PDA

View Full Version : verzenden gitaar, is dit iets?



no 1 hops
31 januari 2017, 14:08
een bedrijf in Duitsland bied nu een speciale doos aan voor transport van gitaren incl. een verzendbewijs voor DHL. idee lijkt goed, en wie weet geldt dit ook voor DHL nederland of kan je zo een doos ook gewoon los bestellen.

http://www.geschickt-verpackt.de/epages/78112126.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/78112126/Products/1800119651

barno
31 januari 2017, 15:00
ik verstuur regelmatig transatlantisch gitaren. ik ga gewoon in een gitaarwinkel kartonnen dozen vragen , vaak epihone ofzo. krijg je zo mee. ik moet wel zeggen dat ik gitaren altijd in koffer verstuur. die koffer gaat dan in zo'n doos.

Hotpepper01
31 januari 2017, 15:06
Verzekerd tot 500 Euro bij verlies is niet bepaald riant....

guitarkid
31 januari 2017, 20:51
ik verstuur regelmatig transatlantisch gitaren. ik ga gewoon in een gitaarwinkel kartonnen dozen vragen , vaak epihone ofzo. krijg je zo mee. ik moet wel zeggen dat ik gitaren altijd in koffer verstuur. die koffer gaat dan in zo'n doos.

Het grootste deel van de gitaren gaat in een kartonnen doos de wereld over en die dozen kun je idd meestal wel bij een winkel krijgen.
Scheelt nogal wat.... :seriousf:

Erik de Perik
31 januari 2017, 22:33
Nee, dat is niks.

munkie
1 februari 2017, 12:45
Kreeg net een gitaartje binnen, geen dure jongen, Richwood strat voor een projectje. Het ging me alleen maar om de neck.

Komt ie compleet binnen als hele gitaar dus. In een prima hoes. Met aan de boven-en onderzijde een op maat gezaagd stuk triplex en voor de zijkanten karton en paktape. :seriousf:

Ik heb hem bewaard voor als ik door mijn gitaardozen heen ben.

Ik mail altijd naar de clientele of bolt-on gitaren uit elkaar mogen. Dus hals eraf. Hals en body in het bubbeltjesplastic. 4 bouten en neckplate in een plastic zakje. Het geheel in een ruime doos. Doos opvullen met van die plastic luchtzakjes of bollen krantepapier. Komt altijd goed aan.