PDA

View Full Version : SKG (Serpent King Guitars) gitaren



ChrisWMan
4 januari 2017, 21:30
Iemand bekend met de gitaren van SKG?

arcane
4 januari 2017, 21:44
Is van de zanger van God Dethroned. Heb verder geen ervaringen met de gitaren. Zou er zelf geen willen, de modellen spreken mij niet echt aan.

Duhsjaak
5 januari 2017, 08:54
Stom toevallig keek ik eergisteren uit pure nieuwsgierigheid op de site van SKG.
Ik ben een beetje geïntrigeerd door de long scale/lep Paul model combi die zij doen.

En ik was benieuwd naar de prijzen van de standard en elite versies.
En naar de vraag met welke pups die leverbaar zijn, want ik persoonlijk heb het niet helemaal met humbuckers in de regel. En al helemaal geen actieve op gitaar.

De elite serie wordt leverbaarbaar rond augustus 2016, waarbij het aan SKG voorbij lijkt te zijn gegaan dat dat tijdstip al achter ons ligt.
En een knop voor bestellen zonder ook maar de geringste indicatie van product/prijs vind ik helemaal 1958. Wel vintage, maar niet vintage van de leuke soort.

Als je niet al te veel haast hebt is het misschien een idee even te wachten tot de Noorder Gitaar Dag 2017 waar standaard een paar heel erg leuke merken en bouwers staan die gitaren in deze rage verkopen. Ikzelf ben niet van de lijken, skeletten brigade, maar er wordt zowel in de muziek als in de verplichte soort gitaren bijzonder vakwerk geleverd hier en daar.

Ik heb geen echte ervaring met SKG, maar iemand die zo weinig serieus met zijn producten en zijn site omgaat zakt bij mij gelijk in de rating...
maar misschien kijk jij hier wel heel anders tegenaan.
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
5 januari 2017, 09:29
SKG staan ook dit jaar op de Noorder Gitaar Dag , hoge kwaliteit en ook nog eens aardige gasten.

Duhsjaak
5 januari 2017, 09:36
SKG staan ook dit jaar op de Noorder Gitaar Dag , hoge kwaliteit en ook nog eens aardige gasten.

Niet gek hè, voor iemand van mijn leeftijd?
Twee vliegen in één klap:
- aandacht voor SKG, inderdaad vakmanschap tot en met
- als je zegt naar welk model je voorkeur uitgaat kun je m proberen, gok ik maar
- aandacht voor NGD, nog meer vakmanschap en nog meer favorietste personen in en rond het Bestuur


Ik ben heel erg onder de indruk van de gitaren, maar vind dat de site daarbij maar povertjes afsteekt.
Aan het adres van SKG dus: aan het werk jongmensch. En tot in maart!

Hendriksje, je bent een heel fijne gozert.
Vriendelijke groet, Gus

almarvk
5 januari 2017, 09:46
Inderdaad toko van de zanger/gitarist van God Dethroned. Erg populaire gitaren bij death metal gitaristen. Niet helemaal mijn ding. Net wat te puntig etc. Vraag me nog steeds af of ze zelf alles maken of halffabricaten uit Azië halen en in NL in elkaar zetten.

Hendriks
5 januari 2017, 10:48
Ik verheug mij op onze jaarlijkse hug Gus.

Duhsjaak
5 januari 2017, 11:35
Ik verheug mij op onze jaarlijkse hug Gus.

Zekers!!! Ik ook.
Een keer per jaar is een mooi gemiddelde.

Ik doe een naam sticker op. Suggestie ook voor andere GN'ers? GN'ers die in cognito willen, kunnen volstaan met een zonnebril.
Vriendelijke groet, Gus

ChrisWMan
6 januari 2017, 08:25
Bedankt voor de info allemaal, de reden dat ik het vroeg is de volgende:
Ik kwam op MP een hele mooie Ibanez S Prestige tegen.
Daar heb ik nu het geld niet voor dus heb ik zelf mijn Ibanez RG Premium te koop gezet.
En toen kwam er iemand met een ruilvoorstel. Ibanez RG tegen een SKG Pulsar (waar dus erg weinig over is te vinden).

Misschien maar eens kijken of ik hem kan proberen. Vind een beetje metal wel ok maar wil liever een gitaar die wat veelzijdiger is.

Da Vinci
6 januari 2017, 10:16
Bedankt voor de info allemaal, de reden dat ik het vroeg is de volgende:
Ik kwam op MP een hele mooie Ibanez S Prestige tegen.
Daar heb ik nu het geld niet voor dus heb ik zelf mijn Ibanez RG Premium te koop gezet.
En toen kwam er iemand met een ruilvoorstel. Ibanez RG tegen een SKG Pulsar (waar dus erg weinig over is te vinden).

Misschien maar eens kijken of ik hem kan proberen. Vind een beetje metal wel ok maar wil liever een gitaar die wat veelzijdiger is.

Huh... hoe brengt zo'n ruil je dichter bij een Ibanez S Prestige?

Een Ibanez RG is volgens mij best een courante gitaar. Die zou ik nooit tegen iets wat exotischers ruilen waar je eigenlijk helemaal geen interesse in had. Mocht je er ooit vanaf willen heb je een probleem en kan je MP gaan afspeuren aar mogelijke slachtoffers die het met iets couranters willen ruilen zodat je een verkoopbare gitaar hebt.

ChrisWMan
6 januari 2017, 15:15
Ik ben wel een beetje van de afwijkende gitaren :)
En de gitaar had me inderdaad niet dichterbij een nieuwe Ibanez gebracht.
Heb overigens ook besloten het niet te doen.

MikeD
6 januari 2017, 15:21
't is wat DaVinci zegt......dus tenzij zo'n SKG helemaal jouw droomgitaar is en het 'dus' niet zou hoeven uitmaken of je 'm ooit weer zonder al te veel verlies kunt slijten omdat je 'm in principe toch niet meer zou wegdoen.... enzovoorts.. Maar dat is dus naar ik vermoed niet het geval.... Overigens waarom zou zo'n SKG niet een beetje meer veelzijdig' kunnen zijn? tegen dat misverstand loop ik ook regelmatig op wanneer ik een met FloydRose getooide Flying V of een Star uit de koffer trek.... "oh .... jij speelt metal....' terwijl ik ook gewoon popsongs en bluesjes eruit krijg.... Vooroordelen alom dus tussen de oren.

guitarkid
6 januari 2017, 23:34
ik verheug mij op onze jaarlijkse hug gus.

:grouphug: ...............

Duhsjaak
7 januari 2017, 08:06
:grouphug: ...............

Can't wait.....
Echt waar.
Vriendelijke groet, Gus

Pas00741
12 juni 2017, 12:40
Nooit kopen, alle hardware bestaat uit goedkope chinese imitatie zooi! ook al heb je op je orderbon originele hardware zoals FloydRose tremmelo opgegeven, en goede merk tuners, dan flikkeren ze er gewoon universele chinese zooi op! Vooral de gitaren die bij hun voorzien zijn van tremmelo"s zijn niet op stemming te krijgen, echt waardeloos! en dat durven ze dan te verkopen als Elite!

dml
13 juni 2017, 17:10
Heu? Kwam even in de war met SGR (van Schecter), check het logo op de headstock:

https://andertons.scdn2.secure.raxcdn.com/2/1/images/catalog/i/xl_55370-tmpDE36.jpg

almarvk
14 juni 2017, 08:28
Nooit kopen, alle hardware bestaat uit goedkope chinese imitatie zooi! ook al heb je op je orderbon originele hardware zoals FloydRose tremmelo opgegeven, en goede merk tuners, dan flikkeren ze er gewoon universele chinese zooi op! Vooral de gitaren die bij hun voorzien zijn van tremmelo"s zijn niet op stemming te krijgen, echt waardeloos! en dat durven ze dan te verkopen als Elite!

Vertel. Blijkbaar heb je ervaring met het merk.

Ooit een gitaar van gekocht en viel je tegen? Gezien de prijzen verwacht ik namelijk niet dat het 100% in NL wordt gemaakt.

Pas00741
14 juni 2017, 09:00
Vertel. Blijkbaar heb je ervaring met het merk.

Ooit een gitaar van gekocht en viel je tegen? Gezien de prijzen verwacht ik namelijk niet dat het 100% in NL wordt gemaakt.
Inderdaad ik heb een behoorlijke slechte ervaring met SKG, ik heb €1800,00 betaald voor een nighthawk Elite model, bij de order duidelijk aangegeven dat ik originele onderdelen wilde op de gitaar dus originel FloydRose
Merk tuners enz... De offerte bedroeg dus €1800,00 waarvan de helft op voorhand moet worden voldaan. Maar helaas bij aflevering zat er universele Chinese zooi op!

Pas00741
14 juni 2017, 09:04
een tip mijnerzijds, sta je voor de keus tussen een Schecter en een SKG guitar, koop dan een Schecter of een ander merk gitaar!

almarvk
14 juni 2017, 09:20
Maar los van de hardware; wat was verder de kwaliteit/afwerking/bespeelbaarheid van de gitaar?

Pas00741
14 juni 2017, 10:47
Als een gitaar weinig sustain heeft en niet op stemming is te te houden, dan let je al helemaal niet meer op de bespeelbaarheid van een gitaar, de afwerking als ik een cijfer zou geven een 6, kwaliteit frets matig, de afwerking achterzijde slordig wat afwerking afdek van tremmelo ruimte betreft. spuitwerk goed, bespeelbaarheid neck goed. wel zat er speling tussen body en neck van de gitaar, Ik heb de gitaar laten voorzien nu van een originele Gotoh tremmelo bij één van de beste gitaarbouwers van Nederland Dick Dijkman die ook de speling tussen body en neck heeft verholpen, zijn indruk en bevinding van de SKG was nadat ik hem had verteld dat ik er €1800,00 voor had neer geteld, dat ik er ruim €1100,00 teveel voor had betaald.

guitarkid
14 juni 2017, 17:41
Maar PAS, wat zeiden ze ervan bij SKG? Ik neem aan dat je wel hun reactie hebt gevraagd.

Pas00741
14 juni 2017, 18:27
De reactie van SKG, nadat ik al 2x bij hun had aangeklopt dat ik niet tevreden was over hun produkt, daarna ben ik ermee naar gitaarbouwer Dick Dijkman gestapt, die heeft het één en ander verbeterd, als reactie daarop van SKG, lees het onderstaande!

Allereerst m’n excuses dat het een paar dagen heeft geduurd voor ik je antwoord geef. Ik was op pad met de band, vandaar.

Naar aanleiding van je Whatsapp berichtje van zaterdag 13 augustus sturen wij je deze e-mail.

Je gaf aan dat je de Nighthawk gitaar hebt laten modificeren door gitaarbouwer Dick Dijkman.
Wij zien Dijkman als een uiterst vakkundige gitaarbouwer met een respectabele staat van dienst.
Uiteraard staat het je vrij om je gitaar door wie dan ook te laten modificeren of ombouwen. Het is ten slotte je eigen gitaar.
Echter voelen we ons niet aangesproken om de door jou gemaakte kosten te vergoeden.

Je kent ons als mensen van redelijkheid die jouw opmerkingen serieus nemen en ondanks dat we een vergoeding niet steunen zijn we bereid je tegemoet te komen en bieden we je het volgende aan:
We bieden jou een korting aan van 300 euro op de eerstvolgende SKG gitaar die je bij ons besteld.
Indien je bovenstaande niet aanspreekt kan je bij hoge uitzondering ook je gitaar in originele en onbeschadigde staat (zoals door ons geleverd), bij ons terugbrengen.
Nadat we van beide zijden vinden en goedvinden dat de gitaar met koffer als nieuw kan worden verkocht zullen wij het volledige aankoopbedrag crediteren.

We vinden het erg vervelend, maar vooral jammer dat we na veel tijd en moeite van beide zijden, je geen tevreden gevoel hebben kunnen geven over onze Nighthawk gitaar.


Met vriendelijke groet,

Henri Sattler
Namens mijzelf en Robert Schotman als eigenaren van SKG (Serpent King Guitars)

Rogueny
14 juni 2017, 18:39
Waarom heb je niet eerst de reactie afgewacht voordat je naar Dijkman ging? Je had hem op zich gewoon weer kunnen retourneren als ik het goed begijp?

guitarkid
14 juni 2017, 18:39
Maar dit was de reactie nádat je al bij Dijkman was geweest, als ik het goed lees. Hoe reageerden ze dan op jouw eerste twee reacties waarin je je onvrede over de gitaar uitte? Of hebben ze daar niet op gereageerd, dan wel helemaal niets mee gedaan?
Edit: crosspostje met Rogueny, die een vergelijkbare vraag stelt, zie ik! :)

Pas00741
14 juni 2017, 19:08
Ze kwamen pas met retourneren nadat ik er mee naar Dick Dijkman was geweest, daarvoor is er nooit van hun zijde een voorstel gedaan om de gitaar te retourneren, Ze hielden kostte wat het kost vol dat hun product prima was, ook nadat ik meerdere keren bij SKG had verteld dat het tremmelo systeem en de sustain van de gitaar dramatisch slecht was en dat ik originele onderdelen had besteld ten tijde van de order. Volgens de heren van SKG was hun universele tremmelo syteem net zo goed als een originele FloydRose natuurlijk konden ze nadat ik ermee naar Dick Dijkman was geweest wel met het voorstel komen van retourneren, ze wisten al voorhand dat ik dat niet meer zou kunnen, ( lees citaat van SKG ) Indien je bovenstaande niet aanspreekt kan je bij hoge uitzondering ook je gitaar in originele en onbeschadigde staat (zoals door ons geleverd), bij ons terugbrengen. die reactie is natuurlijk verbijsterend en maakt je alleen nog maar teleurstellender, gewoon te triest voor woorden hoe die Gasten zaken afhandelen ze jagen je de stuipen op het lijf!

arjanb01
14 juni 2017, 19:19
Als je vanaf het begin niet tevreden was over de gitaar had je hem zonder mails of apps naar skg moeten terugsturen. Zeker ala je er zoveel geld voor betaald hebt.
Waarom wilde je hem überhaupt houden en modificeren door DD? Voor 1800 euro had je veel meer alternatieven gehad.

Pas00741
14 juni 2017, 20:03
In het verleden ooit een videoclip voor God Dethroned geproduceerd, inmiddels denk ik al 25 jaar of langer geleden, dacht dat zit wel goed bij HS oprichter van SKG gitaren, dacht hem goed te kennen? Helaas ik ben naïef geweest, het volledige bedrag had ik al ruim 2 maanden van tevoren overgemaakt naar SKG. Hij had dat geld echt niet zomaar ff terug gestort, ben verschillende keren naar Zuidwolde gereden daar waar SKG gitaren gehuisvest is met het probleem en om daarover mijn ongenoegen uit te spreken over de kwaliteit van de gitaar, het probleem is en werd niet verholpen, de gitaar bleef ontstemmen en had amper sustain! Een nutteloze poging van HS om met een schuurpapiertje de schroeven van finetuning aan de onderkant stroef te maken haalde niets uit, dat zou het probleem kunnen zijn volgens SKG, niet dus! Dat ik nu mijn ongenoegen hier deel op gitaarnet over SKG is, een gewaarschuwd mens telt voor twee!

dimi19
15 juni 2017, 09:09
Ze kwamen pas met retourneren nadat ik er mee naar Dick Dijkman was geweest, daarvoor is er nooit van hun zijde een voorstel gedaan om de gitaar te retourneren, Ze hielden kostte wat het kost vol dat hun product prima was, ook nadat ik meerdere keren bij SKG had verteld dat het tremmelo systeem en de sustain van de gitaar dramatisch slecht was en dat ik originele onderdelen had besteld ten tijde van de order. Volgens de heren van SKG was hun universele tremmelo syteem net zo goed als een originele FloydRose natuurlijk konden ze nadat ik ermee naar Dick Dijkman was geweest wel met het voorstel komen van retourneren, ze wisten al voorhand dat ik dat niet meer zou kunnen, ( lees citaat van SKG ) Indien je bovenstaande niet aanspreekt kan je bij hoge uitzondering ook je gitaar in originele en onbeschadigde staat (zoals door ons geleverd), bij ons terugbrengen. die reactie is natuurlijk verbijsterend en maakt je alleen nog maar teleurstellender, gewoon te triest voor woorden hoe die Gasten zaken afhandelen ze jagen je de stuipen op het lijf!

Phoe, als het inderdaad zo is gelopen is het een zeer lage en doorzichtige manier van zakendoen. Bah! Je voelt je gewoon opgelicht & machteloos.

Misschien dat SKG zich aangesproken voelt om op het forum te antwoorden?

D3nnis
15 juni 2017, 09:27
Phoe, als het inderdaad zo is gelopen is het een zeer lage en doorzichtige manier van zakendoen. Bah! Je voelt je gewoon opgelicht & machteloos.


Absoluut.

Echter, zelf vind ik het ook weer niet bepaald slim om de gitaar eerst onder handen te laten nemen door wélke bouwer dan ook, vóórdat de zaak met de verkoper afgehandeld is.

Als je een gitaar bestelt met originele floyd rose hardware (en dat staat op papier), en dat ding heeft uiteindelijk geen originele floyd rose hardware (of van mijn part vergelijkbare prijs en kwaliteit), dan is dat toch gewoon non conformiteit?
Wordt niet echt een hele moeilijke zaak zou ik zeggen. Vooral niet bij een verkopende partij in Nederland. Er is hier iemand op het forum die iets doet met overdwars ingebrachte Fenders, zal met SKG toch ook wel lukken?

Daarom ben ik -niets ten nadele van Pas00741 overigens- ook wel benieuwd naar het verhaal van SKG.

arjanb01
15 juni 2017, 09:45
Lijkt me voor een jurist een makkelijke case. 1 briefje met logo van z'n advocaten kantoor, paar wetsartikelen erbij vermelden om de boel te beargumenteren en je hebt je centen terug. Makkie.

Pas00741
15 juni 2017, 11:19
Ik zal eens kijken wat er mogelijk is op juridisch gebied.

arjanb01
15 juni 2017, 11:21
Succes! Maar moet een peuleschil zijn voor een beetje jurist. En zodra je die 1800 hebt kan je weer shoppen 😉

Rogueny
15 juni 2017, 13:09
Kun je die aanpassingen nog weer terugdraaien zodat de gitaar zich weer in een originele staat bevindt? Dat maakt namelijk wel verschil. Indien dit niet mogelijk is, zal het een stuk lastiger zijn om het product te retourneren. Ook de originele verpakking moet je eigenlijk nog hebben. Dan had je ook tevens gebruik kunnen maken van garantie. Indien jij onomstotelijk kunt bewijzen dat jij de verkoper hebt opgedragen om kwaliteitsonderdelen te gebruiken en de onderdelen blijken Chinese troep te zijn, kun je de verkoper in gebreke stellen.

Pas00741
15 juni 2017, 13:10
Doordat de SKG bij Dick Dijkman behoorlijk onder handen is genomen, en is voorzien van een originele Gotoh FloydRose tremmelo is de gitaar nu redelijk Oké, hij blijft nu prima op stemming en de sustain is een stuk beter geworden! Zoals ik al vertelde heb ik deze vervelende ervaring met SKG op gitaarnet gedeeld omdat een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Rogueny
15 juni 2017, 13:55
Snap ik, maar wel zwaar klote dat jij dan met een matig product voor een bak geld blijft zitten.

D3nnis
15 juni 2017, 14:18
Snap ik, maar wel zwaar klote dat jij dan met een matig product voor een bak geld blijft zitten.

Dit dus. Een andere floyd maakt van een €700,- gitaar geen €1800,- gitaar.

Pas00741
16 juni 2017, 00:15
klopt maar het is niet anders! Ik heb al meerdere keren geprobeerd de gitaar te slijten op marktplaats Ebay en gitaarmarkt enz.. Omdat ik er een behoorlijke vieze smaak aan heb over gehouden, ik bood de gitaar voor €1000,00 minder aan, kreeg één reactie met een bod van €275,00! Ik raak dat onding zelfs aan de straatstenen niet meer kwijt. Nou gaat het mij inmiddels helemaal niet meer om het geld hoe vervelend dat ook was voor mij, maar een nieuw bedrijfje dat de markt wil veroveren en zo te werk gaat? vul maar in!

arjanb01
16 juni 2017, 06:08
Heel vervelend voor je.
Het blijft toch in je kop hangen dat je gewoon genaaid bent. Zeker als je bedenkt dat de oorspronkelijke orderbevestiging USA onderdelen vermeldde.
Gewoon lekker doorspelen en opnieuw sparen voor iets moois, hoe moeilijk dat ook is.

D3nnis
16 juni 2017, 07:02
Ik vond deze interessante quote nog op pagina 1 van dit topic.


SKG staan ook dit jaar op de Noorder Gitaar Dag , hoge kwaliteit en ook nog eens aardige gasten.

Ik vraag me af waar het mis is gegaan.

Dutch66
16 juni 2017, 08:45
klopt maar het is niet anders! Ik heb al meerdere keren geprobeerd de gitaar te slijten op marktplaats Ebay en gitaarmarkt enz.. Omdat ik er een behoorlijke vieze smaak aan heb over gehouden, ik bood de gitaar voor €1000,00 minder aan, kreeg één reactie met een bod van €275,00! Ik raak dat onding zelfs aan de straatstenen niet meer kwijt. Nou gaat het mij inmiddels helemaal niet meer om het geld hoe vervelend dat ook was voor mij, maar een nieuw bedrijfje dat de markt wil veroveren en zo te werk gaat? vul maar in!

Pfff.., ik heb met je doen, want hier spat de teleurstelling en onmacht echt vanaf, wat een eikels ...

Pas00741
16 juni 2017, 10:23
Ik kende HS van Serpent king al langer vanwege dat ik een videoclip voor God Dethroned had geproduceerd inmiddels al weer heel wat jaartjes geleden, en heb met hem in een studio in Nieuwleusen tijd doorgebracht tijdens opnames van God Dethroned daar waar ik de producer assisteerde als die afwezig was, daarom was ik vol vertrouwen dat ik datgene zou krijgen wat ik besteld had, originele onderdelen dus! Doordat ik vol vertrouwen was heb ik volledige bedrag al ruim 2 maanden van tevoren overgemaakt bij de start van het bouwen van de gitaar. En dat had ik nooit moeten doen! Ik ben er nu wel klaar mee genoeg geschreven over deze vervelende ervaring!

Erik de Perik
16 juni 2017, 14:24
Allereerst verbaas ik me over een beginnend gitaarmerk dat zo met een klant omgaat, dan ben je toch wel heel brutaal of wanhopig. Ik vind het wel jammer dat je dan naar een ander gaat om het e.e.a. te laten verbouwen/veranderen, want dan geef je de leverancier alleen maar een (goede) reden om je aan je lot over te laten.
Waar worden die gitaren geproduceerd, Oost-Europa, Azië...? SKG wekt nergens de indruk dat ze zelf iets bouwen.

Remork1970
16 juni 2017, 21:33
Misschien had je beter eerst voordat je naar DD ging aan SKG kunnen meedelen dat je je grieven op GN zou gaan uiten.
Maakt wellicht wel indruk, zou ik denken.

Remork sluiten.

Da Vinci
17 juni 2017, 09:25
Nou zou ik me door een tiental fanatici hier niet laten leiden (en wordt zelf ook wat moe van de digitale schandpaal die vooral te onpas wordt ingezet als Gertje uit Rotterdam niet meer reageert op zijn Marktplaats ad. en dan op FB uitvoerig melding wordt gemaakt dat je op moet passen voor Gertje want dat is een oplichter)...

Maar inmiddels staat deze pagina op plek 2 in Google, direct onder de eigen website van SKG en daar zou ik als SKG toch niet echt blij mee zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
17 juni 2017, 10:30
Ik ben dan ook wel benieuwd naar het verhaal van SKG.
Zouden zij van dit topic weten?

Brum
17 juni 2017, 13:08
Misschien had je beter eerst voordat je naar DD ging aan SKG kunnen meedelen dat je je grieven op GN zou gaan uiten.
Maakt wellicht wel indruk, zou ik denken.

Remork sluiten.

Of wellicht nog beter; eerst je ongenoegen spuien bij SKG en kijken hoe zij het zouden oplossen. Dat lijkt mij de meest logische volgorde. Wie weet was het wel keurig opgelost en had er hier nu een heel ander verhaal gestaan.

D3nnis
17 juni 2017, 13:25
Of wellicht nog beter; eerst je ongenoegen spuien bij SKG en kijken hoe zij het zouden oplossen. Dat lijkt mij de meest logische volgorde. Wie weet was het wel keurig opgelost en had er hier nu een heel ander verhaal gestaan.

Volgens post #23 is het ongenoegen spuien bij SKG gebeurd.

Brum
17 juni 2017, 13:29
Ah, kijk, die had ik dan weer niet gezien. Ja, dat verandert het verhaal wel. In dat geval is internet de huidige mond-op-mond reclame en heb ik weer geen meelij met SKG. Ik ga er altijd van uit dat beginnende bedrijven moeten leren van hun fouten, maar als ze bij voorbaat de boot afhouden, dan zijn ze inderdaad nie zo goed bezig...

pasqual
17 juni 2017, 13:35
Hoe dan ook, of TS wel of geen recht van spreken heeft, zolang SKG niet haar kant van het verhaal hier neerzet, blijft het een eenzijdig verhaal.

Dutch66
17 juni 2017, 14:02
Hoe dan ook, of TS wel of geen recht van spreken heeft, zolang SKG niet haar kant van het verhaal hier neerzet, blijft het een eenzijdig verhaal.


Hoe dan ook ..., Pas00471 is niet de TS, hij heeft zijn verhaal hier pas geplaatst nadat de TS specifiek om ervaring(en) met deze aspirant entrepreneurs vroeg ..., en die waren in zijn geval dus niet al te best ...

pasqual
17 juni 2017, 22:15
Hoe dan ook ..., Pas00471 is niet de TS, hij heeft zijn verhaal hier pas geplaatst nadat de TS specifiek om ervaring(en) met deze aspirant entrepreneurs vroeg ..., en die waren in zijn geval dus niet al te best ...

Hoe dan ook;)....mis ik nog steeds een respons van SKG.

Remork1970
17 juni 2017, 23:59
Ik denk dat ze al hard aan het werk zijn om hun kant van het verhaal eerst goed te formuleren en het dan hier te posten.

Remork sluiten.

duckman
18 juni 2017, 12:28
Wel goed dat Pas00471 zijn ervaringen hier gedeeld heeft, ik lees uit zijn reacties dat hij de leverancier wel de kansen heeft gegeven, maar dat het product zelfs met de originele hardware niet in verhouding staat met de prijs.
Reacties van hem of van SKG zullen altijd subjectief zijn...de reactie van DD lijkt mee een objectieve partij.

Oranjeaap
18 juni 2017, 14:36
En daarom zou ik nooit een gitaar laten bouwen. Het eindproduct kan altijd iets anders zijn dan je er van verwacht en dan zit je met de gebakken peren.

Brum
18 juni 2017, 15:23
En daarom zou ik nooit een gitaar laten bouwen. Het eindproduct kan altijd iets anders zijn dan je er van verwacht en dan zit je met de gebakken peren.

Mijn ervaring is eigenlijk altijd het omgekeerde geweest. Mits goed ingelezen heeft mijn voorkeur eigenlijk altijd laten bouwen, of prefab. Meer inspraak en vaak beter materiaal.

barno
18 juni 2017, 18:18
En daarom zou ik nooit een gitaar laten bouwen. Het eindproduct kan altijd iets anders zijn dan je er van verwacht en dan zit je met de gebakken peren.

Een gitaar laten bouwen is altijd een kwestie van goede communicatie in mijn ervaring. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een bouwer instemt met een type/merk hardware en er dan toch maar iets anders opzet, zonder enig overleg. Als hij dat toch doet terwijl duidelijk het eerste was afgesproken (ik veronderstel dat er een specs lijst per email aan vooraf is gegaan), gaat ie zwaar in de fout natuurlijk.

Fusion
19 juni 2017, 12:32
My 2 cents: ik zou nooit een gitaar voor een dergelijk bedrag laten bouwen waarbij er nauwelijks een sprekende userbase is (geen imponerende endorsements either), geen naam nog gecreeerd etc. Mijn allereerste indruk (ook zonder dit topic gelezen te hebben) was: rommel uit een non-disclosed rommelfabriek die het vooral moet hebben van de naam van t bandje van de oprichter en dat metalheads over de streep wil trekken met hun vorm. Vooral een extra inkomen voor de oprichters.

Voegt verder niets toe aan t topic. I know.

D3nnis
19 juni 2017, 12:44
My 2 cents: ik zou nooit een gitaar voor een dergelijk bedrag laten bouwen waarbij er nauwelijks een sprekende userbase is (geen imponerende endorsements either), geen naam nog gecreeerd etc.

Als iedereen zo zou denken zou er nooit een merk van de grond kunnen komen.
Da's ook zonde.



Mijn allereerste indruk (ook zonder dit topic gelezen te hebben) was: rommel uit een non-disclosed rommelfabriek die het vooral moet hebben van de naam van t bandje van de oprichter en dat metalheads over de streep wil trekken met hun vorm. Vooral een extra inkomen voor de oprichters.


Ik had bij die gitaren ook niet echt het wauw-gevoel, zo via de website. En dat ligt niet aan het metal-imago denk ik, want bijvoorbeeld de gitaren van Mayones, of van iemand als Neal Moser vind ik best wel te gek.
Maar blijft lastig vanaf een website.

Hammond
14 augustus 2017, 15:08
tot nu toe hebben ze niets laten horen! Voor mij duidelijk genoeg dat ik nooit bij die Gasten een gitaar zou aanschaffen. Toch heel goed dat dit soort ervaringen gedeeld worden, een gewaarschuwd mens telt voor twee!!!

Fusion
14 augustus 2017, 15:13
Als iedereen zo zou denken zou er nooit een merk van de grond kunnen komen.
Da's ook zonde.
Welnee joh, echte prijs/kwaliteit bewijst zich wel. Die userbase en/of endorsements dwing je af met WOW.

Duhsjaak
14 augustus 2017, 19:59
tot nu toe hebben ze niets laten horen! Voor mij duidelijk genoeg dat ik nooit bij die Gasten een gitaar zou aanschaffen. Toch heel goed dat dit soort ervaringen gedeeld worden, een gewaarschuwd mens telt voor twee!!!

Twee maanden nagedacht over deze post?

Deze gasten staan jaar na jaar met hun gitaren op de Noorder Gitaar Dag. Zowel de mensen (tres sympa) als de gitaren (keurige waar voor het geld) komen al jarenlang met een stabiel aanbod.

Als jouw eerste bericht na twee maanden is, dat een gewaarschuwd mens voor twee telt, grenst dat voor mij aan stemmingmakerij.

Zouden ze werkelijk zo slecht en doortrapt zijn door jaar in jaar uit op een van de fijnste gitaar beurzen van NL goed in elkaar zittend spul te tonen en vervolgens jaar na jaar bagger te leveren?

Een goede Hammond is 1500 kilo.
Ik heb zwaar de indruk dat je je vertilt.
Puur persoonlijke mening hoor, maar wel mijn mening.
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
14 augustus 2017, 20:15
Ik moet Gus toch gelijk geven , prachtig afgewerkte gitaren , hoogwaardige afwerking. Er waren andere standhouders , ook bouwers , die vol lof waren. Ik begrijp het verhaal ook niet. Super gasten ook nog eens.

@ Gus . 10 maart 2018 , neem ik jou hoes ook even mee��

D3nnis
14 augustus 2017, 20:21
Twee maanden nagedacht over deze post?


Goede vraag!
Wie is Hammond? Nieuw account van Pas00471? Of een bekende? Of?
1 post, en dan alleen "tot nu toe hebben ze niets laten horen". Da's toch hoogst vreemd.

Duhsjaak
14 augustus 2017, 21:40
Ik moet Gus toch gelijk geven , prachtig afgewerkte gitaren , hoogwaardige afwerking. Er waren andere standhouders , ook bouwers , die vol lof waren. Ik begrijp het verhaal ook niet. Super gasten ook nog eens.

@ Gus . 10 maart 2018 , neem ik jou hoes ook even mee��

Helemaal eens met dit bericht.
De datum is genoteerd. Dank voor de waarschuwing.
Deo volente/ inshallah ben ik er graag weer bij. Wat een feest.
Thanks.
Vriendelijke groet, Gus

Pas00741
15 augustus 2017, 11:57
Ik had aangegeven dat mijn ervaring met die Gasten zeer te wensen over liet en dat is nog op zijn zachts gezegd! Dat andere Heren een andere ervaring hebben Ja dat zou kunnen! Maar Heren als jullie een gitaar bestellen van €1800,00 waar je hebt aangegeven dat er originele onderdelen op moesten en je krijgt er Chinese zooi op! Dan lijkt het mij toch duidelijk dat er iets niet in de haak is! Ik ben er nu echt wel klaar mee!

Hammond
15 augustus 2017, 23:37
Ik ben Hammond" en ja ik zit hier inderdaad nog maar sinds kort op! Ik zocht info over SKG gitaren en kwam deze discussie tegen. en daar heb ik mijn mening over gegeven. Als het echt zo is gebeurd voor Pas00471 dan voor mij geen SKG!
Goede vraag!
Wie is Hammond? Nieuw account van Pas00471? Of een bekende? Of?
1 post, en dan alleen "tot nu toe hebben ze niets laten horen". Da's toch hoogst vreemd.

D3nnis
16 augustus 2017, 07:23
Ok, ik dacht even dat je de nieuwe versie van Pas00741 was.
Of iemand anders met een negatieve ervaring, maar dat zal ik wat verkeerd geïnterpreteerd hebben denk ik.

almarvk
16 augustus 2017, 11:48
Leuk geprobeerd Hammond, maar toch echt een dubbelaccount.

Pepe
16 augustus 2017, 11:57
Allemaal leuk & aardig dat collectief neersabelen maar ik mis toch iets.

Als je een product geleverd krijgt heb je wettelijk een aantal weken om de koop ongedaan te maken. Maar als je die te grote broek van Wehkamp niet terugstuurt maar daar zelf de schaar in gaat zetten... dat is dom.
En zeker als de heren niet geleverd hebben wat beloofd is, dan lijkt me dat niet zo'n ingewikkeld verhaal maar dat maak je er nu zelf van.

Of zie ik dat totaal verkeerd?

Orpheo
17 augustus 2017, 09:23
Maatwerk is wettelijk gezien uitgezonderd van n hoop rechten/plichten. Terugname of restitutie door de maker is bijvoorbeeld niet verplicht bij maatwerk. De vraag is dan wel 'wat valt onder maatwerk' maar dat is bij gitaren, zeker op order , sneller het geval dan jou als consument lief is.

D3nnis
17 augustus 2017, 09:33
Kan zijn, en is op zich ook logisch (anders kan elke zzp bouwvakker wel inpakken, maar stel dat Pas00741 zijn verhaal klopt, dan geloof ik nooit dat de bouwer in dit geval daar zomaar mee weg zou komen en volledig in zijn recht staat. Zou mooie boel worden ook. Ik vraag jou om een matzwarte gitaar, ik krijg hoogglans roze, en dat moet dan gewoon ok zijn. :D
Persoonlijk vind ik wel, dat als er inderdaad een dubbelaccount is aangemaakt om nog eens wat te posten, het verhaal niet heel veel kracht bijzet, zacht gezegd.
Iemand die SKG goed kent (zijn er zat hier, blijkbaar) dit toevallig al bij SKG aangekaart? Ben wel benieuwd, alhoewel het misschien juist professioneel is als zij zich niet tot een welles-nietes laten verleiden..

Pepe
17 augustus 2017, 11:41
Ja, een wettelijke termijn zal wat anders liggen met in opdracht en maatwerk. Maar wanneer niet geleverd wat overeengekomen is de leverancier in gebreke en wordt dat het punt van geschil. Je kan DD erbij halen voor een 2nd opinion maar een kind snapt dat je de leverancier buitenspel zet als je dingen gaat veranderen en de garantie vervalt.

Op zich heb ik geen problemen met slechte kritieken bij slechte service mits fair.

Dat ligt wat gevoeliger wanneer het een klein opstartend bedrijfje als SKG betreft dan een moloch als Fender, dat is 1. Wanneer iemand een account aanmaakt om de vuile was van een prive geschil op tafel te leggen heb je zeker niet gelijk mijn sympathie. Bovendien horen we maar 1 kant van het verhaal en om iets te vinden moet ik OF je heel goed kennen OF 2 kanten van het verhaal horen.
Zo'n rare truck met een dubbelaccount om hier de boel om de tuin te leiden helpt daar zeker niet bij.

Fusion
17 augustus 2017, 11:45
Wat is DD?

Tabula Rasa
17 augustus 2017, 11:49
Dick Dijkman

gepost met Tapatrut.

D3nnis
17 augustus 2017, 12:25
Slechte reclame is ook reclame; ik ben nu eigenlijk toch best benieuwd naar deze gitaren.

Pepe
17 augustus 2017, 12:56
Haha, ik heb ze ook opgezocht, ik zou daar anders nooit geweest zijn.
Niet om die gitaren te checken maar om een indruk te krijgen van die toko. Allesbehalve shabby en sjoemelig.
Ik merk ook, slechte reviews zeggen mij niet zoveel, ik maak dat zelf wel uit.

almarvk
17 augustus 2017, 14:30
Het is een toko die hard aan de weg timmert en (bewust) een hele specifieke doelgroep aanspreekt. Uiteraard ook logisch/slim aangezien de zanger/gitarist van God Dethroned erachter zit. Heb nog nooit op één van deze gitaren mogen spelen, maar zal dat zeker doen als ik de kans krijg.

guitarkid
17 augustus 2017, 15:45
Leuk geprobeerd Hammond, maar toch echt een dubbelaccount.

Ouch........ :(