PDA

View Full Version : Boss ME-70 probleem: 'digitale' brom of ruis



Bartcore
24 januari 2017, 21:32
Beste mensen,

Sinds ik m'n ME-70 na een paar jaar weer wilde gaan gebruiken, geeft 'ie constant met elke zoveel seconden een 'digitaal' pop-geluidje. Het lijkt een beetje op een 8-bit ontploffing. Hier is een opname van het geluid (https://soundcloud.com/nijmegenbartcore/ruis-of-brom-me-70) te beluisteren. (Helaas was het opnamevolume wat laag.)

Wat heb ik al geprobeerd om van het probleem af te komen?;
- Andere adapter gebruikt: Het probleem blijft, hoewel het natuurlijk kan zijn dat beide adapters het probleem veroorzaken...
- Reset naar fabrieksinstellingen: Het probleem blijft.
- Gegoogled naar het probleem: misschien mede doordat ik het probleem wat lastig te beschrijven vind, heb ik ook zo geen oplossing gevonden.

Heeft iemand een idee over wat het probleem is en vooral over hoe het is op te lossen?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet!
:rockon:

Bazzey
26 januari 2017, 07:08
Ik heb zoiets jaren geleden ook een keer gehad en toen bleek het later gewoon een kapotte input jack van dat apparaat te zijn. :(
Bij mij was dat met een Boss ME-6.
(voel me wel ineens oud nu :p )
Input jack zat nog vast op die printplaat maar je kon die dus wel bewegen.
Soort van lekstroom die opgepakt werd door de delay in dat apparaat en dan hoorde je dit.
Zorg er ook voor dat je met al je electra kabels aan een geaard stopcontact hangt.
Dat kan sowieso al heel veel gekloot , en dus gevloek en gescheld schelen.
:D

Bartcore
27 januari 2017, 08:31
Hmm, kapotte input. Bedankt voor de tip!

Mag ik vragen hoe je dat hebt opgelost? Zelf gerepareerd?

Bazzey
27 januari 2017, 13:04
Ja natuurlijk zelf gerepareerd. :p
Tenminste , ik kan het zelf ook , maar even een kennis laten doen die daar iets meer handigheid in had.
:D
Die jack zat namelijk meteen op die printplaat , en ik ben zelf meer handig in kabeltjes enzo. :p
Apparaat is ondertussen antiek maar doet het nu nog steeds als een zonnetje.

Als je het zelf niet kan , of iemand in de buurt hebt die dat kan doen , even mee naar een winkel gaan om dat te laten doen.
Stelt niet echt veel voor ofzo.

Bartcore
27 januari 2017, 14:16
OK, bedankt! Vanavond maar eens kijken.