PDA

View Full Version : Even de Klira Jazzmaster testen! Whatever You Want



Braddie
24 december 2016, 18:45
Na een kleine 2 weken is mijn Klira Jazzmaster uit 1965 weer terug van weggeweest.
https://www.youtube.com/watch?v=yqqmpXlRDHI&feature=youtu.be

Verwacht niets bijzonders, behalve de sound van de gitaar en de Boss GT-6, erg prettig.

Erik de Perik
24 december 2016, 19:58
Misschien moet je nog een topic hierover openen..... :D

arjanb01
24 december 2016, 20:07
Filmpje iscwel grappig.
Maar ik hoor niet echt verschil met je strat. Je klinkt op beide gitaren exact hetzelfde.
Of dat positief is weet ik niet, misschien ligt het aan je gear. Die gt- serie heb ik ook gehad, maar alles klonk hetzelfde, welke gitaar je ook erop aansloot.Probeer beide gitaren eens op te nemen op buizenamp zonder fx unit ertussen. Misschien dat het verschil dan beter hoorbaar is.

Braddie
24 december 2016, 20:21
Ik hoor wel degelijk een verschil, hij klinkt een stuk meer als een Les Paul bijvoorbeeld die Klira, zeker het nek element heeft een bepaalde warme klank die je met een strat niet hebt.

En of het positief is dat ik hetzelfde klink op beide gitaren? Denk het wel toch? Heb ik in elk geval een eigen geluid. Ronnie Wood klinkt ook haast exact hetzelfde op een Les Paul als op een Strat (Niet dat ik mijzelf hier mee wil vergelijken, maar dat is óók een gitarist :P )

Erik de Perik
24 december 2016, 20:49
Filmpje iscwel grappig.
Maar ik hoor niet echt verschil met je strat. Je klinkt op beide gitaren exact hetzelfde.
Of dat positief is weet ik niet, misschien ligt het aan je gear. Die gt- serie heb ik ook gehad, maar alles klonk hetzelfde, welke gitaar je ook erop aansloot.Probeer beide gitaren eens op te nemen op buizenamp zonder fx unit ertussen. Misschien dat het verschil dan beter hoorbaar is.

Men noemt dit ook wel het "Zoom-effect". ;)

Braddie
24 december 2016, 20:55
Ik noem het voornamelijk het "Cameramicrofoon audio" Effect :D

arjanb01
24 december 2016, 21:11
Men noemt dit ook wel het "Zoom-effect". ;)

Zoom effect als in een zwerm bromvliegen in een puntzak - aldus Jan Akkerman 😆