PDA

View Full Version : delay met modulatie en presets tot €200 tweedehands



Jeroenvanhulsteijn
22 januari 2017, 20:48
Iemand een idee of bekend met onderstaande delays:

EHX SMM Hazarai (zit looper op, maar EHX schijnt niet altijd even bestendig te zijn)
Empress Tape delay (vrij compact, gewaardeerd merk)
GFI Systems Clockwork delay 2 (lekker compact, maar is nog niet heel bekend merk geloof ik, onbekend maakt onbemind)

Ben dus op zoek naar een delay met presets en modulatie. Tap tempo is niet noodzakelijk. Stereo is ook niet noodzakelijk. Ik speel alleen thuis.....en dan nog alleen maar soms. Bovendien vliegen de pedalen er bij mij net zo snel doorheen als de zakken chips. Maarja, het is gewoon leuk om van alles uit te proberen.

Dus, budget < €200 (tweedehands). Moet bovendien redelijk goed weer te verkopen zijn (voor het geval het niet bevalt) Ik ben geloof ik meer van heldere delays dan van "warme" delays. Dus liever niet al te donker gekleurd. Ik vind dat gauw rommelig klinken, maar ja...wellicht heb ik nog nooit een goede warme/donkere/analoge/whatever delay gehoord.
Beetje knoppendraaierij ben ik niet vies van. Digitaal vind ik ook prima.
Looper erop is fijn, maar ik heb daar nog een Digitech Jamman Express XT voor die ook lekker simpel werkt en compact genoeg is.

Mijn setup: Gitaar/bas ->Moog MF103 ->distortion of fuzz (komt nog, weet nog niet precies wat)->IE QF2->Delay->(Digitech Jamman)->Audiokitchen Small Trees->Mengpaneel of ZT Lunchbox Acoustic

Andere suggesties zijn welkom!

the sure thing
22 januari 2017, 22:21
Tc electronics x4


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

hefke
23 januari 2017, 07:21
Tc electronics x4
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.

RednoiZ
23 januari 2017, 13:06
kijk ook eens naar de korg sdd-3000 als pedaal..die is nog net iets kleiner dan de flashback x4.
Of de boss dd-500..

Pepe
23 januari 2017, 13:17
Nog geen 70 euro en werkt gewoon prima.



https://www.youtube.com/watch?v=rHlowMg3DL8

Jeroenvanhulsteijn
23 januari 2017, 13:32
@iedereen, tnx voor de input.

De Flashback X4 is me wat te groot. Maar wel interessant concept met die toneprint functie. Zou natuurlijk ook 2 gewone flashbacks kunnen doen.
De DD500 had ik nog niet aan gedacht. Zie je niet zoveel nog tweedehands.
De D-seed is lekker goedkoop en compact. Staat er ook nog één op marktplaats. Verleidelijk.

orangerocker
23 januari 2017, 21:25
De TC Nova Delay lijkt me ook wel wat voor je. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hij heeft presets, tap tempo "kleur" en hoeveelheid modulatie zijn in te stellen.

Mitch
23 januari 2017, 22:23
Per se presets als je thuis speelt? Beperkt wel je keus nogal. Overigens is het vooral laag-af dat je helpt om een delay niet in de weg te laten zitten, dat heb je goed gemerkt. Pas als het hoog-af én laag-af heeft, wordt de toonfiltering van een delay "warm" zonder zompig te worden. Het aardige van de Flashback en de toneprint editor, dat je dit kunt in regelen. Kun je mooi zien wat het nut is.
Overigens heeft de Flashback ook de mogelijkheid van een dubbele delay. Wel geen preset, maar toch ;)

telecastermaster
23 januari 2017, 22:51
Zoom MS-70 CDR. Daar zit alles in.

https://www.zoom-na.com/sites/default/files/products/downloads/pdfs/MS-70CDR_FX-list_English.pdf

apekop
24 januari 2017, 10:15
De D-seed is lekker goedkoop en compact. Staat er ook nog één op marktplaats. Verleidelijk.

Die D-seed heeft maar twee presets. Dat is erg minimaal en dan kun je net zo goed geen presets hebben.
Die Korg SDD3000 lijkt me wel wat voor je, je hoort er maar weinig van en ziet ze niet zo veel. Of inderdaad de Nova of een Boss DD-500 zoals genoemd.

Of misschien een Eventide Timefactor? alles 2ehands uiteraard

Jeroenvanhulsteijn
24 januari 2017, 20:04
hmmmm....net een nova delay gemist op MP. Nog maar even verder blijven kijken. Op dit moment toch het meest interesse in de nova delay en de toneprint pedalen.

De X4 en Korg SDD zijn me te groot. De DD500 is denk ik nog niet voor 200 op de tweedehands markt. De eventide time factor heb ik één keer gezien voor 200 euro.
Ik heb ook nog even gekeken naar die expanse serie van Neunaber, maar dan kom ik toch ook boven de 200 uit als ik de aparte footswitch er bij wil.

De nova zou qua footprint erg mooi bij de rest passen en is gewoon een stuk goedkoper dan de DD500/Eventide/GFI/Empress/X4.

Bedankt voor de reacties. Wellicht binnenkort een pedalboard plaatje :)

Jeroenvanhulsteijn
3 februari 2017, 23:15
Nuja, het is even iets heel anders geworden; een kapotte Adrenalinn 3. Ligt nu bij "Bernardduur". Interessant apparaat. Maar iedereen bedankt voor de suggesties!