie met lichte flame maple top voor 1995?
Unnen rooie met lichte flame maple top (veneer) voor een prijs die ik niet heb durven aanschouwen uit angst dat het me zou blijven achtervolgen. :)

Misery Signals
5 februari 2017, 23:49
In 2003 een Gibson Nighthawk Landmark nieuw gekocht in de winkel, serial zei 1996. Geen enkel probleem. Mooie gitaar, mooie prijs. Even wat opzoekwerk verrichten vooraf en prijzen checken.

Ik geloof da er hier in de plaatselijke winkel nog een gele Jackson Professional hangt die er al sinds 1996 is. Daar zullen ze toch wel eens wat af moeten doen, was indertijd al omgerekend bijna 2500 gulden haha!

MS

Plant
5 februari 2017, 23:55
Ik geloof da er hier in de plaatselijke winkel nog een gele Jackson Professional hangt die er al sinds 1996 is. Daar zullen ze toch wel eens wat af moeten doen, was indertijd al omgerekend bijna 2500 gulden haha!

MS

In 1996 was ze dan waarschijnlijk spierwit :D

Marc1974
10 februari 2017, 11:23
BramL

Waar heb je die gitaar gekocht? Heb zelf bij mijn eerste goede gitaar behoorlijk massel gehad dat ik een goede heb gekocht. Was een CP60. Was toen niet zo op de hoogte als nu tien jaar later. Heb in 2012 een american standard telecaster aangeschaft. Die moesten ze bestellen. Dus was er toen ook vrij zeker van dat het een nieuwe was. Aan de andere kant die gitaar was zoveel aan veranderd dat je het meteen zag als hij bijvoorbeeld uit 2011 was ipv 2012. Alleen al de belly cut was in het oog springend.

Weet niet waar je vandaan komt, maar zelf ga ik al jaren naar Kaj's guitarstore in Enschede. Ook toen het nog American guitarstore was.

Rooker
10 februari 2017, 19:43
Ik snap je teleurstelling wel hoor! Zelf exact dat soort zaken meegemaakt. Ik ga er nu inmiddels van uit dat je mits heel goed vooronderzoek pertinent genaaid word in gitaar wereld. Als je mazzel hebt, zoals in jou geval. Koop je een model wat niet het model is wat je dacht maar wel een hele fijne gitaar. In mijn geval koop je een paar keer voor een vermogen brandhout. Dit kwam in mijn geval omdat ik na het lange sparen en dan eindelijk gaan testen me waarschijnlijk op verkoopadres zo opgelaten voelde dat ik geen gedegen onderzoek meer kon doen door de adrenaline. Want zeg zelf. Een nieuwe gitaar is het uitkomen van een droom. Dus niet zomaar iets.
Iemand meenemen die ook gitarist is, liever nog wat ervarener als jij zelf en totaal geen belang heeft bij de aanschaf is dus ook zeer raadzaam.
Nog even als troost.. al ben je natuurlijk al blij met je gitaar... die fat 50's zijn los te koop en zitten in alle usa standards. Heeft dus natuurlijk geen reet met custom te maken. Alleen iedereen vreet het. De mexicaanse lijn is voorzien van customshop 69's (iig de eerste oplage). Dat waren toen "de" pickups. Nu hoor je niemand er meer over. De pickups in jou strat zijn nog het meest custom en in de toekomst minder makkelijk te vinden. Alle Fender pickups zijn kwalitatief erg goed. En de verschillende soorten is enkel smaak.

California Jam
11 februari 2017, 12:25
Ik zou het juist cool vinden als je een 'nieuwe' plank koopt en dat ding blijkt een oudje te zijn....

catab
11 februari 2017, 19:04
Ik zou het juist cool vinden als je een 'nieuwe' plank koopt en dat ding blijkt een oudje te zijn....

Nou ik niet, een winkel behoort gewoon de juiste informatie te geven niet meer of minder.
En niet als je er naar vraagt maar gewoon spontaan.
Daarom sta je in een winkel en niet bij een particulier (al moet die ook gewoon de juiste informatie geven).
Als ik een andere auto koop en het blijkt dat deze ouder is als eerst afgesproken zou ik me ook bekocht voelen.
Gitaren ligt het vaak wel iets anders maar het verhaal van de verkoper moet gewoon de juiste zijn.
De klant mag er dan iets van vinden.

Braml
12 februari 2017, 11:48
Weet niet waar je vandaan komt, maar zelf ga ik al jaren naar Kaj's guitarstore in Enschede. Ook toen het nog American guitarstore was.

Kaj's guitar store is wel bereikbaar voor mij. Ik kom uit de buurt. Ik heb mijn gitaar gekocht in hengelo bij Huigens.


Ik zou het juist cool vinden als je een 'nieuwe' plank koopt en dat ding blijkt een oudje te zijn....

2009 kun je geen oudje noemen toch?


Nou ik niet, een winkel behoort gewoon de juiste informatie te geven niet meer of minder.
En niet als je er naar vraagt maar gewoon spontaan.
Daarom sta je in een winkel en niet bij een particulier (al moet die ook gewoon de juiste informatie geven).
Als ik een andere auto koop en het blijkt dat deze ouder is als eerst afgesproken zou ik me ook bekocht voelen.
Gitaren ligt het vaak wel iets anders maar het verhaal van de verkoper moet gewoon de juiste zijn.
De klant mag er dan iets van vinden.

Dit is ook een beetje het punt dat ik wou maken. Ik vroeg mij daarbij ook af of het normaal was dat dit gebeurt, en of dat ook betekent dat ik in het vervolg dus beter alles over een gitaar kan navragen/checken. Toen ik deze gitaar kocht dacht ik dat je gewoon het nieuwste van het nieuwste kreeg als je in de winkel een (niet 2ehands) gitaar kocht.

Maar goed weet je, mijn strat is echt ideaal voor mij. Speelt en klinkt perfect. Ik vind het ook een beauty dus eigenlijk is alles perfect, behalve het feit dat ik tegenwoordig op rosewood val qua looks. Heb er wel eens over gedacht of ik daar wat aan kon doen (bijv een rosewood fender neck bestellen en mijn maple verkopen) maar dit ding speelt en klinkt zo lekker nu dat ik het echt zonde vind om er iets aan te veranderen.

Erik de Perik
13 februari 2017, 00:08
Als je een strat koopt, krijg je natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste. Je koopt een ontwerp uit 1954 waarvan de meeste modificaties niet aansloegen, waarna er weer vrolijk is terug gegrepen op al het oude onder de noemer "vintage."

Als je voor de looks gaat terwijl het instrument perfect speelt en klinkt........ tja :???:

savale
13 februari 2017, 00:48
Niet netjes van de winkel, maar denk dat er niet zo veel verschil in tech zit tussen het 2009 en 2013 model. Pickups zijn ongetwijfeld anders, maar het is ook allemaal een smaak kwestie. Ik zou het nog wel even aan de winkel melden. Ze zullen er waarschijnlijk niks mee doen, maar toch.

Braml
13 februari 2017, 09:04
Als je voor de looks gaat terwijl het instrument perfect speelt en klinkt........ tja :???:

Ik heb zojuist gezegd dat dat precies is wat ik niet doe....

Marc1974
17 februari 2017, 10:12
[QUOTE=Braml;3294396]Kaj's guitar store is wel bereikbaar voor mij. Ik kom uit de buurt. Ik heb mijn gitaar gekocht in hengelo bij Huigens.


Ik heb zelf over Huijgens meer rare verhalen gehoord. Heb zelf ervaren dat het personeel bij de gitaarafdeling niet echt hulpvaardig is en af en toe gewoon bot en kort af.

Wat gitaren betreft kun je beter bij Kaj terecht. Ken zelf iemand die wilde een Ibanez Jem kopen bij Huijgens. Hij kreeg van de betreffende verkoper te horen dat hij de gitaar niet kon betalen en er niet op kon spelen. Daarna is hij naar Kaj gegaan en heeft daar de gitaar gekocht.

Nu wil ik niet explicit reclame maken voor Kaj, maar ben er altijd goed geholpen. Tevens ken ik geen andere. In Wierden schijnt ook een goede zaak te zitten, maar daar ben ik nooit geweest.

Dus conclusie is dat het mooi is dat de gitaar je bevalt, maar dat ik begrijp dat je je een beetje bedonderd voelt. Tevens zou ik zelf geen gitaar bij Huijgens kopen. Maar dat is persoonlijk.

Little Jay
17 februari 2017, 10:44
Ha, cool, bij Huijgens heb ik in 1991 (toen studeerde ik aan de UT) m'n eerste 'echte' gitaar gekocht: een Fender USA American Standard Strat, voor 1195 gulden. De huidige Standard Strats zijn nu €605 zie ik, dus qua prijs nog zo'n beetje hetzelfde na dik 25 jaar. Niet slecht. Heb 'm nog steeds, maar speel er bitter weinig meer op. Serienummer is overigens wel uit 1991 ook :D

Kim Wilson
17 februari 2017, 10:49
Ja, alleen is die €605 voor een MIM standard. De USA Std kost €1249 (in de aanbieding, normaal zijn ze €1500). Klein detail. :)

arjanb01
17 februari 2017, 10:55
Inderdaad.
Heb bij huigens ooit m'n tweede oefenversterkertje gekocht na m'n crappy avora.
Verder daar ooit in 1994 een wah pedaal de jh1 gekocht. Was destijds toen ze nog in dat oude pand zaten een fijne winkel. Die gitaartech was wel een man met verstand van zaken, zo'n bol mannetje.
Toen kaj in '99 in Enschede kwam, ging ik niet meer naar huigens. Gitaarafdeling is behoorlijk ingekrompen en hebben veel oude voorraad, nooit een goed teken.

apekop
17 februari 2017, 11:43
Ik vroeg mij daarbij ook af of het normaal was dat dit gebeurt, en of dat ook betekent dat ik in het vervolg dus beter alles over een gitaar kan navragen/checken. Toen ik deze gitaar kocht dacht ik dat je gewoon het nieuwste van het nieuwste kreeg als je in de winkel een (niet 2ehands) gitaar kocht.

Ja, altijd zelf navragen of checken hoe oud de gitaar is. Anders kun je altijd een korting vragen als hij al heel lang aan de muur hangt in een winkel. Je had bijvoorbeeld kunnen vragen of hij ook die fat 50's pick ups had, als je die perse wou destijds. Later kun je dat de winkel niet meer verwijten als je niks hebt gevraagd. Je weet nooit hoe lang iets al in het rek hangt. Ik snap dat beginners dat niet snel zullen vragen en er vanuit gaan dat het er pas hangt en van een recent jaar is, maar dat is dus niet altijd het geval.

HaroldA
17 februari 2017, 11:48
Ik ben wel heel erg laat bij het feestje, maar wat verwacht je van die winkel? Dat ze een gitaar na een jaar of zo in de kliko gooien; net als een broodje wat net te lang in de vitrine ligt?

En als hij goed speelt en klinkt; wat maakt het dan uit wat voor elementen er in zitten? Blijkbaar heb jij er nooit iets van gemerkt, of je huiswerk niet gedaan. Om dat af te reageren op de winkel vind ik persoonlijk nogal lomp.

Braml
17 februari 2017, 14:00
Ik weet ook wel dat t mn eigen schuld is, en ik heb er ook van geleerd. Dat was ook de bedoeling, volgende keer dat ik ergens een gitaar koop zoek ik dus eerst uit of het precies de gitaar is die ik in gedachten had.

Ben trouwens van de week voor de lol eens op een vrije dag naar kajs guitar store geweest. Was een leuke winkel en de mensen daar waren erg aardig (lieten me zelfs op 2 originele 70's strats spelen!). Ik ben alleen behoorlijk gek op fenders, en het aanbod daarin was er gewoon niet zo groot. Alleen wat exclusieve japanners, wat wel weer erg leuk is. Vond het een leuke winkel in ieder geval.

jutter
17 februari 2017, 14:07
Ik weet ook wel dat t mn eigen schuld is, en ik heb er ook van geleerd. Dat was ook de bedoeling, volgende keer dat ik ergens een gitaar koop zoek ik dus eerst uit of het precies de gitaar is die ik in gedachten had.

Ben trouwens van de week voor de lol eens op een vrije dag naar kajs guitar store geweest. Was een leuke winkel en de mensen daar waren erg aardig (lieten me zelfs op 2 originele 70's strats spelen!). Ik ben alleen behoorlijk gek op fenders, en het aanbod daarin was er gewoon niet zo groot. Alleen wat exclusieve japanners, wat wel weer erg leuk is. Vond het een leuke winkel in ieder geval.

Nee, is niet je eigen schuld. Er lopen namelijk massa's gitaristen rond die geen kennis van serienummers e.d. hebben. Die gaat het alleen om het spelen. Niks mis mee.

jutter
17 februari 2017, 14:08
Ik ben wel heel erg laat bij het feestje, maar wat verwacht je van die winkel? Dat ze een gitaar na een jaar of zo in de kliko gooien; net als een broodje wat net te lang in de vitrine ligt?....

Vreemde reactie van je; daar schiet Braml niets mee op.

Pepe
17 februari 2017, 14:17
Eind goed al goed.
Happy end dan maar?


http://www.ourground.nl/wp-content/uploads/2014/04/costa-rica-massage-with-a-happy-ending.png

macwilliams
17 februari 2017, 21:19
Nee, is niet je eigen schuld. Er lopen namelijk massa's gitaristen rond die geen kennis van serienummers e.d. hebben. Die gaat het alleen om het spelen. Niks mis mee.
Precies, die denken ook niet in van die trendy hipster termen als "vintage" want dat is meer voor verzamelaars die amper een noot kunnen spelen.

jutter
17 februari 2017, 21:49
Precies, die denken ook niet in van die trendy hipster termen als "vintage" want dat is meer voor verzamelaars die amper een noot kunnen spelen.

Exact! Stom gelul.

macwilliams
18 februari 2017, 01:26
Exact! Stom gelul.

Ik ben meer een geënthousiasmeerde gitaarverzamelaar dan een speler maar ik zou m'n ouwe meuk nooit vintage noemen.

Kim Wilson
18 februari 2017, 08:15
Nee, maar vergeleken met jou is niks vintage. :D

ateng
18 februari 2017, 10:29
Ik ben wel heel erg laat bij het feestje, maar wat verwacht je van die winkel? Dat ze een gitaar na een jaar of zo in de kliko gooien; net als een broodje wat net te lang in de vitrine ligt?

En als hij goed speelt en klinkt; wat maakt het dan uit wat voor elementen er in zitten? Blijkbaar heb jij er nooit iets van gemerkt, of je huiswerk niet gedaan. Om dat af te reageren op de winkel vind ik persoonlijk nogal lomp.
Helemaal mee eens!

macwilliams
18 februari 2017, 11:04
Nee, maar vergeleken met jou is niks vintage. :D

Hahahahha:seriousf: owjee een oud grapje, niet alleen dik maar ook oud& lelijk...ernstig ditte.

apekop
18 februari 2017, 16:45
Nee, is niet je eigen schuld. Er lopen namelijk massa's gitaristen rond die geen kennis van serienummers e.d. hebben. Die gaat het alleen om het spelen. Niks mis mee.

In dat geval boeit het ook niet uit welk jaar hij komt.......

Je hoeft ook geen kennis van serienummers te hebben, maar je kan vragen naar de specs. Als je niet doet en dan achteraf gaat zeuren, dan is het je eigen schuld.

Wat HaroldA zegt; je kan niet verwachten dat een winkel al hun gitaren die ze na drie jaar niet hebben verkocht aan het grof vuil meegeven. Ze zouden je evt. wel een korting kunnen aanbieden, maar dat zijn ze niet verplicht. Als je iets koopt zul je je er van te voren wat in moeten verdiepen, geldt voor aankopen op MP maar ook in een winkel.

Maar goed, we vallen in herhaling...

Scip
19 februari 2017, 09:24
Jammer, maar inderdaad; beter verdiepen in de materie voo aankoop. Vind het een beetje vreemd dat je een gitaar koopt die goed voelt en goed klinkt, en vervolgens gaat klagen dat het model toch een andere is dan verwacht. Aan de andere kant; bij Huigens staan inderdaad meer gitaren die er al even staan. Zo heb ik vorige week nog gespeeld op een Epiphone Sorrento die ik al op het oog had toen ik 4 a 5 jaar geleden een andere gitaar zocht. Toen die tijd stond hij er ook al even, maar ze konden me niet echt in de prijs tegemoet komen. t Is wel een kwaliteitsgitaar vind ik, maar de prijs vind ik nog steeds wel wat hoog. Inmiddels is m'n smaak wat veranderd. De service en klantvriendelijkheid vind ik overigens top bij Huigens! Heb er ook verschillende pa-apparatuur en synths gekocht. Ook mijn Vox Nighttrain combo komt er vandaan.

Mocht je overigens nog een baan met gitaren ambieren, dan kun je bij Huigens aan de slag. Ze zitten volgens mij al een tijdje zonder gitaartech. Ze zijn nu overigens wel Fender en Gibson dealer en hebben daarvan de nieuwste modellen staan.

ar250artist
19 februari 2017, 14:04
Je eigen verantwoordelijkheid bij aankoop lijkt me een overbodige discussie, maar toch vind ik ook dat je van een winkelier mag verwachten dat hij duidelijk is over wat hij aanbiedt. De keuze is aan de winkelier welke prijs hij vraagt en aan jou of je die wilt betalen.

SantaX
19 februari 2017, 15:42
Zo heb ik in 2011 een limited edition Am. Strat gekocht bij onze grote Duitse vriend. Ik wist dat het een model uit 2009 was vanwege de painted headstock, maar hij was nog steeds nieuw. Zelf heb ik toen een mailtje gestuurd met de opmerking, joh dat ding ligt al 2 jaar in het magazijn, wat kunnen jullie met de prijs doen? Nooit eerder heb ik een mailtje gestuurd dat zo veel waard bleek te zijn... Kreeg bijna 300 euro van de prijs af daardoor. Denk dat er vrijwel geen marge meer op zat. Moet er bij zeggen, als ik ze niet goedkoper had gekregen had ik ze net zo goed gekocht.