PDA

View Full Version : te veel latency bij modeling apps iPhone?



paulusdeBKB
10 januari 2017, 17:31
Vandaag weer eens geprobeerd te spelen via een app op m'n iPhone, na dit jaren niet gedaan te hebben. Op mijn iPhone 4S had ik net te veel last van latency... Inmiddels heb ik al weer een tijdje een iPhone 6S, maar de latency is niet verbeterd, eerder meer geworden! Geprobeerd met Amplitube en JamUp van Positive Grid - ze hebben het probleem allebei.

Ik heb de hoeveelheid latency niet gemeten. De vertraging is op het randje van hoorbaar, maar vooral waarneembaar. Door de latency voelt het alsof ik hard moet werken, terwijl ik dat met een amp niet heb.

Herkennen andere gebruikers dit ook? Ik begin me namelijk af te vragen of er iets mis is met mijn telefoon. Immers, deze aanbieders van apps kunnen toch niet bestaan als de hele premisse van hun product berust op iets dat technisch niet mogelijk is?

paulusdeBKB
11 januari 2017, 11:54
Ben ik dus de enige die hier last van heeft?

duckman
11 januari 2017, 12:32
Wat gebruik je als audio interface voor IOS?

HaroldA
11 januari 2017, 12:41
Ik "voel" het al bij mijn echte PC, dus ik ben een slechte maatstaf.

paulusdeBKB
11 januari 2017, 13:09
Ik gebruik zo'n i-Rig dinges.

harrie-beton
11 januari 2017, 13:49
Ik heb een irig gebruikt en had niet veel latency maar dat was in 2010/2011?. Ik had vooral last van de ruis en kocht voor vakantie een Pocket Pod. Die was veel beter. Wel beperkter maar even oefenen op de camping wil prima.

Ik heb de theorie dat je telefoon toen erg goed en geschikt was maar dat jij nieuwere software draait die je "oudere" telefoon behoorlijk opvreet qua performance. Op een telefoon is niet makkelijk applicaties uitzetten plus terug naar oude software is niet mogelijk.

apekop
11 januari 2017, 22:22
Herkennen andere gebruikers dit ook? Ik begin me namelijk af te vragen of er iets mis is met mijn telefoon. Immers, deze aanbieders van apps kunnen toch niet bestaan als de hele premisse van hun product berust op iets dat technisch niet mogelijk is?

Het kan soms ook aan de iOS versie liggen. Ik had een jaar geleden op mijn iPhone met iOS 8 heel weinig latency. Op mijn iPad had ik iOS 9 met heel veel vertraging en kraken etc. Terwijl de iPad in theorie minder latency zou moeten hebben dan mijn telefoon. Ik had het getest met dezelfde apps op iPhone en iPad.
Ik kwam er achter op diverse fora dat veel mensen dat probleem hadden en dat lag aan de iOS, daarvoor hadden die gebruikers geen problemen. Het heeft nog een hele tijd geduurd voordat er een update kwam en ik weet nog niet of Apple dat inmiddels heeft opgelost (?). Ik heb de daardoor een jaar lang niks met muziek apps gedaan, terwijl ik de iPad daar speciaal voor had gekocht eind 2015. Ik moet maar weer eens een poging gaan wagen en kijken of het inmiddels wel werkt zoals het zou moeten.

ateng
15 januari 2017, 15:04
Ik heb zelf Bias Amp/FX JamUp en AmpliTube op mn iPad (iOS 10.2) maar geen problemen gelukkig.
Heb je je latecy instelling op low staan?

rozh
15 januari 2017, 15:17
garageband en mn iphone werken zeer goed in samenwerking met irig, nergens last van.

paulusdeBKB
16 januari 2017, 16:28
Ik heb de latency op ultra low staan in Amplitube en in Jamup van Positive Grid. Bij allebei proef ik de latency, al lijkt Jamup net ietsje minder erg. iPhone is een 6s met IOS 10.2. De telefoon is net nieuw... toen ik dit topic startte had ik een ander exemplaar waar iets mee mis was: verloor steeds connectie met netwerken, gps deed het niet goed en kompas was ook helemaal in de war. Afgelopen week omgeruild voor een nieuwe onder garantie.
Ik had gehoopt dat de latency van het oude exemplaar verdwenen zou zijn bij de nieuwe maar dat is niet het geval.

Blijkbaar ben ik er overgevoelig voor want voor anderen werkt het wel afdoende. Misschien moet ik er gewoon aan wennen :(

HaroldA
16 januari 2017, 16:29
Blijkbaar ben ik er overgevoelig voor want voor anderen werkt het wel afdoende. Misschien moet ik er gewoon aan wennen :(

Ik heb er ook een zintuig voor. Ik krijg jeuk als ik aan latency denk ;)

rozh
16 januari 2017, 16:52
Ik heb de latency op ultra low staan in Amplitube en in Jamup van Positive Grid. Bij allebei proef ik de latency, al lijkt Jamup net ietsje minder erg. iPhone is een 6s met IOS 10.2. De telefoon is net nieuw... toen ik dit topic startte had ik een ander exemplaar waar iets mee mis was: verloor steeds connectie met netwerken, gps deed het niet goed en kompas was ook helemaal in de war. Afgelopen week omgeruild voor een nieuwe onder garantie.
Ik had gehoopt dat de latency van het oude exemplaar verdwenen zou zijn bij de nieuwe maar dat is niet het geval.

Blijkbaar ben ik er overgevoelig voor want voor anderen werkt het wel afdoende. Misschien moet ik er gewoon aan wennen :(

probeer garageband eens.
ik werd t ook niet helemaal eens met amplitube steeds..

ateng
16 januari 2017, 18:53
Je gebruikt dus iRig dinges... wat, iRig 2, iRig HD, HD2?

paulusdeBKB
21 januari 2017, 16:46
De originele iRig. Zo'n passieve plug dus. ADDA conversie wordt door de telefoon zelf gedaan.