PDA

View Full Version : Ibanez PUE 5



Useless
4 januari 2017, 22:07
Juist dit effectje 2dehands gekocht.
http://i853.photobucket.com/albums/ab91/mark4brian/PICT0791.jpg (http://s853.photobucket.com/user/mark4brian/media/PICT0791.jpg.html)

Heeft nog iemand dit pedaaltje? Moet zeggen, heb dit gekocht voor 75 euro maar ben meer dan onder de indruk.
De overdrive is niet veel soeps ( had ik ook niet verwacht ) De compressor, delay en chorus daarentegen zijn ENORM goed.Op mijn board met losse pedalen staan een cali 76 compressor en strymon delay. Deze 2 pedalen samen kosten 700 euro en dan koop je 2dehands iets voor 75 euro en dan krijg je dit voor de kiezen :-) Al wat ik kan zeggen: HOLY CRAP!!

Midwolda
4 januari 2017, 22:49
Ja, heb ik ook. Puik apparaat, het enige wat ik voor m'n ouwe Champje wil hebben.
Hij heeft wel wat aandacht nodig, er is een potmeter van de delay kapot aan het gaan.
Die drive mag van mij wel wat minder, kwestie van wat andere weerstanden schat ik.

Voor 75 euro heb je een hele mooie deal gemaakt! Zijn dit jouw settings op de foto?
Wat voor gitaar en versterker heb je er aan hangen?

HaroldA
5 januari 2017, 00:08
Deze 2 pedalen samen kosten 700 euro

Ik blijf die Strymon-rage echt heel erg vreemd vinden.

Erik de Perik
5 januari 2017, 00:50
Ik blijf die Strymon-rage echt heel erg vreemd vinden.

Welke rage is niet vreemd dan?

miyaru
5 januari 2017, 03:12
Vitrage is niet vreemd, hangt bij een hoop mensen voor de ramen...... :-)

Robin.

Useless
5 januari 2017, 12:10
Ja, heb ik ook. Puik apparaat, het enige wat ik voor m'n ouwe Champje wil hebben.
Hij heeft wel wat aandacht nodig, er is een potmeter van de delay kapot aan het gaan.
Die drive mag van mij wel wat minder, kwestie van wat andere weerstanden schat ik.

Voor 75 euro heb je een hele mooie deal gemaakt! Zijn dit jouw settings op de foto?
Wat voor gitaar en versterker heb je er aan hangen?

Dit waren mijn settings ( buiten de overdrive, heb ik niet echt gebruikt ) In het clean kanaal van een Vernet ( ceriatone ) en Fender tele. Speel nogal veel hybrid picking. Daarmee staat de delay nogal kort.;-)

apekop
5 januari 2017, 16:14
Heeft nog iemand dit pedaaltje? Moet zeggen, heb dit gekocht voor 75 euro maar ben meer dan onder de indruk.
De overdrive is niet veel soeps ( had ik ook niet verwacht ) De compressor, delay en chorus daarentegen zijn ENORM goed.Op mijn board met losse pedalen staan een cali 76 compressor en strymon delay. Deze 2 pedalen samen kosten 700 euro en dan koop je 2dehands iets voor 75 euro en dan krijg je dit voor de kiezen :-) Al wat ik kan zeggen: HOLY CRAP!!

Grappig! Dit was destijds (toen hij net uit was) mijn eerste multi-effect voor bas, de paarse versie wel te verstaan. Best lang mee gedaan toen, daarna overgestapt op een Korg AX30B en daarna volgenden nog vele pedalen en multi dingen.

Het is zeker geen verkeerd pedaal en klinkt ook niet slecht, maar om hem nu enorm goed te noemen gaat ook wat te ver. Tegenwoordig is het toch wel wat achterhaalt. En om hem nu te vergelijken met een Strymon is ook een beetje overdreven. Ik begrijp dat je enthousiast bent, maar hou het reëel...:)

Useless
5 januari 2017, 17:01
Grappig! Dit was destijds (toen hij net uit was) mijn eerste multi-effect voor bas, de paarse versie wel te verstaan. Best lang mee gedaan toen, daarna overgestapt op een Korg AX30B en daarna volgenden nog vele pedalen en multi dingen.

Het is zeker geen verkeerd pedaal en klinkt ook niet slecht, maar om hem nu enorm goed te noemen gaat ook wat te ver. Tegenwoordig is het toch wel wat achterhaalt. En om hem nu te vergelijken met een Strymon is ook een beetje overdreven. Ik begrijp dat je enthousiast bent, maar hou het reëel...:)

Ok je hebt de paarse gehad voor bas. Maar dat is toch een ander verhaal. + Ja, ik heb niet gezegd dat dit van dezelfde kwaliteit is dan de Strymon, maar het komt ZEER dicht in de buurt (zeker voor die 75 euro). En achterhaald. Waarom gaat iedereen dan op zoek naar al die vintage pedalen?

apekop
5 januari 2017, 17:09
Zo veel verschil zit er niet tussen de bas en gitaar versie. Beide hebben ook een delay, chorus en compressor. De gitaarversie heb ik ook wel eens op gespeeld. Ik zeg ook niet dat het slecht is en dat je er niks mee kan, ik heb er veel lol mee gehad. Maar ik denk dat er tegenwoordig wel wat beters is te krijgen. De tijd is niet stil blijven staan en de laatste 10/20 jaar is er heel wat gebeurd op effecten gebied. En niet alles wat vintage is is per definitie goed...

Midwolda
5 januari 2017, 18:41
"Goed" en "beter" zijn een kwestie van smaak en daar kunnen we heel lang over discussieren...
Alle apparatuur is uiteindelijk een stuk gereedschap, en voor mij is een Les Paul door een PUE5 over een Champ het goede gereedschap om dat seventies geluid te krijgen wat ik beter vind. ;)

apekop
5 januari 2017, 19:00
Vergeet niet dat die Ibanez PUE destijds ook al een budget apparaat was. Qua materiaal (veel plastic) doet hij toch wat goekoop aan. Volgens mij de opvolger van deze: https://www.youtube.com/watch?v=-SfDXGDOgUo

is het niet 1 van de eerste multi-effecten in pedaal vorm? Ik heb er toch nog wel een zwak voor vanuit nostalgisch oogpunt.

Dirk_Hendrik
5 januari 2017, 19:24
Budget indeed. Ik vraag me ehter wel af hoeveel er nou écht in effectenland is gebeurd met de effecten die er specifiek op zitten. Als ik me niet vergis is de distortion het circuit van een Powerlead uit de Soundtank serie (maar dat zou ik moeten checken). De Comp is een CS10 compressor en dus een dynacomp clone. De delay een "Delay II" afgeleide (ook 10 series dus) en de chorus een late CS9. Dat zijn allen circuits waar de afgelopen jaren nietecht heftige ontwikkelingen in zijn geweest. Behalve dat die distortion idd een beetje een sorry keuze is....

Midwolda
5 januari 2017, 19:31
Veel plastic? De hele bak is van plaatstaal gemaakt. Lak is ook erg goed, nog steeds mooi na dertig jaar.
De UE serie was ook van staal, na de PUE kwam de PT serie, die had wel een plastic behuizing.

Ah, kijk eens aan, lang leve het Internet dat niets vergeet... ;)

https://lh3.googleusercontent.com/-zanPOhW8lzs/TYTDpNxCExI/AAAAAAAACTE/ElxEdxPwPM0/s1600/Schematics+ibanez+pue-5+tube.png

En ik zit me net te bedenken, ik kan die distortion wel too much vinden voor bluesslagjes, maar het ding heeft een external loop en er ligt hier nog een TS-5... probleem opgelost!

Dirk_Hendrik
6 januari 2017, 08:03
Ah, kijk eens aan, lang leve het Internet dat niets vergeet... ;)
!
Ja dat weet ik, maar terwiijl ik m'n vorige berichtje kloppen zat er een vrouw in m'n nek te hijgen dat ik toch echt junior in bed moest gaan stoppen. Dat schema tevoorschijn toveren zat er dus even niet meer in.

Jep, da's idd de Powerlead uit de Soundtank serie. Welke dus weer een gemodificeerd Proco Rat circuit met een alternatieve gyratortoonregeling is.
http://guitarwork.ru/electronic/firm/Distortion/Ibanez%20Power%20Lead%20PL-5.gif