PDA

View Full Version : Bonamassa wah wah



Arno P
18 december 2016, 20:12
Wie heeft hem en kan mij zeggen in welke stand de SW1 schakelaar in True bypass staat?

Handleiding is niet echt duidelijk

Erik de Perik
18 december 2016, 20:22
Wie heeft hem en kan mij zeggen in welke stand de SW1 schakelaar in True bypass staat?

Handleiding is niet echt duidelijk

Als 'ie signaal doorlaat zonder batterij of andere voeding is het true bypass, lijkt me.

Arno P
18 december 2016, 20:27
Klopt niet aangezien de ingang van de schakeling er ook zonder voeding aan kan hangen

Tabula Rasa
18 december 2016, 20:42
Sluit me bij Erik aan. Heb je misschien een schema van dat ding, dat werkt wat makkelijker


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

Arno P
18 december 2016, 21:32
Helaas geen schema...en dan blijft ook de vraag hoe de schakelaar op het board correspondeert met het schema en de juiste stand

Erik de Perik
18 december 2016, 21:47
Klopt niet aangezien de ingang van de schakeling er ook zonder voeding aan kan hangen

De true bypass apparaatjes die ik heb, laten signaal door wanneer ze geen voeding krijgen. Uiteraard als de footswitch op "uit" staat, omdat dan de input direct aan de output verbonden wordt. Zit er een circuit tussen, dan moet er spanning op staan, anders hoor je niets. Overigens zou je het ook moeten horen, want in de 'oude' stand wordt er wat hoog afgefilterd, terwijl de true bypass dat niet doet (volgens de folder dan). En als je het niet hoort maakt het ook niet uit, gok ik. ;)

Arno P
18 december 2016, 22:00
De in en uitgang kunnen met elkaar doorverbonden zijn terwijl de ingang van het circuit er nog aan hangt. De JB Wah heeft hiervoor de schakelaar

Erik de Perik
18 december 2016, 22:28
Heb je al geprobeerd wat hij doet zonder voeding? Dunlop zegt dat het een hardware true bypass is.

Pepe
18 december 2016, 23:01
Volgens het schema dat ik erbij kreeg moet de schakelaar links staan (enables true hardwire bypass)

The Lo Lands
19 december 2016, 12:58
Volgens het schema dat ik erbij kreeg moet de schakelaar links staan (enables true hardwire bypass)

Of was het nou rechts? Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt ;-)

Pepe
19 december 2016, 13:10
Als je het papiertje ondersteboven houd is het inderdaad rechts.

Arno P
21 december 2016, 18:09
Antwoord van Dunlop:

Switching the switch to the left towards the outside wall of the
casting puts it in HARDWIRE BYPASS, Switching it to the right towards
the center of the PC Board puts it in TRUE HARDWIRE BYPASS.

Pepe
21 december 2016, 22:17
ok... en dat komt overeen met de manual die Joe erbij doet?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/82/7c/18/827c18523da0fd8c01c010a2dc02391b.jpg

Dutch66
22 december 2016, 08:58
Nou ja, tis mooi dat Joe vermeld dat er een 'internal switch' in zit, maar er staat niet (specifiek) bij
wat nu HW of THW is.... Misschien dat de manual daarom een update kreeg?

http://i65.tinypic.com/v3epw8.jpg


Naar rechts is dus Hardwire BP, waarbij de input verbonden blijft (met tonesuck als verkoopargument...)
Naar links is True Hardwire BP, de gebruikelijke (3PDT) true bypass.

Pepe
22 december 2016, 14:12
Nou ja, tis mooi dat Joe vermeld dat er een 'internal switch' in zit, maar er staat niet (specifiek) bij
wat nu HW of THW is.... Misschien dat de manual daarom een update kreeg?
.

Het staat in de 1ste column links onder en met die update staat er het nu 2x. Blijkbaar zijn er meer klachten over de helderheid.
Maar wat een gedoe zeg voor zo'n lullig switchje.

kassie
24 maart 2017, 01:53
(met tonesuck als verkoopargument...)


Haha, ja. Hij was er zelf vroeger fan van, wat hoog afkap. Maar ik denk dat zijn guitar tech nu blij is.