PDA

View Full Version : amp tech regio Leuven



jasses
13 december 2016, 16:50
Ik was van plan in de kerstvakantie eens te proberen nieuwe buizen te steken in mijn framus dragon, maar vorige week besloot ie alvast zelf om de geest te geven. Wanneer ik 'm van standby haalde was het ineens gedaan: korte kraak en dan gewoon uit. Gezien ik hier zelf geen kaas van heb gegeten, weet er iemand een goeie reparateur in regio Leuven (België)? Dan laat ik 'm daar nazien en van nieuwe buizen voorzien.
En dan laat ik mn oude london city ook eens doorlichten alvorens ik 'm verkoop.

prsguy
13 december 2016, 17:20
Tube Amp Service (Yves Pexters), Tongeren. Uurtje van Leuven, maar top!

MarkS
13 december 2016, 23:05
NEL Amps Lommel
www.n-e-l.be

Brum
14 december 2016, 06:45
+1 voor N.E.L. Toen ik destijds m'n versterker terug kreeg, leek het alsof ik een andere versterker terug had gekregen, in positieve zin. Is een uurtje rijden vanaf Leuven schat ik?

up-guitarman
14 december 2016, 09:01
Funky Fish zit vlakbij. Tussen Mechelen en Leuven. Dik in orde aan zeer redelijke prijzen.

Rafke Pafke
16 december 2016, 10:21
+1 voor N.E.L. Toen ik destijds m'n versterker terug kreeg, leek het alsof ik een andere versterker terug had gekregen, in positieve zin. Is een uurtje rijden vanaf Leuven schat ik?

+ 2!

Yep N.E.L. is een ampwizard! De versterkers van iedereen in mijn band gaan daar op onderhoud. Klinken daarna steeds top! Je krijgt nadien ook uitgebreid verslag over de toestand van je amp en de werken die zijn uitgevoerd.

Onze bassist heeft een ouwe Ampeg V4 die hij een tijdje geleden tweedehands (of eerder vijfdehands gekocht heeft). Eerst binnen gedaan bij een andere Amptech en daar meer dan 400 euro moeten betalen om de amp terug in topconditie te brengen. Ik veronderstel wel terecht, want er was behoorlijk wat werk aan.

Onlangs viel zijn geluid weg en nu binnen gegaan bij N.E.L. Was uiteindelijk maar een weerstandje dat stuk was. Maar hierbij kwam wel aan het licht dat 2 condensators in zeer slechte toestand waren en dan ook nog eens zeer amateuristisch "geplakt" waren tegen het chassis. De lijm was aan het loskomen. Als één van die condensatoren was afgevallen was de kans zeer groot dat onze bassist een serieuze elektrische schok zou krijgen.

Dat had die andere tech blijkbaar niet gezien (was nog geen jaar geleden). Op dat vlak lijkt me N.E.L. dus echt wel grondig te werk gaan.

Oranjeaap
17 december 2016, 16:59
Kun je de mijne ook meenemen? :soinnocent: Woon in Heverlee maar heb geen auto :seriousf: