PDA

View Full Version : John Backlund model 400 bij Eastwood custom shop



mountainman
29 december 2016, 19:01
Aangezien hier fans rondhangen van John Backlund gitaren... Eastwood gaat nu ook model 400 uitbrengen voor $1349. Je kan reserveren door nu $200 in te leggen. Dan heb je de gitaar over een half jaartje in huis.

http://eastwoodcustoms.com/wp-content/uploads/2016/12/b400blue-845x319.jpeg
Ik vind dit zelf het mooiste Backlund ontwerp. Lekker retro-futuristisch.

http://eastwoodcustoms.com/projects/backlund-400-2/

Ik laat deze kans toch maar voorbijgaan denk ik, want zo'n afwijkend model moet je echt zelf even in je handen kunnen houden om te weten of het je ligt. Tenzij je puur voor het design gaat natuurlijk.

Duhsjaak
29 december 2016, 19:43
Ik ben nogal gek op eastwood. Allemaal net een slagje anders dan je run of the Mill gitaren.
Twee van de drie heb ik blind besteld.
En kwalitatief is het allemaal voor elkaar wat daar geleverd wordt.

Ik vind dat ze met hun tesla fundingsgrappen toch de plank een beetje misslaan. Voor geld in die bandbreedte heb je kwaliteit en keus te over.
Ikzelf heb altijd via digitaar-wil-ik (tijdje terug van naam veranderd) mijn eastwoods gekocht en Merijn is snugger genoeg om een kien oog te houden op ingangs- en uitgangscontrole voor wat het nette fabricage betreft.

Ik vind het een retegaaf ding, maar zou niet weten waarom €600 tot 800 niet voldoende zou zijn voor een nette made in China.
In dat kader zou ik 150 aanbetalen serieus overwegen.
Voor wat zij vragen koop ik nu twee andere. Of drie.

Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

no 1 hops
29 december 2016, 19:57
kan niet anders zeggen dat deze het niet wint van de modellen die cocobolo gemaakt heeft

Erik de Perik
29 december 2016, 21:09
Mooi ontwerp.

telerocker
29 december 2016, 21:26
Cool met dat snufje fifties retro.

Erik de Perik
29 december 2016, 21:29
Cool met dat snufje fifties retro.

Gitaar van de Jetsons...!!

https://fzuxl440zfc1tytbg1auaack-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2011/09/the-jetsons.jpg

budje
30 december 2016, 09:54
Ik denk dat een gitaarstandaard vinden de grootste uitdaging word!

Duhsjaak
30 december 2016, 09:59
Ik denk dat een gitaarstandaard vinden de grootste uitdaging word!

Je weet dat ik je een fijne gozert vind, maar hier sla je de plank (!) mis.
1.
Je hangt de gitaar om
2.
Je gaat spelen

Een gitaar die je lekker vindt, is NOOIT bedoeld om in een standaard te zetten natuurlijk.
Het leek mij wenselijk dit even onder de aandacht te brengen.
Gezellige jaarwisseling!
Vriendelijke groet, Gus




En cocobolo roels natuurlijk....

Rogueny
30 december 2016, 11:34
Je moet er maar van houden.

Hendriks
30 december 2016, 12:24
Je moet er maar van houden.
Mijn idee , leuk als decoratie aan de muur . Ik zie ze ook nog niet in grote getallen over de toonbank gaan. Eastwoods vind ik dan wel weer mooi , dit is mij een stap te ver.

barno
30 december 2016, 13:30
idd er zijn andere backlund modellen die beter zijn. Ze hebben het allemaal wel wat maar deze nog meer: ze hebben op hun voorhoofd getatoëerd "ik ben ontworpen door een professioneel designer", en daar knap ik wat op af.

no 1 hops
30 december 2016, 15:51
gitaristen evolueren niet.
blijven van die op het ritme van oerwoud trommels headbangende typen die totaal niets zien in iets anders wat niet op die houten knuppel lijkt met snaren.
rijden waarschijnlijk wel rond op hun nieuwste turbosaurus met airco, maar verder??? knuppel met snaren ;-)

Pepe
30 december 2016, 15:58
Hoewel ook niet voor mij vind ik het wel leuk, meer variëteit.
Eastwood is een van de leukere betaalbare merken hoewel de modellen die ze in licensie maken zoals de J.Joy en deze Backlund pricewise er buiten vallen.

budje
30 december 2016, 17:46
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: dankzij jouw mooie bijdragen is dit forum een stuk vrolijker :-) jij ook fijne feestdagen!

budje
30 december 2016, 17:47
Eeeeh dat quoten lukt niet op mijn telefoon

budje
30 december 2016, 17:48
Dus Gus: happy new year!!!

Duhsjaak
30 december 2016, 21:05
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: dankzij jouw mooie bijdragen is dit forum een stuk vrolijker :-) jij ook fijne feestdagen!

Pepe is altijd happy met een klein complimentje!
Echt waar!
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
30 december 2016, 21:22
Dus Gus: happy new year!!!

Dank.
Leve Egmond aan Zee.
Om maar even een highlight te noemen.
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
30 december 2016, 21:29
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: dankzij jouw mooie bijdragen is dit forum een stuk vrolijker :-) jij ook fijne feestdagen!

Mogelijk verschijnt er zo een dubbelpost.
Maar goed;
Egmond aan Zee en dat soort dingen zijn vooor mij hier ook highlights. Dus ik hoop dat je lekker verder gaat met het maken van mooie foto's en ontregelende humor.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
31 december 2016, 00:17
https://media.giphy.com/media/TiuShTf3ehYZi/giphy.gif