PDA

View Full Version : (mini)fuzz pedalen ..... bos door de bomen



SloeGin
30 januari 2017, 12:17
Ik ben op zoek naar een betaalbare hendrix-achtige fuzz (mini) pedaal voor mijn THR10.
Ik heb al heel wat gegoogled maar zie het bos door de bomen niet meer.

Welke raden jullie aan?


Alvast bedankt!

Bazzey
30 januari 2017, 12:41
Ik stel voor om naar een winkel te gaan.
En daar een heel stel van die dingen uit te proberen.
Vergeet vooral niet om je oren te gebruiken.
:D

Tabula Rasa
30 januari 2017, 12:58
Zelf ben ik uitgekomen bij de fulltone 69. Da's een fuzzface met een bias en contourknop. Maar nog steeds niet helemaal tevreden.

Bij hendrix denk ik aan een behoorlijk ranzige fuzz, maar het moet wel helemaal opschonen met het volume van de gitaar tot een heel subtiel randje fuzz voor bijvoorbeeld Axis Bold as Love. Helaas heeft die 69 daarbij een redelijk volumeverlies


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Philippe
30 januari 2017, 16:58
Ik heb de BOG fuzzface mini van Dunlop. Klinkt echt te gek. Lekker rauw en smerig. Maar als je de volumeknop op je gitaar terugdraait kun je hem redelijk temmen.

kwispelhond
30 januari 2017, 17:52
Ik heb zelf een Hartman Vintage Germanium Fuzz, da's een goede met zoveel "clean-up" dat je hem zelfs als clean-booster kan gebruiken. Truk is alleen dat deze fuzz op een Marshall-achtige versterker geweldig klinkt maar op een Fender-achtige versterker een stuk minder. Tevens heeft deze fuzz graag elementen met wat minder output..........

Lang verhaal kort: ga naar de muziekwinkel en zoek iets wat bij jou en jouw spul past.

The Lo Lands
31 januari 2017, 09:59
Zelf ben ik uitgekomen bij de fulltone 69. Da's een fuzzface met een bias en contourknop. Maar nog steeds niet helemaal tevreden.

Bij hendrix denk ik aan een behoorlijk ranzige fuzz, maar het moet wel helemaal opschonen met het volume van de gitaar tot een heel subtiel randje fuzz voor bijvoorbeeld Axis Bold as Love. Helaas heeft die 69 daarbij een redelijk volumeverlies

Ik heb ook een Fulltone '69 fuzz en vind dat deze met single coils echt wel goed opschoont zonder groot volumeverlies? Let wel dat Hendrix over een Marshall versterker op 11 speelde en vaak ook zijn fuzz niet gebruikte maar de oversturing van de versterker. De '69 is zeker geen ranzige fuzz, dan zou je eerder naar een silicon fuzz variant moeten zoeken.

SloeGin
31 januari 2017, 10:05
Ik heb de BOG fuzzface mini van Dunlop. Klinkt echt te gek. Lekker rauw en smerig. Maar als je de volumeknop op je gitaar terugdraait kun je hem redelijk temmen.

Die ziet er interessant uit.
Bedankt voor de tip!

telerocker
31 januari 2017, 11:06
https://www.youtube.com/watch?v=qvX-HolfMRg