PDA

View Full Version : Pedaal kapot



Semafoor
28 juli 2003, 23:01
Laatst heb ik 2 ebs pedalen gekocht, de mutlicomp en multidrive. Besteld via music-produktiv. Eerst even thuis uitgetest op een 15 watt combo'tje. En daarna naar de oefenruimte gefietst. En toen trad er een probleem op met de multidrive...
Na het aansluiten op een 9v adapter reageerde hij niet meer. Het pedaal was via de batterij nog wel aan te krijgen, maar reageerde dan als een mute pedaal. Als ik hem van active naar pasive schakel hoor ik nog wel een kleine klik van mijn amp, maar een basgeluid/overdrive geluid is niet hoorbaar.
Nu is dit al het vierde pedaal (naast 2 andere apparaten) die in deze ruimte in korte tijd kapot zijn gegaan. Kan dit iets met een slechte aarding te maken hebben? En wat kan er nu mis zijn met de multidrive?
Voorlopig houd ik het bij batterijen voor mijn multicomp (die exact dezelfde behandeling (ook dezelfde adapter) wel heeft overleefd).
Vandaag was de multidrive zelfs thuis met een batterij niet meer aan te krijgen.
Garantie via Duitsland lijkt me een beetje lastig, en ebs dealers zitten ook niet overal. Als het gewoon iets simpels is... dan hoor ik dat graag :).

SchaapOpJeHoofd
29 juli 2003, 13:42
Volgens mij heeft een 9Volt adapter helemaal geen aarde, het is toch zo'n stekker met 2 metalen dingetjes? (Goh wat klink ik technisch)

Semafoor
29 juli 2003, 14:10
Zelf ben ik ook helemaal niet zo technisch. Maar ik dacht dat als misschien de stroom niet zo stabiel is of iets dergelijks... (ook maar een compleet wilde gok van een leek hoor :)).
Inmiddels wordt het verhaal leuker en leuker. Het pedaaltje doet het nu (met batterij) weer enigszins. Het magische zichzelf helende pedaaltje is echter nog niet helemaal waar het wezen moet.
Ik kan nu een lichte overdrive krijgen (hij werkt ongeveer op halve kracht zeg maar). Het leuke is dat ik deze overdrive zowel krijg als het pedaal uit staat, als dat het pedaal aan staat.
Als iemand er een goede verklaring voor heeft hou ik me aanbevolen...
Ondertussen ga ik de batterij vervangen door een vers exemplaar (alhoewel deze batterij zeker niet meer dan anderhalf uur heeft gehad) en zoek ik naar een officiële ebs adapter.
Ën hoop ik dat het pedaaltje zich nog even wat verder hersteld... :)

Harry
29 juli 2003, 14:12
garantie LIJKT je lastig? heb je het nog niet nagevraagd? Zou ik eerst maar eens doen, en dan de spullen terugsturen.

SchaapOpJeHoofd
29 juli 2003, 15:56
Je hebt in het oefenhok neem ik aan geen last van overdreven agressiviteit, extreme luchtvochtigheid, morsen van bier op je pedaal, blikseminslag of vrouwen die aan je pedaal zitten?

Ic3gl0vE
29 juli 2003, 17:34
je hebt gewoon garantie van musik produktiv hoor. Enige probleem is dat ze de verzendkosten niet kunnen vergoeden omdat je niet in duitsland woont

Antal
29 juli 2003, 21:26
of vrouwen die aan je pedaal zitten?

Humor.... :-D :-D :-D

Maar je weet zeker dat je de juiste adapter hebt gebruikt? Met het juiste voltage? En dat je ook niet de + en de - hebt omgedraait? (Ok, misschien te voor de hand liggend, maar toch...) :)

aadplagiaat
29 juli 2003, 21:41
Laatst heb ik 2 ebs pedalen gekocht, de mutlicomp en multidrive. Besteld via music-produktiv. Eerst even thuis uitgetest op een 15 watt combo'tje. En daarna naar de oefenruimte gefietst. En toen trad er een probleem op met de multidrive...
Na het aansluiten op een 9v adapter reageerde hij niet meer. Het pedaal was via de batterij nog wel aan te krijgen, maar reageerde dan als een mute pedaal. Als ik hem van active naar pasive schakel hoor ik nog wel een kleine klik van mijn amp, maar een basgeluid/overdrive geluid is niet hoorbaar.
Nu is dit al het vierde pedaal (naast 2 andere apparaten) die in deze ruimte in korte tijd kapot zijn gegaan. Kan dit iets met een slechte aarding te maken hebben? En wat kan er nu mis zijn met de multidrive?
Voorlopig houd ik het bij batterijen voor mijn multicomp (die exact dezelfde behandeling (ook dezelfde adapter) wel heeft overleefd).
Vandaag was de multidrive zelfs thuis met een batterij niet meer aan te krijgen.
Garantie via Duitsland lijkt me een beetje lastig, en ebs dealers zitten ook niet overal. Als het gewoon iets simpels is... dan hoor ik dat graag :).

Na de vier -al kapotte- effecten zou ik toch eens gaan checken of de polariteit van die 9V adapter wel goed staat t.a.v. de pedalen.
Als ik jou was zou ik bij het terugsturen hier maar niets over vermelden en zeggen dat je ze alleen met batterijen hebt gevoed (moet je kunnen liegen). Als ik de leverancier was (of de fabrikant) zou ik ervan uit gaan dat je ze zelf gemold hebt (zie boven) met de adapters en dus geen garantie geven.

gust
29 juli 2003, 22:03
De ervaring die ik had met een foute polariteit was een kapotte adapter. Ook een per ongeluk naar 12v overgeschakelde adapter heeft het niet lang overleefd. Hij is wel nog eens lekker warm gelopen. Heeft ie dat dan toch gehad.

Semafoor
29 juli 2003, 22:26
Het pedaal heeft zichzelf weer genezen denk ik. Eergisteren reageerde het pedaal dus nog als mute pedaal, gister deed het pedaal helemaal niks meer, vanochtend functioneerde het pedaal alweer op halve kracht en vanmiddag werkte het weer als een zonnetje... Vreemde wereld...
Heeft iemand trouwens ervaring met het opsturen van producten naar musik productiv voor garantie? In uiterste nood had ik hier wel gebruik van gemaakt, maar ik neem aan dat dat wel een tijd zou duren.
Een verrotte adapter zou best kunnen trouwens, maar dan zou het om alle drie de adapters moeten gaan :D (het waren wel alle 3 9v adapters btw). En een doodnormale radio was ook al binnen een seconde verrot in onze blijkbaar vervloekte ruimte.
Behalve deze mankementen hebben we ook nog een drumstel dat bij tijd en wijle nog weleens wil afbreken, een 19" multi-effectding wat na het laatste optreden kuren begon te vertonen etc. En dat terwijl we toch echt niet op low-budget gear spelen.

Binnenkort koop ik maar gelijk een goede adapter, dat zijn de pedaaltjes wel waard. Daarna de ruimte opnieuw inzegenen en de bandnaam veranderen en dan moet het wel weer goedgaan.

Braindead
5 augustus 2003, 16:34
Koop anders eens zo'n speciale contactdoos, zo eentje waarbij er een zekeringetje zit en die beschermt bij wisselende spanningen op het net.
Als ik het zo hoor is er iets met de stroom in die oefenruimte niet goed.

Iceman
3 februari 2005, 17:38
Hetzelfde probleem met mijn 2 dagen oude Multidrive, geen geluid!!
Werkt alleen nog als mute-pedaal.
Maar ik heb geen adapter gebruikt, gewoon de orginele batterij. Ik had gisteravond het pedaal aan laten staan, dat zag ik vanmiddag pas. Lampje brandde nog wel. Versterker aan, maar geen geluid. Nieuwe batterij geprobeerd, maar helaas.

Net als Semafoor laat ik het apperaat een paar dagen bijkomen, maar mijn vertrouwen in dit pedaal is wel gedaald. Als ie met een paar dagen nog steeds niks doet, wil ik geen andere Multidrive.

Ik hou jullie op de hoogte.

@Semafoor. Doet jouw Multidrive het nog zonder problemen?

Phyrexian
4 februari 2005, 10:22
Vreemd. Mijn MultiDrive werkt al jaren vlekkeloos. :)

Ik heb thuis twee Boss stroomadapters; een PCA en een ACA. Sommige effectpedalen werken perfect met elke adapter; anderen werken enkel met de PCA of de ACA.....

Iceman
4 februari 2005, 23:52
Ik heb er geen adapter op aangesloten gehad. Enkel de batterij die er vanuit de fabriek in zit. Ik stuur 'em terug en wil geen andere. Het idee dat iets kan uitvallen wil ik niet. Wel jammer, want het geluid was erg goed.

Nu een Ibanez tubescreamer aangesloten met een Dualfex (hoog/laag-exiter) erachter om het verlies aan laag te compenseren, klinkt ook erg mooi.

matto
6 februari 2005, 09:50
Laatst heb ik 2 ebs pedalen gekocht, de mutlicomp en multidrive. Besteld via music-produktiv. Eerst even thuis uitgetest op een 15 watt combo'tje. En daarna naar de oefenruimte gefietst. En toen trad er een probleem op met de multidrive...
Na het aansluiten op een 9v adapter reageerde hij niet meer. Het pedaal was via de batterij nog wel aan te krijgen, maar reageerde dan als een mute pedaal. Als ik hem van active naar pasive schakel hoor ik nog wel een kleine klik van mijn amp, maar een basgeluid/overdrive geluid is niet hoorbaar.
Nu is dit al het vierde pedaal (naast 2 andere apparaten) die in deze ruimte in korte tijd kapot zijn gegaan. Kan dit iets met een slechte aarding te maken hebben? En wat kan er nu mis zijn met de multidrive?
Voorlopig houd ik het bij batterijen voor mijn multicomp (die exact dezelfde behandeling (ook dezelfde adapter) wel heeft overleefd).
Vandaag was de multidrive zelfs thuis met een batterij niet meer krijgen.
Garantie via Duitsland lijkt me een beetje lastig, en ebs dealers zitten ook niet overal. Als het gewoon iets simpels is... dan hoor ik dat graag :).

Na de vier -al kapotte- effecten zou ik toch eens gaan checken of de polariteit van die 9V adapter wel goed staat t.a.v. de pedalen.
Als ik jou was zou ik bij het terugsturen hier maar niets over vermelden en zeggen dat je ze alleen met batterijen hebt gevoed (moet je kunnen liegen). Als ik de leverancier was (of de fabrikant) zou ik ervan uit gaan dat je ze zelf gemold hebt (zie boven) met de adapters en dus geen garantie geven.

misschien toch eens bij de plaatselijke gitarenboer prijs gaan vragen?
Als het prijsverschil niet te veel is kan dat in kwesties zoals deze nog wel eens voordeliger zijn.
Plus dat je dan op de langere termijn tenminste nog een muziekwinkel in je woonplaats hebt en niet alles via postorder hoeft te kopen.
p.s IK heb geen muziekwinkel of zo.

Mike McCready
28 februari 2005, 17:48
Ik krijg met geen mogelijkheid een topic gepost dus doe ik het maar zo (de titel klopt in ieder geval bijna)

Ik heb 2e hands een Morley Bad Horsie I wah gekocht. Tijdens de repetitie heb ik er nognooit problemen mee gehad. Vorige week tijdens een optreden had ik mijn distortion aan en als ik dan de wah-wah intrapte (zonder te spelen) begon deze hoog te piepen ergens in het midden van de slag (alsof er een muis inzat, geen feedback ofzo). Hij stond toen redelijk dichtbij een monitor en toen ik hem verder ervan af zette deed ie het wel. Eergisteren bij een optreden had ik weer hetzelfde probleem. Echter, hoe ver ik hem ook van de monitor afzette, hij bleef piepen in het midden van de slag. Ik heb hem samen met een tweetal andere effecten op een daisy-chain, maar dat lijkt me niet de oorzaak te zijn aangezien ik er op de repetitie nooit last van heb gehad. Iemand een idee??