PDA

View Full Version : Aanschaffen eerste gitaar



Metracore
2 februari 2017, 12:27
Beste Leden,

Ik wil binnenkort mijn eerste elektrische gitaar aanschaffen en ik heb zelf niet zo heel veel kennis van gitaren enzo en ik vroeg me af wat voor soort gitaar jullie mij aanbevelen.

Mijn budget zit rond 600 euro inclusief versterker
Ik wil vooral rock muziek gaan spelen en vooral nummers van Nickelback maar ook top 40.
En ik vroeg me af of jullie mij wat advies kunnen geven en misschien een aantal modellen kunnen doorlinken die geschikt voor mij zijn.

Ik ga zelf morgen naar Keymusic en daar verschillende gitaren uitproberen en met jullie input misschien met een meer gerichte doel daar heen kan gaan.

Alvast bedankt iedereen voor jullie input!

Braml
2 februari 2017, 13:17
Mooi budget! Ik denk een Epiphone les paul standard of een Squier Classic vibe stratocaster of telecaster? Ligt er aan of je graag humbuckers of single coils wilt. Dan hou je nog iets minder dan 200 euro over voor een amp als je de gitaar nieuw koopt.

Sander-H
2 februari 2017, 13:28
Ben het eens met Braml en wil nog iets toevoegen: Omdat het je eerste gitaar is is de kans groot dat je deze een keer gaat upgraden/inruilen naar een duurder/beter model. Squier en Epiphone zijn merken die tweedehands goed te verkopen zijn tegen een redelijke restwaarde ten opzichte van een hoop andere minder bekende merken.

Maar laat je niet tegenhouden door een merk als je een gitaar vind die je gewoon lekker vind spelen en waar je je goed bij voelt. Met name de hals is belangrijk voor je speelgenot en als deze niet meteen goed voelt ga je daar zeer waarschijnlijk ook niet aan wennen.

Ga gewoon maar eens een paar uur die lui van Keymusic lastig vallen; vinden ze leuk :D

guitarkid2
2 februari 2017, 13:40
blanco heen gaan
alle combi's binnen jouw budget proberen en maak een top zoveel
een nachtje of meerdere nachtjes overheen laten gaan
je toppers weer ff testen en dan eventueel kopen

btw
voor de gitaar, beding een gratis afstelbeurt waarbij ze er ook nieuwe snaren opzetten

Metracore
2 februari 2017, 13:43
Dankjewel! Uitendelijk op humbuckers. Ik weet niet zo heel goed wat de verschillen, heb tijdelijk van me broer geleend een yamaha GE112 dacht ik en daar merkte ik dat die single coils rare geluiden en radio opvangt kan dat kloppen?

Schrevel
2 februari 2017, 13:46
Dankjewel! Uitendelijk op humbuckers. Ik weet niet zo heel goed wat de verschillen, heb tijdelijk van me broer geleend een yamaha GE112 dacht ik en daar merkte ik dat die single coils rare geluiden en radio opvangt kan dat kloppen?

Humbuckers bucken de hum, oftewel: onderdrukken de brom. Single coils doen dat niet en pikken makkelijk storing op. Daar staat tegenover dat een humbucker ook het heldere hoog van een single coil mee onderdrukt. Vandaar het klankverschil.

Metracore
2 februari 2017, 13:47
Ben het eens met Braml en wil nog iets toevoegen: Omdat het je eerste gitaar is is de kans groot dat je deze een keer gaat upgraden/inruilen naar een duurder/beter model. Squier en Epiphone zijn merken die tweedehands goed te verkopen zijn tegen een redelijke restwaarde ten opzichte van een hoop andere minder bekende merken.

Maar laat je niet tegenhouden door een merk als je een gitaar vind die je gewoon lekker vind spelen en waar je je goed bij voelt. Met name de hals is belangrijk voor je speelgenot en als deze niet meteen goed voelt ga je daar zeer waarschijnlijk ook niet aan wennen.

Ga gewoon maar eens een paar uur die lui van Keymusic lastig vallen; vinden ze leuk :D

Bedankt voor je advies! zowiezo vond ik les paules erg mooie gitaren en volgens mij gebruikt Nickelback deze zelf ook heel veel.
Maar ik ga iedergeval verschillende merken proberen en kijken wat bij me past!

Metracore
2 februari 2017, 13:49
blanco heen gaan
alle combi's binnen jouw budget proberen en maak een top zoveel
een nachtje of meerdere nachtjes overheen laten gaan
je toppers weer ff testen en dan eventueel kopen

btw
voor de gitaar, beding een gratis afstelbeurt waarbij ze er ook nieuwe snaren opzetten

Dankjewel voor je input! zijn vaak bij nieuw koop snaren niet goed of meer iets wat bij mijn stijl past kiezen?

telecastermaster
2 februari 2017, 14:43
Ik ben het helemaal eens met de bovengenoemde commentaren. Ik zou aan de merken alleen nog Yamaha Pacifica toe willen voegen. In jouw geval dan met humbuckers.

Ik zou zelf zoiets kopen als eerste gitaar.https://www.bax-shop.nl/vaderdag/yamaha-pacifica-311h-yns-elektrische-gitaar-yellow-natural-satin
Deze gitaar kan alles: rock, blues, jazz, metal, funk..

Braml
2 februari 2017, 14:45
Nouja ik zou niet voor humbuckers kiezen omdat deze de brom tegengaan, maar vooral omdat het geluid je meer aanstaat. Humbuckers geven gewoon een veel dikker geluid met vaak meer output. Persoonlijk hou ik meer van single coils, en ik heb zelf eigenlijk nooit veel last van brom hoor. Dat onderdruk ik weer met een noise suppressor pedaal.

Zo'n Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro heeft trouwens 2 goeie humbuckers die splitbaar zijn. (je kunt je humbuckers dus "opsplitsen" zodat ze klinken als single coils. Deze gitaar past mooi binnen je budget en je kunt lekker klooien met single coil en humbucker sounds :), en ze zien er ook nog eens zeer fraai uit! Lijkt mij een super gitaartje!

guitarkid2
2 februari 2017, 16:07
Dankjewel voor je input! zijn vaak bij nieuw koop snaren niet goed of meer iets wat bij mijn stijl past kiezen?

omdat volgens mij bij de meeste 'nieuwe' gitaaren de snaren er meestal al dik een jaar opzitten en dus, in imo, wel aan vervanging toe zijn
bovendien een gitaar intoneren met oude snaren is niet echt slim

Milko
3 februari 2017, 13:03
Een Squier Bullet strat is erg voordelig en redelijk goed als je een goed exemplaar treft, dan houd je nog genoeg over om en aardige amp erbij te kopen. Ik zou een goedkope gitaar niet online bestellen maar in een winkel uitproberen. Tussen de goedkopere gitaren zitten ook exemplaren waar ιιn of meerdere dingen niet goed aan zijn. Zoals een driestandenschakelaar die niet goed werkt.

Succes met je zoektocht. Als je iemand kent die verstand van gitaren heeft kun je die persoon vragen mee te gaan.

Milko sluiten.

Braml
3 februari 2017, 13:23
Nou ik zou met een budget van 600 euro niet 130 euro besteden aan een gitaar en de rest aan een amp, eerder andersom. Als zn budget 250 euro was geweest voor amp + gitaar was een bullet strat een optie geweest denk ik.

macwilliams
3 februari 2017, 13:44
Beste Leden,

Ik wil binnenkort mijn eerste elektrische gitaar aanschaffen en ik heb zelf niet zo heel veel kennis van gitaren enzo en ik vroeg me af wat voor soort gitaar jullie mij aanbevelen.

Mijn budget zit rond 600 euro inclusief versterker
Ik wil vooral rock muziek gaan spelen en vooral nummers van Nickelback maar ook top 40.
En ik vroeg me af of jullie mij wat advies kunnen geven en misschien een aantal modellen kunnen doorlinken die geschikt voor mij zijn.

Ik ga zelf morgen naar Keymusic en daar verschillende gitaren uitproberen en met jullie input misschien met een meer gerichte doel daar heen kan gaan.

Alvast bedankt iedereen voor jullie input!

Ik zou, in jouw geval, net als ik toen zelf deed een occasion kopen van bijvoorbeeld marktplaats. Er staat op het moment een epiphone LP te koop uit 1996 voor €200,- en dat kan zomaar een hele goede gitaar zijn.
Is het je eerste gitaar ooit of speelde je tot nu toe op een akoestische gitaar?
Je kunt ook bijvoorbeeld kijken naar een Gibson van zo'n €500,- en kijken naar een ampje van €100 en dan als alles leuk blijft een tijdje later een vette buizenamp kopen. Maar net hoe jij het wilt.

Als het echt je eerste is, neem iemand mee om je te helpen, ook als je naar een winkel gaat. Liefst iemand met een beetje kijk op de zaak.

Dutch66
3 februari 2017, 13:47
Met een (totaal) budget van EUR. 600,==, inderdaad met een grote boog om de Bullets heenlopen.
Van alle problemen die met dit soort 'instappertjes' gepaard (kunnen) gaan, is de eerder genoemde
switch 'the least of your worries...'

Milko
3 februari 2017, 13:49
Een gitaar tweede hands kopen in de lagere prijsklasse zou ik nooit doen. Bij de goedkopre gitaren is het wel handig als je een jaartje garantie hebt.
Een goede amp tweede hands zou ik eerder doen.

Milko sluiten.

Stoffel43
3 februari 2017, 13:53
Ik zou idd ook zeker niet voor zo'n bul(let) kiezen. Met een budget tussen 300 en 400€ kan je best een goede gitaar scoren. En voor 200€ moet je zeker ook een leuke versterker vinden.
Ikzelf heb nooit enig probleem ondervonden bij een single coil gitaar. Klonk altijd prima, nooit geen radiosignaal of iets dergelijks ontvangen...

steeferdesteef
3 februari 2017, 13:54
Met een budget van €600,= kun je heel wat moois kopen.

zou, in jouw geval, net als ik toen zelf deed een occasion kopen van bijvoorbeeld marktplaats. Er staat op het moment een epiphone LP te koop uit 1996 voor €200,- en dat kan zomaar een hele goede gitaar zijn
Ik heb persoonlijk een erg slechte ervaring met een Epi LP uit die tijd. Kostte me toen wel 900 guldens.
Ik vind de Epi's van nu echt veel beter. Een Epi SG vintage Worn Cherry kost nu €225,= bij Musicstore en een LP Studio Ebony €244,= bij Thomann. Kan je gewoon bestellen, gratis bezorgd en niet tevreden is kostenloos terugsturen.
De beste ervaringen heb ik met Yamaha. Ik heb er inmiddels tientallen bespeeld en gewoon altijd goed. Een Pacifica 120H kost €260,= ongeveer. Daar gaat mijn persoonlijke voorkeur naar uit. Prima rock en pop sounds, goede tuners, super afgewerkt en geen tremolo :)

macwilliams
3 februari 2017, 14:13
Met een budget van €600,= kun je heel wat moois kopen.
][/zou, in jouw geval, net als ik toen zelf deed een occasion kopen van bijvoorbeeld marktplaats. Er staat op het moment een epiphone LP te koop uit 1996 voor €200,- en dat kan zomaar een hele goede gitaar zijn.QUOTE]
Ik heb persoonlijk een erg slechte ervaring met een Epi LP uit die tijd. Kostte me toen wel 900 guldens.
Ik vind de Epi's van nu echt veel beter. Een Epi SG vintage Worn Cherry kost nu €225,= bij Musicstore en een LP Studio Ebony €244,= bij Thomann. Kan je gewoon bestellen, gratis bezorgd en niet tevreden is kostenloos terugsturen.
De beste ervaringen heb ik met Yamaha. Ik heb er inmiddels tientallen bespeeld en gewoon altijd goed. Een Pacifica 120H kost €260,= ongeveer. Daar gaat mijn persoonlijke voorkeur naar uit. Prima rock en pop sounds, goede tuners, super afgewerkt en geen tremolo :)

In het kader van verkloot een quote.?:D

Ik zeg dan ook, neem een ervaren persoon mee. Er zitten echt hele goeie tussen ook uit die tijd.

steeferdesteef
3 februari 2017, 14:28
Quote aangepast ;)

Je krijgt hier allemaal bruikbare adviezen maar kies wel een gitaar die jij wilt (zonder Floyd Rose :soinnocent:).
Als je op advies van iemand een gitaar koopt terwijl je eigenlijk liever een andere had gehad dan denk ik
dat je er met minder plezier op zult spelen.

macwilliams
3 februari 2017, 15:06
Wat is er verkloot dan?

Je krijgt hier allemaal bruikbare adviezen maar kies wel een gitaar die jij wilt (zonder Floyd Rose :soinnocent:).
Als je op advies van iemand een gitaar koopt terwijl je eigenlijk liever een andere had gehad dan denk ik
dat je er met minder plezier op zult spelen.
Oh dus je vond het wel lekker leesbaar? Ghehehe, sorry dan.

De rest ben ik het wel met je eens.

telecastermaster
3 februari 2017, 21:58
Met een (totaal) budget van EUR. 600,==, inderdaad met een grote boog om de Bullets heenlopen.
Van alle problemen die met dit soort 'instappertjes' gepaard (kunnen) gaan, is de eerder genoemde
switch 'the least of your worries...'


Mee eens.

Ik zou het grootste deel van je budget reserveren voor de gitaar. Om eerlijk te zijn zou ik van de 600 euro die hebt er 550 gebruiken voor de gitaar. Voor de resterend 50 euro kun je een goedkoop modelling oefenversterkertje kopen op marktplaats, zoals een Roland Cube of een Line6 Spider, Behringer etc. Zoiets dus: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1129492149-roland-cube-15.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=13
Daar kun je de eerste tijd prima mee uit de voeten. Kun je later wel een echt goeie kopen.

Tupelo
4 februari 2017, 10:00
Goed dat je zelf gaat uitproberen.
Probeer een gitaar te kopen die je zelf uitgeprobeerd hebt.
Bij voorkeur het winkelmodel dat je bevalt.
Laat je niet een doos in je handen schuiven met een zogenaamd zelfde gitaar, want iedere zelfde gitaar is in werkelijkheid iets anders.
Bovendien is de kans groot dat de nieuwe gitaar niet goed afgesteld is, kan je alsnog een paar tientjes tegenaan gooien om de boel zo te laten afstellen dat het bespeelbaar is, en duurzaam.
Oftewel; probeer nieuw spul, straight from the box te vermijden.
Beste is gewoon fysiek het exemplaar meenemen dat je bevalt en die goed speelt.

Metracore
7 februari 2017, 20:37
Top ik ga eens Google :)
Nouja ik zou niet voor humbuckers kiezen omdat deze de brom tegengaan, maar vooral omdat het geluid je meer aanstaat. Humbuckers geven gewoon een veel dikker geluid met vaak meer output. Persoonlijk hou ik meer van single coils, en ik heb zelf eigenlijk nooit veel last van brom hoor. Dat onderdruk ik weer met een noise suppressor pedaal.

Zo'n Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro heeft trouwens 2 goeie humbuckers die splitbaar zijn. (je kunt je humbuckers dus "opsplitsen" zodat ze klinken als single coils. Deze gitaar past mooi binnen je budget en je kunt lekker klooien met single coil en humbucker sounds :), en ze zien er ook nog eens zeer fraai uit! Lijkt mij een super gitaartje!

Metracore
7 februari 2017, 20:40
Het is echt men eerste gitaar zeg maar, liever wel een nieuwe ivm ik nieg zo van 2e hands. Fan ben
Ik zou, in jouw geval, net als ik toen zelf deed een occasion kopen van bijvoorbeeld marktplaats. Er staat op het moment een epiphone LP te koop uit 1996 voor €200,- en dat kan zomaar een hele goede gitaar zijn.
Is het je eerste gitaar ooit of speelde je tot nu toe op een akoestische gitaar?
Je kunt ook bijvoorbeeld kijken naar een Gibson van zo'n €500,- en kijken naar een ampje van €100 en dan als alles leuk blijft een tijdje later een vette buizenamp kopen. Maar net hoe jij het wilt.

Als het echt je eerste is, neem iemand mee om je te helpen, ook als je naar een winkel gaat. Liefst iemand met een beetje kijk op de zaak.

Metracore
7 februari 2017, 20:45
Super bedankt voor jullie input!! Als ik een gitaar wil aanschaffen wil ik wel liefst splinternieuw ivm niet altijd zo goede ervaring heb gehad met 2e hands en show room modellen wil ik vermijden ivm je niet weet wat er met die gitaar gebeurd is. Ik had ook gehoord dat nickelback ibanez gebruikt zijn dit ook goede gitaren?

lindstrom
8 februari 2017, 08:08
Voor het genoemde budget zou je ook prima kunnen slagen voor een 2e hands Gibson Les Paul Studio, dan koop je gelijk een fatsoenlijke gitaar die zijn waarde behoud.

Wel even iemand met ervaring meenemen als je een gebruikte gitaar gaat bekijken.

Tupelo
8 februari 2017, 11:07
In mijn beleving toch een denkfout.
Ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar met een nieuwe gitaar kan veel mis zijn.
Je denkt natuurlijk nieuw = goed, maar die dingen gaan minimaal kostprijs over de toonbank, vaak slecht afgesteld, en slecht op kwaliteit gecontroleerd, niet door de fabriek, en niet door de verkopende partij.
Wanneer je een gitaar koopt die lange tijd door een gitarist gebruikt is, terwijl die eens wat anders wil, dan schat ik de kans groter in dat je een veilig exemplaar koopt (als in goed afgesteld, correcte hals, fretjes, electronica) dan dat je met een grote doos met een in plastic gewrapte gitaar thuis komt.
Persoonlijk ?
Ik ben sceptisch.
Ga je ondanks dat voor nieuw ?
Raad ik je aan niet voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.
Geef je beter 100 euro meer uit aan eenzelfde gitaar bij een muziekzaak, die de gitaar daadwerkelijk getest heeft voor die 'm in de showroom pleude, en voor je wil afstellen.

Milko
8 februari 2017, 12:00
Als je in de winkel de gitaar uitprobeert kan je beoordelen of alles een beetje klopt. Een paar dagen terug nog een gitaar van 550 ronde jongens in mijn klauwen gehad en daar waren zeker twee zaken niet goed aan. Krakende potmeter en een ratelende e snaar.

Milko sluiten.

Braml
8 februari 2017, 20:38
Ik had ook gehoord dat nickelback ibanez gebruikt zijn dit ook goede gitaren?

We noemen voornamelijk Les Pauls van epiphone en Stratocasters van Squier omdat dit de meest bekende modellen en merken zijn voor de meesten. Ibanez zal ongetwijfeld ook wel prima gitaren maken hoor. Ik kan je zo niet wat aanraden want ik heb ben niet zo thuis in dat merk.

Metracore
9 februari 2017, 11:10
Bedankt voor je advies! ik moet er echt even goed over na denken heb vrijwel 90% mijn keuze gemaakt welke gitaar gaat worden alleen nog een versterker zoeken.

In mijn beleving toch een denkfout.
Ik wil je niet de stuipen op het lijf jagen, maar met een nieuwe gitaar kan veel mis zijn.
Je denkt natuurlijk nieuw = goed, maar die dingen gaan minimaal kostprijs over de toonbank, vaak slecht afgesteld, en slecht op kwaliteit gecontroleerd, niet door de fabriek, en niet door de verkopende partij.
Wanneer je een gitaar koopt die lange tijd door een gitarist gebruikt is, terwijl die eens wat anders wil, dan schat ik de kans groter in dat je een veilig exemplaar koopt (als in goed afgesteld, correcte hals, fretjes, electronica) dan dat je met een grote doos met een in plastic gewrapte gitaar thuis komt.
Persoonlijk ?
Ik ben sceptisch.
Ga je ondanks dat voor nieuw ?
Raad ik je aan niet voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.
Geef je beter 100 euro meer uit aan eenzelfde gitaar bij een muziekzaak, die de gitaar daadwerkelijk getest heeft voor die 'm in de showroom pleude, en voor je wil afstellen.

Metracore
9 februari 2017, 11:11
Daar heb je ook inderdaad gelijk in moet er even goed over nadenke!


Als je in de winkel de gitaar uitprobeert kan je beoordelen of alles een beetje klopt. Een paar dagen terug nog een gitaar van 550 ronde jongens in mijn klauwen gehad en daar waren zeker twee zaken niet goed aan. Krakende potmeter en een ratelende e snaar.

Milko sluiten.

Metracore
9 februari 2017, 11:12
Ik kreeg ook te horen dat ibanez met het wub wub geluid hendel als beginner vrij moeilijk is om vervangen van de strings dus uitendelijk deze uit me lijstje gehaald.


We noemen voornamelijk Les Pauls van epiphone en Stratocasters van Squier omdat dit de meest bekende modellen en merken zijn voor de meesten. Ibanez zal ongetwijfeld ook wel prima gitaren maken hoor. Ik kan je zo niet wat aanraden want ik heb ben niet zo thuis in dat merk.

Duhsjaak
9 februari 2017, 11:35
Ik kreeg ook te horen dat ibanez met het wub wub geluid hendel als beginner vrij moeilijk is om vervangen van de strings dus uitendelijk deze uit me lijstje gehaald.

Als je met wub wub geluid een floyd rose tremolo bedoelt, dan ben ik het daar wel mee eens.
Het vervangen van je snaren is niet zo moeilijk als je de foefjes door hebt.

Maar om het goed te laten lopen moet je eigenlijk steeds dezelfde snaardikte aanhouden en steeds ook dezelfde stemming.
Nou is het zo dat je met je eerste gitaar ook een soort zoektocht begint over de vraag welke snaardikte je het prettigst vind spelen.
Omstemmen naar andere stemmingen is bij mij de doorslaggevende factor. Als de snaarspanning oploopt kantelt je tremolo/brug en dn wordt de actie/snaarhoogte gelijk ook hoger. Of lager.

Ik vind dat persoonlijk een beetje jammer, dus voor mij geen floyd rosι gitaren in da house.

Wat ik los van de techniek het beste idee vind?
Koop een gitaar die je mooi vindt ogen en mooi vindt klinken. Een gitaar die je met plezier oppakt speel je veel meer op dan een gitaar die een ander aanraadt en die jou niks zegt.
Happy hunting.
Vriendelijke groet, Gus

Metracore
9 februari 2017, 12:21
Op het moment staat deze hoog in het lijstje en ik vroeg me af of deze ook humbuckers heeft of niet en wat jullie er van vinden!
http://www.keymusic.com/nl/item/epiphone-les-paul-classic-t-midnight-ebony/

Duhsjaak
9 februari 2017, 12:34
Ja, deze heeft twee humbuckers.
Wat bij deze (en veel Les Paul modellen) vaak een rol speelt, is het gewicht.

Ik zou rustig even bellen en vragen wat de gitaar weegt. En zijn mensen die een zware gitaar geen enkel probleem vinden en er met een smile een hele avond mee om hun nek staan.
Anderen vinden het minder prettig.

Kijk ook eens bij ons Zeeuwse huis Bax, die vandaag 15 procent extra korting beloven.
Als je die wil moet je bij bestellen de kortingscode op=op invullen.
De vintage reissued v6hftb. Da's een strat kloon. Met twee single coils en een humbucker.
Ook daarvoor geldt, als je twijfelt dan bel je ze even.

Mijn ervaringen met Vintage zijn best OK. Heel OK zelfs. En geld dat je niet uitgeeft, schrijf je ook niet af, zei de accountant.
Vriendelijke groet, Gus

macwilliams
9 februari 2017, 20:18
Voor het genoemde budget zou je ook prima kunnen slagen voor een 2e hands Gibson Les Paul Studio, dan koop je gelijk een fatsoenlijke gitaar die zijn waarde behoud.

Wel even iemand met ervaring meenemen als je een gebruikte gitaar gaat bekijken.

Ghehehehe, :seriousf:

Hij heeft liever nieuw. Ik heb liever ook een occasie dan een nieuwe. Meer kwaliteit voor minder geld.

telerocker
9 februari 2017, 22:11
Als je begint, hoor je dat kwaliteitsverschil vaak niet. Ik snap hem wel. Op een nieuwe gitaar krijg je garantie en ik moet zeggen dat ik ook heel behoorlijke EPI's heb gehoord. Daar kun je als beginner een paar jaar mee toe. Hij zal gaandeweg zelf wel de tweedehandsmarkt ontdekken.

macwilliams
9 februari 2017, 22:53
Het is ook nog eens zijn geld en iedereen heeft het recht om te leren van zijn eigen fouten.
Over epiphone gitaren in het algemeen zul je me ook niet over horen klagen ik heb mijn eigen ervaring opgebouwd met name over de LP modellen en die staan hier ook op het forum vermeld. Er zaten echt hele fijne exemplaren tussen.

telerocker
9 februari 2017, 23:58
Het is ook nog eens zijn geld en iedereen heeft het recht om te leren van zijn eigen fouten.
Over epiphone gitaren in het algemeen zul je me ook niet over horen klagen ik heb mijn eigen ervaring opgebouwd met name over de LP modellen en die staan hier ook op het forum vermeld. Er zaten echt hele fijne exemplaren tussen.

Absoluut. Ik begin zelfs warm te lopen voor een ES-330, zomaar, voor erbij.
On topic: het is ook bij nieuwkoop aan te raden iemand mee te nemen die de goede exemplaren eruit pikt.

Dutch66
10 februari 2017, 08:39
Op het moment staat deze hoog in het lijstje en ik vroeg me af of deze ook humbuckers heeft of niet en wat jullie er van vinden!
http://www.keymusic.com/nl/item/epiphone-les-paul-classic-t-midnight-ebony/

Bij deze plank wordt een belangrijk deel van je budget opgesnoept door het 'auto-tune' verhaal,
je koopt dan feitelijk een gitaar uit de onderkant van de Epiphone lijn ...

Misschien dat je juist daarom wel deze gitaar op het oog hebt, en het dus een weloverwogen keuze is,
prima dan, maar ik dacht ik geef 't toch ff aan.

Metracore
10 februari 2017, 15:03
Bij deze plank wordt een belangrijk deel van je budget opgesnoept door het 'auto-tune' verhaal,
je koopt dan feitelijk een gitaar uit de onderkant van de Epiphone lijn ...

Misschien dat je juist daarom wel deze gitaar op het oog hebt, en het dus een weloverwogen keuze is,
prima dan, maar ik dacht ik geef 't toch ff aan.

de auto tuner was voor mij niet zo heel nodig mogt van mij zelfs weg maar ik kon weinig gitaren vinden die ik echt mooi vond. de andere modelen van epiphone les paul vond ik niet echt zo heel mooi met die sunburst etc heb je toevallig een andere om waard is naar te kijken?

Dutch66
10 februari 2017, 15:52
de auto tuner was voor mij niet zo heel nodig mogt van mij zelfs weg maar ik kon weinig gitaren vinden die ik echt mooi vond. de andere modelen van epiphone les paul vond ik niet echt zo heel mooi met die sunburst etc heb je toevallig een andere om waard is naar te kijken?

klikkerdeklik (https://www.thomann.de/nl/lp-modellen.html?filter=true&manufacturer%5B0%5D=Epiphone&manufacturer%5B1%5D=ESP&price-first=0&price-last=500), maar liefst 47 varianten van de LP (Epiphone/ESP) die binnen
je budget passen ... Welke? 'It's up to you, my frend!'

telerocker
10 februari 2017, 18:35
Misschien iets voor de TS. Een nee, hij is niet van mij.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1124798800-te-koop-epiphone-plustop-pro-met-irongear-tesla-shark-pickup.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=16

telecastermaster
10 februari 2017, 21:09
Misschien iets voor de TS. Een hee, hij is niet van mij.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1124798800-te-koop-epiphone-plustop-pro-met-irongear-tesla-shark-pickup.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=16

Hij wil geen tweedehands.
Heeft ie al een paar keer gezegd....

Metracore
16 februari 2017, 10:58
Bedankt iedereen voor jullie hulp!

Uiteindelijk ga ik voor nu beginnen met lessen en als echt goed bevalt grote kans die gitaar kopen (nieuw) die ik gelinkt had en door de muziek winkel laat afstellen zodat hij toch gewoon goed afgesteld word en ik met een goed gevoel naar huis kan gaan.