PDA

View Full Version : Iemand leuke nummers om te spelen?



Pöl
29 juli 2003, 11:23
Hi all, ik heb de gewoonte nummers te downloaden (sorry voor de hard-werkende muzikant) en ze daarna in te oefenen...
Nu zit ik een beetje aan het einde van mijn nummerbestand in mijn hoofd en vroeg ik af of jullie me nog enkele leuke nummers konden doorgeven met een groovy basjes derin (moet niet moeilijk zijn, mag==> like basso said: the groove should always be king)

Alvast bedankt!

basswasp
29 juli 2003, 11:50
Zelf ben ik nu bezig met Weather Report's Teen Town, moeilijk genoeg en grooved best :)

Er is een goede powertab van de vinden op www.powertabs.net , de powertab editor is te vinden op www.power-tab.net .

ToolRulez
29 juli 2003, 11:54
Are you in van Incubus,

Niet moeilijk maar wel een heerlijke groove, de refreinen zijn een beetje saai qua baslijn, maar de coupletten zijn heerlijk.

BB
29 juli 2003, 12:53
Un Sandpiper
One Inch Man
Green Machine

allemaal van Kyuss

Clunk
29 juli 2003, 13:04
yinnin' yangin - van victor wooten :) groovy baby :P

Laus
29 juli 2003, 13:26
white stripes
en daddy cool van boney m had ik gister toevallig eens uitgezocht.

heerlijk.

AntY
29 juli 2003, 13:28
white stripes hadden toch helemaal geen bassist?

all along the watchtower
four horsemen
master of puppets
purple haze
crosstown traffic

BOLD AS LOVE!

cool cat (queen)
the show must go on

twisted (everyday hurts) (skunk anansie)

Lize
29 juli 2003, 13:31
Jezus, Teen Town.. Op de originele snelheid Basswasp? Ben ik nog lang niet aan toe...
Wat me wel erg meeviel en heel tof is om te spelen (als je the fills from hell en de flageoletjes van Jaco weglaat) is Birdland van Wheather Report. Zijn eigenlijk gewoon hele lekkere lijntjes.

Verder, als je het grooven in 16den wilt oefenen: Alles van Tower of Power (ook vaak nog wel f*cking snel, vind ik dan)

Stevie Wonder z'n uptempo's zijn vaak ook erg lekker, vind ik.

Clunk
29 juli 2003, 13:35
tower of power is vet :D

trouwens, als we toch gaan funken, ken je ook taste the pain van rhcp erbij doen :P

of jamiroquai?

basswasp
29 juli 2003, 13:37
Nee, niet op originele snelheid. Ik speel 'm nu goed mee op 70 bpm (origineel is 128 bpm) en ik voer het tempo steeds wat op. Als ik zo een uurtje per dag een paar weken doorga moet ik toch ergens in de buurt komen.

Da's ook het leuke van oefenen ;)

Jeremy B.
29 juli 2003, 13:41
zoek alles van Stevie Wonder maar 's uit!!! :o

Lize
29 juli 2003, 14:02
Ah ok. Op 70 bpm zou ik na een tijdje oefenen op een gegeven moment ook nog wel mee kunnen komen denk ik. Maar ik merk wel als ik op die manier studeer (doe ik overigens zelden) dat ik op een gegeven moment toch echt vastloop, dat ik me suf kan oefenen, maar dat het gewoon niet sneller uit m'n vingers komt. Maar dan nog is het natuurlijk een wereldbaslijn :)

Nog een ontzettend goed groove-lesplaatje: Plantation Lullabies van Me'shell Ndegeochello. Hele simpele nummers eigenlijk, beetje hiphop-achtig, maar supergroovy, zit wel vrij veel slapwerk in, maar daar kun je natuurlijk ook fingerpicking lijntjes van maken als je niet slapt.

Wringley
29 juli 2003, 14:12
Kool and the Gang, Bootsy Collins, EWF (is heel leuk om te spelen vind ik zelf)..... Misschien allemaal het standaard werk, maar vind het toch best cool om te spelen, gewoon leuke feestmuziek :)

Wanneer je echt iets ingewikkelds wilt lekker Weather Report gaan spelen :P... Vind zelf Slang wel lekker klinken

Yeti
29 juli 2003, 14:29
The Meters is ook wel lekker en niet moeilijk, People Say is wel vet,
Verder is Tower of Power (Rocco rulez!!) inderdaad erg gaaf.
Maar begin maar eens met Jimi Hendrix of Stevie Wonder. Om maar eens wat te noemen.

Semafoor
29 juli 2003, 14:31
Het werk van Marvin Gaye (net als dat van Stevie Wonder idd) is ook heel lekker om te spelen.
Kijk maar is naar 'ain't no mountain high enough'.
Jamiroquai is idd ook altijd wel goed, en virtual insanity blijft gewoon een geweldig nummer.
The bodyguard van Paul Simon. Veel van Bob Marley. Englishman in New York van Sting is ook zeer rustgevend en leuk om mee te spelen. De Beach Boys moet je ook niet echt onderschatten vind ik (Good vibrations, i get around).
In 'last december' van prince zit een leuk stukje bas overdrive.
The Roots - seed 2.0 als je iets heel erg simpels zoekt waarin de bas en drums toch perfect op elkaar afgestemd zijn.
In 'clutch' van shea seger zit ook een simpel, maar verslavend baslijntje.

Pöl
6 augustus 2003, 12:07
Allemaal hartelijk bedankt, ik kan weer verder voor een tijdje!

ArjenSoundGear
26 februari 2004, 19:29
Hey

Zelf ben ik begonnen (jah...begonnen) met de Red Hot Chili Peppers...wist ik veel....later hoorde ik pas dat dat moeilijk zou zijn. Als je echt goed wil worden, moet je dat gaan spelen. Flea is echt heer en meester over z'n instrument.

Veel succes ermee, vooral met Around The world...die is vrij pittig

soapwater
26 februari 2004, 21:48
'1234' van 'Catch 22' --> heerlijke Ska
'The Bombtrack' van 'Rage against the machine'
'Carousel' van 'Blink 182'

Greetz

Eternal Despair
26 februari 2004, 21:58
Jezus, Teen Town.. Op de originele snelheid Basswasp? Ben ik nog lang niet aan toe...
Wat me wel erg meeviel en heel tof is om te spelen (als je the fills from hell en de flageoletjes van Jaco weglaat) is Birdland van Wheather Report. Zijn eigenlijk gewoon hele lekkere lijntjes.

Verder, als je het grooven in 16den wilt oefenen: Alles van Tower of Power (ook vaak nog wel f*cking snel, vind ik dan)

Stevie Wonder z'n uptempo's zijn vaak ook erg lekker, vind ik.


fills from hell en flageoletjes ?!

Ik vind hem goed te spelen. Weet nie wat je onder fills from hell en flageoletjes verstaat maar ik stuut niet op moeilijkheden in dat nummer.


Zelf vink onder andere george clinton en level 42 wel fijn om te spelen. Beide niet moeilijk maar toch wel zeer fijn om te spelen.

MuNKeY
27 februari 2004, 14:06
rancid - dope sick girl,black lung

primus - golden boy, power mad

the suicide machines - SOS

sublime - date rape

ga zo maar door :)

blimb
29 februari 2004, 16:29
of iets van Stanley Clark .. erg lastig .. maar t is wel super vet

AntY
29 februari 2004, 18:11
OPETH!

probeer "bleak" maar eens

Bleak
1 maart 2004, 12:04
welk nummer zei je ? :-D ga anders voor advent! hun beste nummer

AntY
1 maart 2004, 14:17
die is nog met de ouwe bassist toch? speelt die niet fretloos?

Primitive
1 maart 2004, 15:13
ja:)

Bleak
1 maart 2004, 20:02
en das super vet 8-)

basbeest
9 maart 2004, 19:03
welke wereld bassist ik eigenlijk mis op dit forum ik kan me vergissen is james jamerson heeft ongeveer alles wat met motown te maken heeft ingespeeld bijvoorbeeld what's going on van marvin gay verder is alles van de jackson five (yeah hippe muziek) vet om te spelen

JaZ86
9 maart 2004, 19:56
ik weet nie of ze voor jullie moeilijk zijn, maar ik ben vandaag met 3 nieuwe nummers begonnen, allen van Hatebreed :sneaky: :razz:

- This Is Now
- Last Breath
- I Will Be Heard (snap hier alleen het couplet niet :???: :???: op mxtabs staat: 3-4-3-6-6-0-0-8-0-0-8- maar ik kan dit niet echt ontdekken in het nummer, helpt iemand mij???)

Ben dus een beginner he, ik weet dus nie wat jullie ervan vinden, maar ik vind het wel leuk spelen :)

me2
10 maart 2004, 07:50
welke wereld bassist ik eigenlijk mis op dit forum ik kan me vergissen is james jamerson

Ja zeker, en dan ook nummers als
for once in my life - stevie wonder
I was made to love her - stevie wonder
Ain't no mountain high enough - Marvin gaye
Darling dear - Jackson 5

etc.

bassopotmus
10 maart 2004, 10:07
dead easy, maar als we op die tour gaan,
Billy jean van Mr Jackson. Classic!!