PDA

View Full Version : goeie ruil?



matty
2 januari 2017, 14:00
beste wensen allemaal om te beginnen :rockon:

ik kan mijn g&l tribute asat deluxe carved top tele ruilen tegen een epiphone dot en epiphone sg-400

het gaat om deze gitaren:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-dot-305855792.html

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-sg-400-305854664.html


lijkt me an sich een goeie deal, maar ik wou even polsen of jullie daar hetzelfde over denken :)

een sg heb ik altijd al eens terug willen hebben, was mijn eerste elektrische gitaar ooit en zou leuk zijn om die terug te hebben.

van de dot zou ik een DG335 cloon willen maken, dus te beginnen met burstbuckers erin te zetten en op termijn zou ik hem graag refinishen naar pelham blue en eventueel de firebird-achtige neck erop zetten, tot ik ooit genoeg centjes en de mogelijkheid heb om een echte dg te kopen ^^

en sowieso, twee gitaren zijn toch altijd beter dan 1 he ;)

Tupelo
2 januari 2017, 14:10
Vermoed dat je G&L in beginsel in ieder geval een beter afgewerkte gitaar is.
Dus...
Als je goed bent in de dingen doen die eigenlijk last line in de fabriek horen te gebeuren, eventueel fretjes vlakken, topkam bijvijlen enzo, lijkt het me een goede deal.
Anders niet..

matty
2 januari 2017, 14:22
laat de afwerking van epiphone dan nog altijd zo te wensen over?

nuja ik weet ook nog niet welk bouwjaar deze zijn, heb het nagevraagd, maar ik dacht dat epiphone tegenwoordig best wel meer dan ok was qua afwerking

Tupelo
2 januari 2017, 14:35
Ben ook geen fijnproever, maar ik vermoed dat de afwerking en kwaliteitscontrole op je G&L veel beter is.
Then again, je wilt kennelijk zelf al gaan pielen.
Dus als je dat toch kan, dan niets dat je belemmert toch ?
Komt redelijk je intenties tegemoet, mocht je e.e.a. moeten fine tunen.

matty
2 januari 2017, 14:38
ik kan nog zo goed als niks :) maar me wat begeleiding heb ik mijn volledige huis ook zelf gerenoveerd (buiten de muren, die heb ik gemakkelijkheidshalve laten staan) dus dan moet met een gitaar pielen ook wel leuken he ^^

dus ja misschien inderdaad ideal om eens te leren een gitaar zelf een volledige setup te geven :)

kwalitatief gok ik dat die epi's toch niet al te hard moeten onderdoen voor de g&l

telerocker
2 januari 2017, 16:26
Het zijn verschillende typen gitaren en in die zin moeilijk vergelijkbaar. Als een ES- en/of een SG-kopie je aanspreekt, waarom niet ruilen, zou ik zeggen. Ik schat de G&L tributes qua bouwkwaliteit/afwerking wel iets hoger in dan deze EPI's.

Joost de Ruig
2 januari 2017, 17:13
Twee voor de prijs van 1, maar ik zou het niet doen. Temeer daar je van een gitaar met 2 hb's naar twee gitaren met hb's zou gaan. De Epi's zijn toch min of meer Chinese instapmodellen en G&L mikt toch een stukkie daarboven. Wat bevalt je niet aan je G&L?

wietse
2 januari 2017, 18:00
van de dot zou ik een DG335 cloon willen maken, dus te beginnen met burstbuckers erin te zetten en op termijn zou ik hem graag refinishen naar pelham blue en eventueel de firebird-achtige neck erop zetten, tot ik ooit genoeg centjes en de mogelijkheid heb om een echte dg te kopen ^^
dan wordt het een dure jongen hals vervangen, dat is iets wat niet eenvoudig is bij een gelijmde hals, voor 250 heb je een dot nieuw bij thoman.de, dus bezint eer ge begint.

Da Vinci
2 januari 2017, 22:13
Kan je beter een Vintage VSA540 checken. Als je een oude kan scoren zijn de diamantholes niet verkracht ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
2 januari 2017, 22:55
Ik zou die gitaren goed checken en als ze je bevallen lijkt het mij een goede deal. Dat men hier ineens terugdeinst voor Epiphone vind ik bijzonder. Die Tele snap ik niet goed en zou niet zo snel mijn keus zijn.