PDA

View Full Version : Welke vervanger voor mijn Zakk Wilde overdrive?



Rooker
19 december 2016, 23:42
Heel graag jullie hulp voor het volgende. Met heel grote tevredenheid gebruik ik de Zakk Wylde overdrive. Ik gebruik hem om een gemodde ds-1 naar metal te duwen en ook. En dat zul je niet zoeken achter dit pedaal. Gebruik ik hem om als lichte overdrive te fungeren. Wat me zo aanspreekt is dat het pedaal behoorlijk wat compressie heeft. Erg goed door de mix snijd zonder dat het een schelle boel word. Samen met de ds 1 is het dikke chugga chugga. Ik word er blij van.
Waar ik helemaal NIET blij van wordt is de ontzettende ruis en fluit die het pedaal veroorzaakt. Hij is verre van stil. Nu ik mijn bordje weer eens op sleeptouw wil nemen moet er een degelijke vervanger komen.
Iemand een suggestie? Ik speel op totaal verschillende gitaren en deze set klinkt met alles prima. Alleen de ruis en het rondzingen dus. En nee. Ik ga geen noise gate aanschaffen aangezien alles totaal stil is behalve als dit pedaal aan staat. Ook alleen.

Joost de Ruig
20 december 2016, 00:37
Kijk eens naar de Keeley Tone Workstation 3, een 3 in 1 pedaal met drive, boost en compression.



https://youtu.be/VoUzJfKJopg

Jan Buurman
20 december 2016, 08:02
Ik vraag mij af of een ander pedaaltje het probleem gaat oplossen. Mijn eerste ingeving is dat het meer met de instellingen te maken heeft. Áls het al aan de pedaaltjes zou liggen verdenk ik meer de DS-1 qua ruis. De ZW-44 versterkt dan alleen de herrie van de DS..

Rooker
20 december 2016, 08:17
Met de ds 1 vol open geen probleem. Met de rest er bij aan ook niet. Puur als ik de Zakk Wylde aan zet op hoog volume gaat de boel fluiten. Staat het volume maar een kwart open.
Dank Joost ga er eens naar kijken.
Zou bijvoorbeeld een OCD van Fulltone of een 808 tubescreamer ook zoiets in zich hebben?

Dreverhaven
20 december 2016, 08:23
Staat de DS1 dan eveneens aan? Dan vind ik het niet zo gek dat de boel gaat feedbacken.

Rooker
20 december 2016, 08:25
Joost. Heb even gekeken naar de Tonework station. Heel mooi, maar een andere orde. Ik zoek iets vergelijkends, ook qua bediening.
Ik zag trouwens ook dat er een nieuwe versie is van die Zakk Wylde. Zouden daar de problemen over zijn?

Dutch66
20 december 2016, 08:56
Ik denk idd ook dat het meer aan het 'stacken' ansich ligt, dan aan de ZW44...

Ik heb een tijdje de MXR GT-OD gehad, welke nagenoeg gelijk is aan de ZW44, en ik kan me niet
herinneren dat deze overmatig ruist/feedback in combi met andere drive pedalen, maar goed iedere
situatie is natuurlijk anders.

Neem is een willekeurig ander drive pedaaltje met dezelfde gain settings, en kijk of de boel significant..
minder problemen oplevert, ik denk namelijk van niet...

Rooker
20 december 2016, 10:04
Maar nogmaals. Als ik alleen de ZW aan heb fluit hij ook. Behalve wanneer ik speel.

Tabula Rasa
20 december 2016, 10:39
Weet je zeker dat ie helemaal jofel is van binnen?


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Milko
20 december 2016, 10:41
Probeer de Ibanez Tubescreamer mini eens. Oversturing van de versterker zelf vind ik nog altijd het mooiste. Ik vond dit pedaal wel verrassend goed klinken.

Milko sluiten.

Erik de Perik
20 december 2016, 10:48
Maar nogmaals. Als ik alleen de ZW aan heb fluit hij ook. Behalve wanneer ik speel.

Niet vreemd dat het dan erger wordt als je er nog een overdrive achter hangt. Maar dan zou ik het eerder in een defecte ZW zoeken.

Tabula Rasa
20 december 2016, 10:50
Probeer de Ibanez Tubescreamer mini eens. Oversturing van de versterker zelf vind ik nog altijd het mooiste. Ik vond dit pedaal wel verrassend goed klinken.

Milko sluiten.
Volgens mij heeft ie geen versterker genoemd. Voor hetzelfde geld speelt ie over een Fender transistor versterker van. 10 watt.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Milko
20 december 2016, 10:55
Ik zeg ook niet dat hij beter de oversturing van zijn versterker kan inzetten. Voor oversturing die uit een pedaal komt vind ik de Ibanez Tubescreamer mini niet slecht klinken. Daar gaat het om.

Milko sluiten.

HaroldA
20 december 2016, 11:08
Áls het al aan de pedaaltjes zou liggen verdenk ik meer de DS-1 qua ruis. De ZW-44 versterkt dan alleen de herrie van de DS..

De ZW-44 is overigens een aangepaste clone van de SD-1.

Rooker
20 december 2016, 11:21
Pff. Ja dat weet ik dus niet. Ik heb geen vergrlijk.. Heb wel in reviews gelezen dat het apparaat last heeft van noice. Ben er dus vanuitgegaan dat het bij dat ding hoort. Zou je dat kunnen checken of hij defect is? Wat opvalt is wel dat wanneer ik de switch aanraak je plopjes hoort net als wanneer je met een schroevendraaier op je gitaar elementen tikt om te checken of je ze goed aangesloten hebt.

HaroldA
20 december 2016, 11:48
Wat opvalt is wel dat wanneer ik de switch aanraak je plopjes hoort net als wanneer je met een schroevendraaier op je gitaar elementen tikt om te checken of je ze goed aangesloten hebt.

Daarom heb ik een hekel aan 3PDT-schakelaars. Al zo vaak meegemaakt dat daar iets mis mee is.

Maar is de jouwe defect? Helaas kan ik dat door het internet niet zien.

Rooker
20 december 2016, 12:48
Ik speel over een Engl screamer met een heel mooi clean, overdrive en distortion alleen vind ik het voor de afwisselling weer eens leuk om met een pedal board te spelen. En zeker de combi van deze 2 pedalen was voor mij een verassing.
Bedankt voor de tips. Ik ga verder zoeken.

Rooker
21 december 2016, 08:32
Nou.. heb maar echt een gokje genomen. Heb onder andere een mooer Solo besteld. Denk dat stacken van pedalen dan niet meer nodig is. Vind de Suhr Riot altijd een te gek pedaal maar echt te duur. Dit is als ik er echt meerdere youtube filmpjes op na kijk bijna een 1 op 1 copie. Voor het geld kan ik die niet laten liggen. Zag ook nog een tegekke copie van Joyo, de USA dream ofzo maar die lijkt in de video,s iets minder strak. Bij de Mooer heb je met de toggles wat dat betreft wat meer opties.