PDA

View Full Version : Keeley pedalen



Joost de Ruig
27 december 2016, 12:42
Ik lees eigenlijk zelden gebruikerservaringen over Keeley pedalen en vraag mij af waarom. Ik snap dat de prijs aan de hoge kant is, maar dat geldt voor bv Strymon ook. Ik ben dan ook nieuwsgierig naar gebruikerservaringen. Ik overweeg namelijk ernstig om mijn 3/4 van mijn floorboard leeg te vegen en te vervangen door twee Keeley's. Als ik dat direct had gedaan, was ik niet eens duurder uitgeweest.

Als ik mijn boost, fuzz, chorus, vibrato, flanger, distortion, delay en phaser allemaal vervang door bv de Keeley Dark Side én de Keeley Mod Workstation. Dan krijg ik daar meer effecten voor terug en van een betere kwaliteit dan ik nu heb. Als ik daarvoor wacht op een nieuwe 10% kortingsactie bij bv BAX, dan kost mij dat 2x €360 - 10% = €648,- en heb ik daarnaast de opbrengst van 8 pedaaltjes in het verschiet.

Wat zijn jullie gedachten hierover?


https://images5.static-thomann.de/pics/bdb/383572/11069741_800.jpg

https://images5.static-thomann.de/pics/bdb/398030/11627849_800.jpg

miyaru
27 december 2016, 13:33
Klinkt aannemelijk. Heb geen ervaring met Keeley, maar wat ik er over hoor is het topspul!

Eerst luisteren, dan €648,= kapot gooien...... :-)

Robin.

the sure thing
27 december 2016, 13:48
Was "the all seeing eye mod" ook van Keeley? Briljante benaming


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AoDf
27 december 2016, 18:20
Zeer fraaie pedalen maar die voetschakelaars lijken wel erg dicht bij elkaar te zitten op het bovenste pedaal.

arjanb01
27 december 2016, 19:08
Als je naar een simpele set up wil, prima. Maar probleem is dat je geen presets kan maken, je dus met vaste instellingen moet werken. Wil je dat, prima. Maar als in op zou treden is het wel lekker om een 5tal presets ts kunnen maken en gebruiken.

Joost de Ruig
27 december 2016, 19:27
Als je naar een simpele set up wil, prima. Maar probleem is dat je geen presets kan maken, je dus met vaste instellingen moet werken. Wil je dat, prima. Maar als in op zou treden is het wel lekker om een 5tal presets ts kunnen maken en gebruiken.

Ik snap je, maar met de meeste pedaaltjes kun je toch geen presets maken?

Aodf heeft gelijk dat de footswitches dicht bij elkaar zitten. Zeker gezien het feit dat het pedaal maar 1.5x het formaat heeft van een regulier pedaaltje.

arjanb01
27 december 2016, 19:33
Met pedalen kun je wel presets maken. Maar dan heb je allerlei randapparatuur nodig. Kijk maar eens naar dit filmpje van Leendert Haaksma:

https://youtu.be/PfgmzM85_Is

Is dus min of meer wel mogelijk. Maar je werkt dan nog met vaste instellingen van de verschillende pedalen.

Joost de Ruig
27 december 2016, 19:38
Ik ben niet zo'n pedalentrapper live. Met 3-4 goede sounds ben ik al erg tevreden. Het lastigste vind ik meestal de delaytime live goed te krijgen, dat luistert immers best wel nauw.

MarkS
27 december 2016, 20:22
Tsja, nieuwprijzen voor Strymons kan en wil ik ook niet ophoesten, tweedehands wel. En dan zijn Strymons een stuk makkelijker te vinden dan Keeley's. Overigens dacht ik met een Mobius ook mijn Boss TR-2, EHX Small Clone, Boss PH-1r en een Mooer Eleclady te kunnen vervangen, en dan nog een paar extra effecten uit de Mobius erbij te krijgen. De Mobius was geen blijvertje, al vrij vlot toch weer voor losse pedalen gegaan.

the sure thing
27 december 2016, 21:10
Same here met de Mobius. Het was het allemaal nét niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
27 december 2016, 22:15
Ik overweeg namelijk ernstig om mijn 3/4 van mijn floorboard leeg te vegen en te vervangen door twee Keeley's. Als ik dat direct had gedaan, was ik niet eens duurder uitgeweest.


Bij mijn weten zijn deze pedalen van Keeley nog geen jaar uit, hooguit anderhalf jaar. Ik neem aan dat je niet anderhalf jaar geleden bent begonnen met het aanschaffen van je losse pedalen dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Da's ook precies één van de redenen dat je Strymon 2e hands vaker tegenkomt dan deze Keeley's.

arjanb01
28 december 2016, 07:30
Strymons werden 2 jaar geleden helemaal de hemel ingeprezen als de shit voor de gitarist. Meer dan 500 euro nieuw en nu worden ze achterelkaar weer tweedehands aangeboden? Toch niet zo goed? Of te uitgebreid met al die mogelijkheden?
Zo zie je maar dat er modegrillen zijn die gevoed worden door gitaarblaadjes als de gitarist en gitaarplus.

the sure thing
28 december 2016, 08:47
De timeline vond ik wel fantastisch klinken. Maar inderdaad teveel mogelijkheden voor mij. Tenzij je met midi/presets werkt...

Wat ik vreselijk vond was dat je 2 voetschakelaars tegelijk moest indrukken om te switchen tussen presets


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MarkS
28 december 2016, 08:51
Strymons werden 2 jaar geleden helemaal de hemel ingeprezen als de shit voor de gitarist. Meer dan 500 euro nieuw en nu worden ze achterelkaar weer tweedehands aangeboden? Toch niet zo goed? Of te uitgebreid met al die mogelijkheden?
Zo zie je maar dat er modegrillen zijn die gevoed worden door gitaarblaadjes als de gitarist en gitaarplus.
Al meer dan 2 jaar hoor.
Voor mij was de Mobius te uitgebreid en te omslachtig en voor mijn gevoel uiteindelijk een toverdoos vol compromissen. Van de TimeLine en de BigSky zou ik veel (freaky) opties en geluiden niet eens gebruiken. Ik vermoed dat het merendeel van de kopers dat achteraf ook bemerkte. Tenzij je 'em in de studio gebruikt, geilt op shoegaze/soundscapes of in een MIDI clicktrack synced bandje a la Kensington speelt.
En die grote Strymons zijn nog een pak duurder dan de kleinere Strymons. Heb nu een Flint, een El Capistan en een Ola. Met name de Flint en de El Capistan zijn voor mij toch wel echt de shit.
En voor de 2e handsjes (groot en klein) wordt toch nog gauw 70-75% vd nieuwwaarde gevraagd én betaald.

slightly offtopic. Alsof een GN-draadje soms ook niet leidt tot een lichte hype waar members ook gevoelig voor zijn....

Joost de Ruig
28 december 2016, 09:22
Ondertussen heb ik nog niet 1 Keeley-ervaring gelezen.... :-/

the sure thing
28 december 2016, 09:25
Keeley 4knops compressor! Een van de beste compressors


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
28 december 2016, 09:26
Koop het via internet, test het, en is het niet wat je zoekt, onder rembours terugsturen.
Er zijn blijkbaar geen gitaristen die er ervaring mee hebben dus kan dit draadje sluiten.

HaroldA
28 december 2016, 09:27
https://images5.static-thomann.de/pics/bdb/398030/11627849_800.jpg

Deze heeft een dermate slechte layout dat ik er per definitie al niet meer in geïnteresseerd ben.

Dirk_Hendrik
28 december 2016, 09:28
Oef. Nogal ja. Heel aparte plek om toggle switches te plaatsen!

HaroldA
28 december 2016, 09:31
Oef. Nogal ja. Heel aparte plek om toggle switches te plaatsen!

Dat, en 5 draaiknoppen die ik gegarandeerd zou raken bij een "gepassioneerde" trap op 1 v/d footswitches.

apekop
28 december 2016, 10:52
Koop het via internet, test het, en is het niet wat je zoekt, onder rembours terugsturen.
Er zijn blijkbaar geen gitaristen die er ervaring mee hebben dus kan dit draadje sluiten.

Ik weet niet of het zo makkelijk werkt. Het is geen Baxshop. Waarom zou je dit draadje willen sluiten? Klinkt een beetje zuur...Er zijn genoeg mensen met Keeley pedalen. Het is top spul, dus volgens mij kun je er geen miskoop aan hebben. Die Dark Side vind ik een tof pedaal (afgaande op de filmpjes).


Oef. Nogal ja. Heel aparte plek om toggle switches te plaatsen!

Valt wel mee met die layout vind ik. Ze zitten wel erg dicht bij de footswitches, maar ik denk dat er toch wel over nagedacht is en dat het in de praktijk mee valt.

Mitch
28 december 2016, 15:32
Voor een slaapkamergitarist óf een naar-de-grond-starende gitarist die eigenlijk bassist had moeten zijn misschien, ja.

Maar goed, gebruikers ervaringen hè? Nou, met deze lichting van multibakjes nul komma nul maar in mijn jaren van veelvuldig testen heb ik véél Keeley spul gehoord en getest. Compressor, gemodificeerde Boss/Ibanezjes, Fuzz, boost, drive, delay... Eén ding kun je er wel over generaliseren: erg goed spul maar allemaal wel vrij 'netjes'. Een andere veelgebruikte term is 'hifi' en dat kun je dan weer zo positief als negatief zien als je zelf in elkaar zit. Ik werd er nooit hebberig van, maar dat zegt alles over persoonlijke voorkeur en smaak.

Dirk_Hendrik
29 december 2016, 08:36
Dat, en 5 draaiknoppen die ik gegarandeerd zou raken bij een "gepassioneerde" trap op 1 v/d footswitches.

Die draaiknoppen snap ik dan weer. Anders zitten de pots in de weg voor de jacks. Verder heb je volkomen gelijk.

En in het algemeen idd wat Mitch zegt. In de hoogtijdagen van dit forum, zo rond 2006, kwam je de naam Keeley hier dagelijks tegen.