PDA

View Full Version : Zoom 9150 in de effect loop



Gerard W.
31 december 2016, 14:10
Ik heb nog een oude Zoom 9150 DSP onder uit de kast gehaald , maar ik weet niet hoe ik die in de effectloop van Fender versterker moet aansluiten. Op de Zoom werkt dit niet bij : EXT1 send/return. Heb ondertussen meerdere mogelijkheden geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Met de gebruiksaanwijzing word ik ook geen snars wijzer van.
Heeft iemand met dit oud spul ervaring mee ?

Midwolda
31 december 2016, 14:22
https://www.guitarmasterclass.net/wiki/images/a/ad/9150rearpanel.JPG

Amp loop send -> 9150 input en 9150 output L/mono -> amp loop return?

Dutch66
31 december 2016, 15:00
De 9150 heeft ook een eigen (programmeerbare) loop, waardoor je prima de 4-kabel methode kunt
gebruiken. Het is iets meer werk, maar je bent dan in combinatie met je amp wel een stuk flexibeler.
Tenzij je natuurlijk alleen een galmpje wil, maar dan heeft de FX loop van je amp gebruiken ook niet
zo heel veel zin....

Gerard W.
31 december 2016, 17:07
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Midwolde : ik dacht dat " input " voor oa gitaar was , maar jouw optie had ik nog niet geprobeerd.
Dutch66. : Heb je een link of zoiets , hoe ik dit moet schakelen ? Ik had er een keer iets over gelezen , ik meen ook op gitaarnet , maar ik vond dat zo' n warrig verhaal.

Na zo' n vier uur verder te hebben gegoogled heb ik wat gevonden , maar kan geen goed antwoord vinden voor de 9150 . Ik heb zo' n gevoel dat ik op het verkeerde been wordt gezet door de benamingen op de uitgangen :EXT 1 en EXT 2 ?

Erik de Perik
1 januari 2017, 11:07
EXT 1 is een mono loop en EXT 2 een stereo, tenminste qua return. Als je 'm simpel aan wilt sluiten, zoals Midwolda beschrijft doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
1 januari 2017, 13:02
Wat Erik zegt.
Of met 4kabel methode:
Gitaar --> zoom input
Ext 1 send --> amp input
Amp fx loop send --> zoom ext 1 return
Zoom output --> amp fx loop return

Ik ken deze unit niet, maar hoogstwaarschijnlijk zul je in je presets dan de ext 1 moeten activeren.

In plaats van ext 1 kun je natuurlijk ook ext 2 pakken.

Dutch66
1 januari 2017, 13:10
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Midwolde : ik dacht dat " input " voor oa gitaar was , maar jouw optie had ik nog niet geprobeerd.
Dutch66. : Heb je een link of zoiets , hoe ik dit moet schakelen ? Ik had er een keer iets over gelezen , ik meen ook op gitaarnet , maar ik vond dat zo' n warrig verhaal.

Na zo' n vier uur verder te hebben gegoogled heb ik wat gevonden , maar kan geen goed antwoord vinden voor de 9150 . Ik heb zo' n gevoel dat ik op het verkeerde been wordt gezet door de benamingen op de uitgangen :EXT 1 en EXT 2 ?

Ik heb de 9150 in het (verre) verleden zo naar volle tevredenheid gebruikt, mocht je er echt niet uitkomen
geef dat dan even aan (PM), ik heb de manual hier vast nog wel ergens liggen, dan maak ik even een
'jip en janneke' hoe je de boel moet aansluiten (no pun intended!)

Gerard W.
2 januari 2017, 12:38
Ik ga er mee aan de slag. Wel fijn dat er mensen zijn die nog zulke bejaarde apparaten kennen.