PDA

View Full Version : HNGD! Klira Jazzmaster



Braddie
24 december 2016, 18:57
Vorig jaar heb ik een Jazzmaster kopie gekregen van een kennis, gitaar was in slechte staat, actie was 1 cm hoog bijna, jack input klikte niet meer, frets waren zo goed als versleten en de elektronica was defect.

Gitaar 2 weken geleden naar een gitaarbouwer gebracht en gezegd dat ik de gitaar goed bespeelbaar wil hebben, dit was mogelijk gelukkig.

In het topic vorig jaar werd gegist naar Fasan/Klira/Hofner en nog wat andere Duitse bouwers.
Het bleek een Klira Jazzmaster uit `65 te zijn van Elsenhout, en weegt (Als 'ie 't al weegt) 1,5 kilo.

Gitaar heeft een nieuwe tuner gekregen, alle elektronica is opnieuw bedraad, gitaar is opnieuw afgesteld, gitaar is herfret, de hals is opnieuw gelakt en hij heeft gelukkig de body hetzelfde gelaten (Want de gitaar heeft wat wear en tear omdat 'ie al 51 jaar oud is natuurlijk)

https://www.youtube.com/watch?v=2diIF0-VR3A
Filmpje! Hier in praat ik over de gitaar en bespeel ik deze ook (Clean/Crunch, 2 verschillende gain settings en met delay.

Normaal hoort zo`n thread als deze met foto's, maar ik vond een filmpje (Zeker omdat het al zo`n oude gitaar is) Beter op z`n plaats.

Braddie
24 december 2016, 23:58
Ik heb wel meteen een vraagje :D En misschien weten de gitaristen hier dat wel met een soort gelijke gitaar.
Gitaar heeft een normale 3 weg selector switch voor pick up 1 of 2 of beide, en met de Treble selector knob uit doet 'ie hoorbaar switchen tussen brug/nek/beiden, maar met de Treble selector aan doet 'ie niets qua switching (Geeft natuurlijk wel geluid, en ook een stuk twangy-er) Zie ik wat over het hoofd of hoort dit zo?

Dutch66
25 december 2016, 10:48
Superleuk filmpje!

wietse
25 december 2016, 12:04
leuk dat de gitaar nieuw leven is ingeblazen, één woord van kritiek het is geen klira,zoals vorig jaar ook al is vastgesteld, ik heb de catalogus van 1965 daar staat hij niet in, dit type trem werd ook niet door klira gebruikt
http://www.wietsesguitars.nl/_wp_generated/wpba0c0a66_0f.jpg

dit is de standaard klira trem.

het is een fasan,vele malen zeldzamer.

die schakeling klopt wel zoals hij op jouw gitaar is, is wel te modificeren.

Braddie
25 december 2016, 16:38
ah, ja ik geloofde die bouwer toen ie het had over Klira. Maar het is dus een Fasan?

ik vind er erg weinig info over. en als ik zoek op Klira Jazzmaster vind ik meer modellen die op deze lijken dan wanneer ik op fasan Jazzmaster zoek

Braddie
25 december 2016, 16:49
maar jullie hebben er meer verstand van hehe

arjanb01
25 december 2016, 17:24
En toch... sluit hem toch aan op een fatsoenlijke buizenamp, ipv die crappy boss gt... er gaat een wereld voor je open, bradster🤘

Braddie
25 december 2016, 18:32
sluit hem denk ik bij de repetitie ff direct aan op de Marshall.

Maar ik vind die Boss ook wel prima

arjanb01
25 december 2016, 18:51
Er gaat een wereld voor je open als je hooguit 3 losse pedaaltjes in de loop van je amp gooit, chorus-delay en een wah direct in je input van je amp en verder clean-crunch en lead uit je amp. Klaar ben je. Ik heb je filmpjes van je optredens gezien en dat volstaat.

Tupelo
25 december 2016, 20:05
Geinig apparaat hoor, mojo ! :)

Braddie
25 december 2016, 21:57
Ja, best gaaf he? Zeer gave burst, en dat chrome is ook fantastisch.

Rogueny
25 december 2016, 23:24
Dat is nou echte mooie relic! Tof ding. Klinkt ook lekker, mooi helder voor zo ver ik kan beoordelen van het filmpje.

Braddie
13 maart 2017, 11:49
De gitaar past toch niet bij mij, hij is dan ook te koop!
Voor meer info (Mocht je interesse hebben) Mag je altijd een prive berichtje sturen :)