PDA

View Full Version : Zilla Cabs Studio Pro 2.12" in the house!!!



EBOUE
29 december 2016, 08:20
Ik kon niet laten een nieuw onderwerp aan te maken, want zo vaak wordt dit merk niet gepost. Per toeval stuitte ik op een advertentie en toen ben ik gaan zoeken naar het merk Zilla. Five-star rating door de vakbladen en jubelende recensies voor een prijs waar je nog geen nieuwe Orange voor krijgt. Allerlei keuze om je cab mooi te maken en dat is verrekte goed gelukt!!! Ik bleef maar kijken toen ik de Studio Pro uit de doos had.

Creamback H + V 30.
Tolex: Red Taurus, Black Western, Salt and Pepper grill. Tan piping + leather handle.

Soundtest kan ik deze deze zaterdag uitgebreider doen dan de schamele tien minuten die ik had, maar ik kreeg grote ogen toen ik begon. Warm, dynamisch, veel punch en overall heerlijk gebalanceerd. Verslavend...:rocken:

Paul Gough heeft engelengeduld, want ik heb wat over en weer gemaild over speakers en kleuren. Als het goed is krijg ik beter genomen plaatjes van ze, maar dit is als voorproefje bij mij in de huiskamer. Het front is iets achterover geplaatst voor de projectie en de achterzijde is gesloten, maar je kunt er een (semi)-open back van maken als je wilt. De afwerking is spotless, ik kan geen plekje vinden wat niet deugt. Binnenkort komt er nog een Roqsolid hoes voor binnen, leek me geen overbodige luxe.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15697457_10207946346805655_2539383052744877637_n.j pg?oh=86b682fce03e0324a31156e7a3d0f965&oe=58EAFA42

the sure thing
29 december 2016, 08:58
Ziet er goed uit!

1 op 1 kopie van de Bogner 2x12 OS?

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161229/5cba1a6c45381afe7663bfd0ea1352d8.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
29 december 2016, 13:17
Stijlvolle cab. Zwaar of redelijk te tillen? Welke amp gebruik je? Ik heb recent een Hook cab met een WGS Veteran 30 en een Hook Custom op de kop getikt. Ik vind hem in de oefenruimte toch wel bassheavy. Het laagmid loopt snel dicht met mijn Orange Rockerverb 50, zeker met drive/distort.pedaal ervoor. Ik denk er nu aan de Custom-speaker, een variant op de Celestion G12-65, te vervangen door iets met minder laag en meer hoog. Ik mis wat sprankeling. Niet om dit topic te kapen, maar heeft iemand een suggestie?

D3nnis
29 december 2016, 13:53
Ziet er goed uit!

1 op 1 kopie van de Bogner 2x12 OS?


Haha, toen ik het plaatje zag dacht ik al "hee, da's net een Bogner".
Nou ja, als ze die goed gekopieerd hebben, is het een fijne cab in ieder geval.

the sure thing
29 december 2016, 16:59
Stijlvolle cab. Zwaar of redelijk te tillen? Welke amp gebruik je? Ik heb recent een Hook cab met een WGS Veteran 30 en een Hook Custom op de kop getikt. Ik vind hem in de oefenruimte toch wel bassheavy. Het laagmid loopt snel dicht met mijn Orange Rockerverb 50, zeker met drive/distort.pedaal ervoor. Ik denk er nu aan de Custom-speaker, een variant op de Celestion G12-65, te vervangen door iets met minder laag en meer hoog. Ik mis wat sprankeling. Niet om dit topic te kapen, maar heeft iemand een suggestie?

De hoeveelheid bas wordt meer bepaald door de grootte van de kast dan door de speaker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EBOUE
29 december 2016, 20:00
Telerocker: Zilla heeft een korte periode de WGS speakers geļnstalleerd gehad. Ze zijn er vanaf gestapt en ze wilden liever Celestions horen. More 'lively' sounding, om Paul te citeren. Ik heb er geen spijt van. Hij weegt 27 kg. Sommigen vinden dat veel, de andere niet. Ik hoor bij die andere groep: voor mijn werk doe ik genoeg lichamelijke arbeid. Bovendien heb ik voor een goede sound wel wat over. Alles beter dan de Bag End 4.10" die ik ooit had voor bas: dat niet weer! ;)

Ik heb een Mesa Rocket Reverb combo, waarvan ik de amp alleen gebruik voor de Zilla. Ik was er nooit zo'n fan van, maar dat komt door de 10". Zeker nu met de 2.12" is de sound totaal anders en kan ik de amp instellen zoals ie meer bedoeld was.

Geen 1:1 kopie van de Bogner: deze is 13 cm hoger. Ze leveren de Fatboy wel die dieper is, maar minder hoog. Daar bestaat weer een oversized van, die richting de genoemde Bogner maten gaat. De Fatboy heeft volgens de bouwer enorm veel punch en is zeer geschikt voor rock. Ik wilde een iets veelzijdiger cab, zodat ik buiten rock ook hoge ogen kon gooien. Dat lijkt te lukken, want op de ruime zolder die ik heb bewijst ie zich al. Komende repetitie over een dikke week zal meer bewijs leveren. Deze heeft echt genoeg bas, meer heb ik niet nodig.

telerocker
29 december 2016, 21:29
De hoeveelheid bas wordt meer bepaald door de grootte van de kast dan door de speaker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het is een Hook closed cab, maar niet oversized. Wel redelijk diep, a la de 112 cab. De speakers staan dicht op elkaar.

http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Stroopwafel61/orangeandhook_zpssrftq3qs.jpg

NRJay
3 januari 2017, 16:39
Ik heb ook een Zilla cab.
Een verticale studio pro met ook een H Creamback en V30 speaker.

http://i64.tinypic.com/29qcf48.jpg

Ik kan deze echt enorm hard aanraden aan iedereen die een goeie cab zoekt!
Prijs/kwaliteit echt heel sterk! Afwerking is perfect gewoon, en alleen maar kwalitatief materiaal gebruikt.

Ik heb ook verschillende mails met paul gedaan, en dat is heel gemoedelijk en vriendelijk. Hij denkt echt mee met je om je de beste oplossing te geven.

Hoe je uw cab beschrijft is exact hoe de mijne ook klinkt. Vol, dik en helder punchy geluid, met zeer strakke bass zonder te overdrijven en helder zonder scherpe krasserigheid. Overal rondom mn cab ben ik goed hoorbaar, echt super op band repetitie!

Zoek je een cab, check Zilla dan zeker!
Betere kwaliteit en goedkoper dan wat je zo uit de winkel haalt. Btw, cab was in 2 weken klaar, dus lang moet je er niet op wachten.

the sure thing
3 januari 2017, 22:22
WOW! Die ziet er rete-cool uit

rozh
3 januari 2017, 23:16
WOW! Die ziet er rete-cool uit

prachtige orange idd! oh ehh zilla bedoel ik :P


Wat kost zoiets nou eigenlijk?

the sure thing
4 januari 2017, 07:53
Op de site van Zilla cabs staan alle prijzen. In Pound sterling (£) weliswaar.... Ook de verzendkosten naar NL


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NRJay
4 januari 2017, 08:23
Met verzending bij, 540...

EBOUE
4 januari 2017, 10:21
Ha leuk, een fellow-Zilla. :)

Die speakercombi raadde hij mij ook aan. Het mooie is: als je clean pakt zingt ie mooi vol, zonder storend in de balans te zijn. Vrij ideaal, omdat de creamback wat bas en hoog accentueert en de V30 het midden. Pak je overdrive en gooi je de boel open, dan blaft ie geweldig mee. Met de vorige 10" setup was mijn drive kanaal een soort aan/uit knop, omdat ik weinig effect kreeg met het spelen van de volumeknop. Nu is het een monster!!!!

the sure thing
4 januari 2017, 22:37
Mooie cabs hoor! En eindelijk normale prijzen. Qua geluid zullen ze het IMHO niet beter doen dan het huidige aanbod van cabs, maar de prijs is met een bedrijf als Zilla cabs eindelijk weer terug naar normaal. Als ik zie wat bijvoorbeeld Bogner of Two Rock voor een 2x12 vraagt...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bates15
6 januari 2017, 20:42
Als geluidsman vraag ik me dan gelijk af of de gitarist een voorkeurs speaker heeft als er 2 verachillende in een kast zitten. Samen maken ze een machtig mooi geluid maar als ik nou maar 1 mic ter beschikking heb? (Zal niet vaak voorkomen maar puur theoretisch gezien....)

Erik de Perik
6 januari 2017, 21:28
Ik heb een 4 x 12 kast met 2 verschillende Celestion types en ik hang m'n microfoon altijd voor 1 van de bovenste. Geen flauw idee welke dat is/zijn.

Misery Signals
7 januari 2017, 00:27
Mooie cabs die Zilla dingen. En niet duur.

Ik hou zelf niet van cabs met verschillende speakers. Voor mij klinken die altijd vreemd en uit balans. Te gecompliceerd. Voor een andere gitaarsound heb je meestal gewoon een tweede gitarist. Dat moet voor mij niet in 1 cab zitten.
Plus... als je er twee types insteekt met een ander rendement hoor je bv een V30 met 100db dubbel zo hard als pakweg een T75 met 97db rendement.
Voor mij gewoon twee speakers van hetzelfde type graag.

MS

the sure thing
7 januari 2017, 10:11
... En er is inmiddels zo'n ruime keuze aan speakers dat het IMHO ook niet meer nodig is, 2 verschillende speakers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Eko
7 januari 2017, 13:03
Zo te zien een goede bouwkwaliteit , zeker voor het geld. Prima alternatief dus.

EBOUE
7 januari 2017, 14:02
Ik heb een aantal 2.12" gehad met dezelfde speakers (V30, Greenbacks) en deze klinkt echt wel completeren zeker niet uit balans. Je moet wel speakers uitzoeken met hetzelfde rendement, of wat er heel dicht tegenaan ligt. Daarom werd de Creamback 65 ook afgeraden. Toch kun je de speakers zo niet afserveren: als de een juist meer midden afgeeft, met misschien een wat lagere gevoeligheid, gebruik je toch dat mooie midden om de andere speaker te completeren. Die gasten van Zilla meten alles na en ze hebben een samenwerking met een studio die ook veel meetwerk voor ze doen voor de praktische kant.

Om een mic in te zetten, zou ik 'm op de Creamback zetten. Je kunt met een andere situatie ook kiezen stereo te spelen, waarbij ze beiden los versterkt worden. Met verschillende speakers is dit wel zo spannend, maar je moet er de band voor hebben en de effecten wel precies goed afstellen. Dat terzijde.

Bates15
7 januari 2017, 14:20
Juist. En als gitarist voldoende speeltujd gehad hebben om de juiste speakerkant te kiezen en aan te kunnen geven bij de techneut. Ok bedankt voor de reacties zover !!

EBOUE
7 januari 2017, 14:27
Weten welke kant je Creamback zit en de mic ervoor plaatsen. Easy does it. ;)

EBOUE
10 januari 2017, 17:55
Wat klonk ie zalig gisteravond!!!!

Mesa Rocket Reverb werd een totaal andere versterker. Heerlijk. Volgende plan: Mesa Recto-Verb of Kool & Elfring Ace de Luxe.

Het lijkt mij ook stug dat dit nog veel beter is dan de luxe gerenommeerde merken. Toch in mijn geluidsbeleving was het wel even een klasse hoger dan de Orange PPC212, terwijl dit al geen lullig kastje is. Dat Bogner en Two-Rock op zijn minst gelijkwaardig zijn, dat zal best. Toch houd ik het wel een hele tijd uit met deze kast..!!!!

the sure thing
10 januari 2017, 20:27
Grappig... Ik vind de Orange PPC212 juist weer met kop en schouders boven de Bogner en de Two Rock staan....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EBOUE
10 januari 2017, 20:34
Dan is de Zilla dus heel goed. :P

the sure thing
10 januari 2017, 21:12
Haha!

De Bogner vond ik veeeel te boomy. De Two Rock had WGS speakers en ik geloof niet dat ik daar ooit vriendjes mee ga worden... Is jouw cab open of gesloten aan de achterkant?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EBOUE
11 januari 2017, 13:24
Ik heb Paul Gough van Zilla ook gevraagd om hun mening over de WGS speakers. Hij vond de Celestions levendiger en was gestopt met het monteren ervan. Op zijn advies ben ik naar Creambacks gestapt, geweldige sound.

Kan beide: dicht of half-open of helemaal open. Ik heb m nu dicht, lekker voor rock. Boomy is ie niet, wel pusht ie heel goed. Overheersend is het niet