PDA

View Full Version : Wat speel je als iemand je dat vraagt???



Pagina's : 1 [2]

Ilja
16 november 2007, 19:00
Akoestisch:
Endless road van tommy emmanuel.
Of die cover van living on a prayer van Tomy Paldanius.

Electrisch:
Hey Joe - Hendrix
Pride and Joy - Srv
Intro van cliffs of dover (de rest moet ik nog leren :satisfie: )

Als ze het allemaal niets vinden: Het is een nacht....

Jyuuga
16 december 2007, 13:19
Laatste tijd speel ik dingen als Sweet Child O' Mine, zijn ze ook meteen helemaal onder de indruk.

Thom TK
16 december 2007, 16:00
Dat is idd een zeer irritante vraag ja, speel eens wat. Vooral als je vaak auditie doet kom je die vraag bijna altijd tegen... :sneaky:
Solo van Lady of the Snow van Symphony X, zeer leuk stukje, vinden mensen vaak ook. Of The Witching hour, ook leuk.

Acousticaster
16 december 2007, 17:06
De akoestische versie van Layla - Eric Clapton als ik mn akoestische bij de hand heb. Elektrisch meestal Bold As Love - John Mayer (ja, uiteraard de cover van Jimi) of Gravity (John Mayer). Geeft altijd een wow-effect.

Benjamin Blue
16 december 2007, 20:45
I hung my head - Johnny Cash

lekker simpel en comfortabele nummer dat n mooie verhaallijn heeft........als ik dr bij zing dan :chicken: ....anders kan ik niets :nervous:^^

JimiDylan
17 december 2007, 01:57
Ik improviseer gewoon even een solotje in de Pentatonic Minor, met een shit load overdrive en wah-wah, produceert ook altijd een wow-effect. :hippie:

The red Strat.
17 december 2007, 23:29
Stevie Ray Vaughan - Testifyin' (live at carnegie hall versie). Vind iedereen fantastisch.
youtube filmpje ?
kvind het niet.

vox
27 december 2007, 12:28
Ik improviseer gewoon even een solotje in de Pentatonic Minor, met een shit load overdrive en wah-wah, produceert ook altijd een wow-effect. :hippie:

met wah klinkt alles wat je speelt gelijk goed...

TimmU
3 januari 2008, 15:44
acoustisch:
Opeth- Face of Melinda intro , of benighted van Opeth.
Johnny Cash- Hurt , ook erg fijn op akoustisch.

Elektrisch :
Joe Satriani -Satch boogie ( intro kan ik alleen, en dat tap stukje...)
Slayer - silent scream voor metalheads, of angel of death(alltime klassieker) Pantera -Walk is ook vet.

Tho
5 januari 2008, 13:29
Ik haal altijd m'n lul tevoorschijn en daar ga ik dan mee spelen

hoofd
5 januari 2008, 18:46
Heb je daar een tab van?

Tho
5 januari 2008, 18:49
Heb je daar een tab van?

Zal ik je er mee op je wangetjes tabben?

Sjel
5 januari 2008, 19:58
wat fingerpicking in de stijl van Chet Atkins en Merle Travis. Met dit soort nummers krijg je met één gitaar al een behoorlijk volledige sound omdat je zowel de melodie als de begeleiding bassnoten speelt.

thehypz
29 februari 2008, 13:14
Ik speel meestal niet echt een nummer, als ik al gitaar aan het spelen was zit ik meestal in de buurt van de computer die op de versterker is aangesloten, en zet dan ff een leuke blues backing track op waar ik dan een beetje op meespeel en solo's improviseer. Is makkelijk, en klinkt erg mooi i.c.m. een backingtrack in dezelfde key.

Barkeepert
29 februari 2008, 21:06
Laatst was ik gitaar aan het spelen op m'n kamer en toen kwam een vriendin van m'n zus mijn kamer binnen van "OOOOH GITAAR SPEEL EENS WAT". Toen speelde ik de eerste vier noten van Stairway to Heaven en toen zei ze "oooooeh die ken ik!!! Hoe heet dat ook alweer" - "Stairway to Heaven" - "Ohja! Vet!" en toen weer weg haha.

R.J
2 maart 2008, 03:33
Poe, meestal vinden mensen het al goed als je een simpel akkoorden schemaatje speelt (Alles met G en die daaronder doet het goed vanwege pink floyd gehalte). Persoonlijke favoriet is Em - E - Em - Am - G - D7 (laatste met overdrive).
Tappen zijn mensen ook vaak snel van onder de indruk, hoe simpel het ook is. :speed:

Maar als ik echt wat moet spelen dan wordt het een medley van iron man, smoke on the water, crazy train opening en godfather theme slash style.

Lekker bekende dingen die toch lekker simpel zijn.

r.huiting
5 maart 2008, 17:28
uhh meestal slap ik een stukje op mijn bas
omdat dat wel interessant klinkt hhahahahah
verder doe ik het niet want het klinkt toch niet hahahahah

tidalwave_sideburns
5 maart 2008, 18:02
Baby please don't go natuurlijk. Oh, en Atlanta van de Stone Temple Pilots.

Woml
21 maart 2008, 08:47
Het wisselt. Tegenwoordig zitten een paar (relatief) simpele maar vrij aardig klinkende dinkies van Kottke redelijk in mijn vingers. The Fisherman, en Snorkel, om eens wat te noemen.

Sterik
26 maart 2008, 14:49
een klassiek stuk spelen heeft in ieder geval geen succes, vinden mensen niet echt interessant
als het om de vrouwen doet hoef je alleen maar drie akkoorden te kunnen en de look hebben, want lijkt het alsof het "je leven is"
en je moet erbij zingen alsof je het met emotie doet, dus erg zeurderig enzo
maar ik speel zelf nothing else matters ofzo, of angi, of dont panic van coldplay, ook altijd succesvol
of het standaard nummer dat iedereen in de gitaarwinkel speelt, het liefst zo vaak mogelijk en elke keer op een andere gitaar (ik niet, die ander): tears in the rain

gitaarvrouwtje
26 maart 2008, 14:59
ik krijg jeuk van die verzoekjes,..
doe je kunstje! ....WOEF....

koop maar een kaartje ofsow :hippie:

hansli
10 april 2008, 13:11
Let the train blow the whistle van Johnny Cash, past zo lekker bij mijn stem en maskeert dat ik maar een heel matig gitaristje ben.

EdO_
10 april 2008, 17:55
Akoestisch: Blue Moon van Harry Sacksioni :P lekker opscheppen (maar wel maanden op geoefend).
Elektrisch: Little Wing van Jimi Hendrix =D blijft een fijn nummer.

Rhulshof
11 april 2008, 08:02
wij doen nog wel eens gewoon drie akkoorden spelen en daar dan die tekst op plakken :) als er meer mensen dat nummer aanvragen natuurlijk anders komt het niet goed ;)

Jason34
11 april 2008, 16:24
Ik kan nog amper spelen, ben net begonnen maar wat me wel aardig lukt is The godfather theme, deze heeft Guns n Roses wel eens gespeeld, vond ik zo vet dat dat het eerste was wat ik heb geoefend en ook lukt. Dat laat ik iedereen dus ook horen.

hansli
11 april 2008, 16:41
ohja, nog eentje om lekker indruk te maken, maar dan op de bas, daar ben ik meer op thuis: de baspartij van obladi-oblada, en er dan bij zingen......

doe ik alleen maar voor muzikanten, want "normale" mensen vinden dat maar heel normaal :rockon:

Frumour
11 april 2008, 19:02
Akoestisch: Neon van John Mayer
Elektrisch: Electric Ladyland van Jimi Hendrix!

Frumour

TimmU
12 april 2008, 16:52
elektrisch : Dream Theater - Constant Motion !
akoustich: Opeth - face of melinda

Il_Falco
12 april 2008, 20:17
breakfast at tiffanys
en op de elektrische: paranoid/ one

NoLiMiT
9 november 2008, 21:49
Op akoestische speel ik dan het folk stukje van jason beckers' Air. En als ik opgewarmd ben speel ik meestal iets klassieks, omdat dat iedereen overtuigt dat je kan spelen, ook al houden ze niet van klassiek

Megadeth22
9 november 2008, 21:57
Akoustisch: Fingerpick nummer, tears in heaven ofzo... nee wacht. Get cape wear cape fly - chronicles of a bohemian teenager.

elektrisch: een of ander snel metal nummer. :mad: